PDA

View Full Version : Twin pleurt om tijdens vervoer en sindsdien gaar



Hempo
12 april 2005, 10:29
Hallo,

Na een optreden zaterdagavond is mijn fender twin (die recht op in de auto stond.. dom maar goed) omgevallen tegen de basversterker van de bassist. Sinds die tijd zit er (weer) een brom in de versterker, die steeds erger wordt als je het volume opkrikt.
Ook is de reverb weer redelijk gaar, namelijk er komt weer een piep opzetten als je 'm op 5 of hoger zet.

Ik heb dat ding net laten servicen en alles was weer gefixed. Wat kan er beschadigd zijn aan de amp? Ik heb die avond dat ding 5 uur achter elkaar aan gehad, en de buizen zouden nog heel goed warm kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker.

Ik ga er sowieso mee heen, maar wat zou er kapot kunnen zijn

groetn,
Hempo

Hempo
12 april 2005, 10:32
ojah opzich klinkt het geluid gewoon goed. Geldt voor alle 3 kanalen. Maar gewoon een brom, en potmeters zijn gaar. Gebrom en gekraak dus, en een piep bij de reverb.

kosten 2928209 euro... :-? :(

Jimi Hendrix
12 april 2005, 10:54
Piep bij de Reverb lijkt me een microfonisch buisje.

skabouter
12 april 2005, 12:05
nasty man :-?

paar weken geleden is onze gitarist precies hetzelfde overkomen met zijn twin. de bassist (dronken as hell), droeg het ding naar de auto, maar liet hem gewoon een meter uit zijn handen kletteren. power knop afgebroken, en enorme herrie toen ie wel weer aanging. hij heeft het voor 15 euro laten maken bij een vriendelijke winkel, en alles kwam enigzins goed, behalve dat hij meer ruis had dan voorheen......

nouja, ik hoop dat het voor jou allemaal goed komt !!! succes ermee, en laat het even weten :)

Hempo
12 april 2005, 13:23
een meter uit handen laten vallen lijkt me nog wat beroerder, maar het is idd wel kut.
Bezopen vrienden je versterker of andere apparatuur laten tillen is ook niet zo verstandig :)

skabouter
12 april 2005, 13:50
tja, iedereen draagt zo`n beetje iedereens spullen altijd, alleen ik let er een beetje op dat mijn dure/kwetsbare spul niet in verkeerde handen valt. maar die gitarist draagt het nu ook voortaan zelf (wel zo verstandig).

jaywalker
12 april 2005, 14:41
ik draag mijn amp altijd zelf. Of tenminste met hulp van iemand anders. DAn kan ik tenminste mezelf de schuld geven.

Fumi SG
12 april 2005, 16:07
jezelf de schuld geven is altijd dom.... :razz: :)

Thijssie
12 april 2005, 16:13
jezelf de schuld geven is altijd dom.... :razz: :)

Haarscherpe opmerking, gezien je postings :razz: