PDA

View Full Version : =>Stratman70 Live: Sweet Child O' Mine...<=



Stratman70
12 april 2005, 09:10
...maar dan de uitvoering van Sheryl Crow.

Stratman70
12 april 2005, 09:11
Live uitgevoerd met onze band Split Second op 8 januari in Café September in Rosmalen.

Sweet Child O' Mine (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000027090.mp3)

Negative K3 fan
12 april 2005, 10:02
wel leuk gespeeld en alles, lijpe solo, alleen je sound is niet erg mooi en het klinkt af en toe een beetje vals, ik denk dat het al zou helpen als je de gain een stukje terugdraait want het klinkt nu vrij dun en buzzy.

jammer dat het lijpe intro ook ontbreekt.

JvD.
12 april 2005, 10:33
kep die solo laats ook geprobeerd, alle melodie lijntjes zijn wel makelijk maar zodra het sneller gaat haak ik af.

ik hoor dat jullie niet blind nagedaan hebben dat vinnik heel vet, suc6 met de band en post meer, tis een prima optreden!

LuukieRayVaughan
12 april 2005, 13:01
Ik kan lekker dromen bij dit nummer .... :lol: mooie solo trouwens !! toen ik dit nummer luisterde ging ik gelijk weer wat van GnR downloaden.

krizz
12 april 2005, 17:04
toen ik dit nummer luisterde ging ik gelijk weer wat van GnR downloaden.
That's the spirit!... :-?

BTW. Cool gedaan!! :) maar ik ben ook niet zo gecharmeerd van het geluid.

scholier
12 april 2005, 20:24
Vet gespeeld, ik vind de zang wat minder maar dat is mijn smaak :-D
Oke je bent geen Slash maar het klinkt wel vet omdat je het ook je eigen hebt gemaakt. Ik vind het alleen jammer dat je volgens mij net iets te veel reverb hebt in de solo van 2:07 tot 2:35 maar dat is ook maarr heel weinig, voor de rest echt lijp ingespeeld

ToTaL FaKe
12 april 2005, 22:08
hmm vettt 8-) vette solo's idd, alleen jammer dat het een beetje dun klinkt. Het klinkt wel vet met een vrouwelijke zanger(correct me if i'm wrong :-D )

Gert-Jan
13 april 2005, 08:14
Mr Stratman,

Ik vind het geen onverdienstelijke live-uitvoering. Zang is op wat kleinigheidjes na wel strak. Slaggitaar lijkt wat timingproblemen te hebben, maar dat komt waarschijnlijk door de naar mijn mening enige zwakke schakel in het geheel, de drums. Niet strak :-(

Jouw gitaarpartij (ik ga er van uit dat jij de leadpartij speelt) vind ik OK. Sound is lekker. Opnamekwaliteit is sowieso niet slecht (voor live) 8-) 8-)

Op naar de volgende track......

Stratman70
13 april 2005, 12:29
@ Negative K3 fan: ik moet de gain terugdraaien omdat de sound te dun klinkt? :???: Zelf hou ik wel van die sound eigenlijk. Ik vind 'm ook niet dun eerlijk gezegd. Bedankt in ieder geval voor het luisteren en je reply!

@ JvD: Thanks!!!

@ LuukieRayVaughan: Thanks too!

@ krizz: Oké, dank voor het luisteren.

@ scholier: het was ook geenzins de bedoeling om Slash te zijn: ik heb niet zo'n bos krullen en ik speel op een strat. Wel had ik toen een hoed op. dank voor je reactie!

@ Total Fake: thanks!!!

