PDA

View Full Version : slechtste bassist?



gerard janmienoet
2 augustus 2002, 20:56
ikzelf weet het meteen te vertellen want ik erger me al jaren aan een stel echt gewoon waardeloze bassisten nl.:
- jaco pastorius
- stanley clarke
- victor bailey
- richard bona
en de grooste patser zonder daadjes is nog wel flea : kom op zeg die kerel is echt gewoon een macho die niets goeds betekent heeft voor de bassist van tegenwoordig.

SATAN
2 augustus 2002, 21:08
hmmm, een nogal ongenuanceerde stelling en ook nog in de verkeerde groep gepost...
Zal er geen welles / nietes discussie van maken, ben alleen benieuwd wat jij dan een goede bassist vindt

Ibanez
2 augustus 2002, 21:24
Poeh he, krijgen we dit weer. Ik denk niet dat het slim is dat iedereen hier op gaat reageren. Je vind wel de beste bassisten die er zijn geweest het slechtst. Krijgen we weer zo'n eeuwige discussie.

Kitaarhiero
2 augustus 2002, 21:37
Dit is echt een post die we niet serieus kúnnen nemen.

Dirk_Hendrik
2 augustus 2002, 22:08
Verwijderen en topicstarter ban geven. 1e post zo beginnen betekent dattie een zielig vervelend mensje is. Als je bedenkt hoeveel tijd het kost om je aan te melden vs dit flameberichtje..

Thomasvv
3 augustus 2002, 01:47
Ik HAAT topics die gaan over hoe slecht je iets wel niet vind... het is totaal onnuttig.. Zo kan je alleen maar mensen op hun staart trappen en das gewoon niet leuk ! toch?

dus ook posts over: de lelijkste gitaar... totaaaal overbodig.. niet leuk en ik... ik vind dat er gelijk een slotje op zou moeten...

basswasp
3 augustus 2002, 08:36
Ook lijkt 't me wel handig dat ALS (wat dus niet echt de bedoeling is) je zo'n topic opent, dat je direct even je argumenten geeft waarom je iets vind... zo kunnen we er niets mee...

Maar ok, bij Flea stonden wel argumenten, dus... Had Flea niet het Flea-style-slappen uitgevonden? Ik geloof dat dat veel octaaf slappen/poppen is... (luister naar het nummer Higher Ground) In de tijdens van het album 'Mothers Milk' en een paar vorige albums ontstonden d'r allemaal Flea-klonen met zijn slapstyle. Dat werd Flea behoorlijk zat en dat is ook de reden dat er op het album na Mothers Milk (Blood, Suger, Sex, Magik) geen geslap staat... niet?

Kitaarhiero
3 augustus 2002, 11:20
zoals die gast van No Doubt.

basswasp
3 augustus 2002, 12:28
Ja? Welk nummer?

Kitaarhiero
3 augustus 2002, 13:52
de meeste nummers van no Doubt.

basswasp
3 augustus 2002, 14:08
Oh... 'k weet wel dat Flea hun heeft geholpen met het uitbrengen van hun eerste single toen ze nog geen bassist hadden...

Zou je ff één nummer willen noemen... Kan ik ff luisteren :smile:

Kitaarhiero
3 augustus 2002, 17:01
ken weinig nummers van No Doubt
Ik hoor het vaak bij anderen.
Hij slapt wel veel, die Tony Canal. vooral op hun debuut geloofik.

basswasp
3 augustus 2002, 19:04
Dat zou dus Flea geweest kunnen zijn....... of nie?

Kitaarhiero
3 augustus 2002, 20:51
nee, gewoon canal.

basswasp
3 augustus 2002, 21:32
Dan issie een kopie-bassist...:smile:

Thomasvv
4 augustus 2002, 00:13
Dr is toch niets mis met slappen? Dr zijn toch meer mensen die dat doen dan Flea?

En trouwens, dat iemand het tappen heeft uitgevonden/bedacht, wil toch niet zeggen dat iedereen die het nu doet diegene onwijs na-aapt?

basswasp
4 augustus 2002, 10:38
Nee, oké :smile:
Maar 't gaat ook om een na-apen van iemands style :smile:

Ben trouwens zelf ook aardig op weg om een Flea-kloon te worden...

Kitaarhiero
4 augustus 2002, 11:36
Op een bepaald moment vind je je eigen geluid...

basswasp
4 augustus 2002, 13:40
En dan maar hopen dat niemand anders dat geluid al had.....

dirkw83
4 augustus 2002, 23:03
hilarisch hoor..... eerst zeggen dat we maar beter hier niet posten en het dan toch langer laten worden dan een helemaal volle pagina... knap werk.
Bovendien hebben we een ander forum voor bassisten...dus...slotje!


ps. nu komt waarschijnlijk het gezeur "ja maar IK wou niet dat we hier niets gingen posten!"

dus vul dat maar in op deze stippeltjes:

..................

Thomasvv
5 augustus 2002, 00:22
ja maar IK wou niet dat we hier niets gingen posten!

O w8... dat wilde ik wel... hmm jah.. nevermind


Truste, morgen op vakantie..

basswasp
5 augustus 2002, 09:30
ja maar IK wou niet dat we hier niets gingen posten!

...en ik ben 't er nog mee eens ook! :smile:

Ic3gl0vE
5 augustus 2002, 17:34
move.to-->bassisten!