@ Gert-Jan: Juist, jij begrijpt 'm! Het is een live uitvoering en dan valt het beslist niet mee om een mooie algehele sound te krijgen. Zou ik compressie over deze opname gooien, dan klinkt alles opeens een stuk vetter incl. mijn gitaar, maar daar kies ik niet voor.
De gitaarpartijen van mij zijn vaak afhankelijk van het moment, omdat ik mijn solo's altijd improviseer. Ik hou daar wel van. Het pakt niet altijd even goed uit, maar spannend is het altijd (voor mezelf in ieder geval) wel. En dat maakt het voor mezelf wel een stuk leuker.
dank voor het luisteren en je reactie.
p.s. drummer is inmiddels al weer vervangen. :D (maar dat had eigenlijk een andere reden). Toch denk ik dat niet de drummer de zwakste schakel is eigenlijk.

amon
13 april 2005, 13:17
Leuk, ik heb dr met Cool Edit Pro lekker aan lopen rotzooien...

Stratman70
13 april 2005, 15:16
Leuk, ik heb dr met Cool Edit Pro lekker aan lopen rotzooien...
Wat heb je gedaan dan????? Laat ff horen.

Jelte
13 april 2005, 18:33
klinkt fet...
niet helemaal mijn smaak...
fette solo...

YEAH

Negative K3 fan
13 april 2005, 18:48
@ Negative K3 fan: ik moet de gain terugdraaien omdat de sound te dun klinkt? :???:

precies!\


De gitaarpartijen van mij zijn vaak afhankelijk van het moment, omdat ik mijn solo's altijd improviseer. Ik hou daar wel van. Het pakt niet altijd even goed uit, maar spannend is het altijd (voor mezelf in ieder geval) wel. En dat maakt het voor mezelf wel een stuk leuker.

petje af dan!

Jax
13 april 2005, 20:00
Hee Stratman,

Klinkt goed, ik hoor ook niet echt iets fout aan je leadgeluid, maar ik ben dan ook niet zo'n tonefanaat. :wink:

Ik vroeg me eigenlijk nog af met welke gitaar je dit speelde. Je tokai?

Axl Rose
13 april 2005, 22:21
Erg leuke uitvoering

"De gitaarpartijen van mij zijn vaak afhankelijk van het moment, omdat ik mijn solo's altijd improviseer. Ik hou daar wel van. Het pakt niet altijd even goed uit, maar spannend is het altijd (voor mezelf in ieder geval) wel. En dat maakt het voor mezelf wel een stuk leuker. "

des te knapper dan! :)

Leuk gespeeld met het volume pedaal (of gewoon het volume knopje van de gitaar?) tegen het einde van de solo,
:)

p.s. Met een beetje mazzel ben ik eind dit jaar klaar met m'n nieuwe Guns N' Roses album. eiiiiiiiindelijk. :D

Axl Rose
13 april 2005, 22:21
Erg leuke uitvoering

"De gitaarpartijen van mij zijn vaak afhankelijk van het moment, omdat ik mijn solo's altijd improviseer. Ik hou daar wel van. Het pakt niet altijd even goed uit, maar spannend is het altijd (voor mezelf in ieder geval) wel. En dat maakt het voor mezelf wel een stuk leuker. "

des te knapper dan! :)

Leuk gespeeld met het volume pedaal (of gewoon het volume knopje van de gitaar?) tegen het einde van de solo,
:)

p.s. Met een beetje mazzel ben ik eind dit jaar klaar met m'n nieuwe Guns N' Roses album. eiiiiiiiindelijk. :D

Axl Rose
13 april 2005, 22:22
Erg leuke uitvoering

"De gitaarpartijen van mij zijn vaak afhankelijk van het moment, omdat ik mijn solo's altijd improviseer. Ik hou daar wel van. Het pakt niet altijd even goed uit, maar spannend is het altijd (voor mezelf in ieder geval) wel. En dat maakt het voor mezelf wel een stuk leuker. "

des te knapper dan! :)

Leuk gespeeld met het volume pedaal (of gewoon het volume knopje van de gitaar?) tegen het einde van de solo,
:)

p.s. Met een beetje mazzel ben ik eind dit jaar klaar met m'n nieuwe Guns N' Roses album. eiiiiiiiindelijk. :D

Stratman70
14 april 2005, 13:50
Dank voor het luisteren!

@ Jax: Nee, dit is gespeeld op mijn Fenderstrat, Lace Sensor elementen.
Versterker is een Engl Thunder combo.

@ Axl Rose: Ik speel veel met het volumeknopje. Dus dat is hetgeen wat je hoort.
ben benieuwd naar je Guns 'n Roses album.

ShaQ
15 april 2005, 10:50
Leuk gedaan. Solo is '' wel ok '' maar voor een geimproviseerd iets vind ik het niks aan. Het leuke aan improviseren is als je experimenteert '' buiten ' ( wel verantwoord natuurlijk )' de begeleiding en '' ear catchers '' maakt. Je zit ook vaak tegen het randje aan qua zuiverheid en je vibrato is .... naja je snapt em wel.

Dit is niet om je af te kraken ofzo hoor, maar ik denk dat je hier meer aan hebt dan '' wow cool '' maargoed ik denk dat jij wel openstaat voor kritiek 8-)

Sound vind ik voor een live opname overigens prima :soul:

Adiosss

ieme
15 april 2005, 12:59
Prima clipje hoor! hoop dat we met mn bandje binnenkort ook wel dingetjes op kunnen nemen! keep you posted!

Stratman70
15 april 2005, 13:50
Leuk gedaan. Solo is '' wel ok '' maar voor een geimproviseerd iets vind ik het niks aan. Het leuke aan improviseren is als je experimenteert '' buiten ' ( wel verantwoord natuurlijk )' de begeleiding en '' ear catchers '' maakt. Je zit ook vaak tegen het randje aan qua zuiverheid en je vibrato is .... naja je snapt em wel.

Dit is niet om je af te kraken ofzo hoor, maar ik denk dat je hier meer aan hebt dan '' wow cool '' maargoed ik denk dat jij wel openstaat voor kritiek 8-)

Sound vind ik voor een live opname overigens prima :soul:

Adiosss

@ ShaQ: dank voor het luisteren + reply. Ik ben het wel met je eens hoor, maar meer zat er helaas niet in die avond. Ach, en ik heb mezelf nooit echt meer gezien als een "wel oké" gitarist. Ik ben technisch gezien erg beperkt, maar dat ligt ook gewoon aan mezelf (ik oefen te weinig). En zuiver spelen is mij al helemaal vreemd, vooral live. Ik sta ook niet stil als ik optreedt, maar dat mag misschien geen reden zijn.
inderdaad sta ik voor dit soort kritiek open!!! :wink: 8-)

@ ieme: dank voor het luisteren + reply!

zium
15 april 2005, 22:17
cool gespeeld :)
alleen jammer van dat wijf heheh
henkjan zou gehakt van haar maken

LuukieRayVaughan
15 april 2005, 22:40
Ik vind het wel een leuk idee om Axl rose door een vrouw te laten zingen. Ik moet zeggen ze heeft het goed gedaan !

Stratman70
17 april 2005, 10:15
cool gespeeld :)
alleen jammer van dat wijf heheh
henkjan zou gehakt van haar maken

Dank je, maar een beetje meer respect graag. Deze zangeres heeft veel meer in haar mars dan jij nu vermoedt.

Ja, Henk-Jan Smit, da's een goeie!!!! Weet zulke prachttalenten als Jim en Jamai te laten winnen......echte idolen!!!!! (en vooral die Jim heeft toch zo'n prachtstem en een geweldig toonbereik. :roll: 0)

Bosch
18 april 2005, 20:01
Hey Stratman,

Eerlijk gezegd, heb ik wel beter van je gehoord. De 'productie' klinkt een beetje armtierig.

Doe eens een shrednr 8)

Adios

~Bosch~

Stratman70
19 april 2005, 19:10
ey Bosh, dank voor het luisteren. Ik ben het volledig met je eens eigenlijk, idd heb ik wel eens wat beter gitaarwerk neergezet. Misschien kun je je commentaar over de productie nog wat nader uitleggen?

het shredden laat ik maar liever aan jullie over.