PDA

View Full Version : Type O Negative sound



Wormaap
12 april 2005, 02:40
Heeft iemand enig idee hoe je zo'n soort sound krijgt als de gitarist van Type O Negative? Het klinkt als een combinatie tussen'n monstelijke overdrive en'n fuzz ofzo, maar ik kom er niet helemaal uit (B-stemming helpt ook natuurlijk) en ik vind de sound van die gast echt superstoer voor zo nu en dan, met m'n Fireball en m'n Model 6 met de midbooster vol open kom ik een beetje in de richting, maar nog steeds niet echt helemaal. Ik bedoel de sounds in bv. 'Be my Druidess' en 'Everything Dies'
Thanks :)

Phyrexian
12 april 2005, 10:49
De gitaarsound van Type O Negative klinkt inderdaad erg speciaal. Ik denk ook ergens in de buurt van een Fuzz. Misschien dat je met een Proco Rat ook wel dit geluid kan benaderen.

Lord Abortion
12 april 2005, 11:48
Een Fuzz zal je zeker moeten hebben, dat valt nogal op in hun sound, maar voor de rest heb ik ook geen idee. Waarschijnlijk redelijk extreem omspringen met de EQ ook.

Wormaap
12 april 2005, 13:06
Dan denk ik dat ik maar eens een Fuzzje ga bouwen :-D Lijkt me sowieso wel leuk.

pikasso
12 april 2005, 13:55
Kenny Hickey heeft echt een mega rack met effecten om zijn sound te krijgen, tenminste dat dacht ik jaren geleden te hebben gezien. Volgens mij ook redelijk wat fuzz, en probeer eens met wat reverb te werken, subtiel overigens

Wormaap
12 april 2005, 16:38
Er zit inderdaad erg veel in die gast z'n sound, 't klinkt fuzzy, maar met wat delay/reverb en chorus/phaser erdoorheen, maar ik denk dat'n fuzz (misschien fuzz én overdrive? Ben niet zo bekend met fuzzes) toch wel de basis vormt.

bloodboiler
13 april 2005, 20:20
Het gitaar geluid van Type 0 negative is idd erg fuzzie, maar het meest kenmerkende aan hun geluid vind ik juist het zwaar vervormde basgeluid van Peter Steel

vester86
14 april 2005, 00:48
CHORUS.... daarmee kom je een heel eind

Op waldrock 2003 stond hij trouwens met een gewono stackje (heb me er toen niet echt in verdiept, is er ooit een engl of mesa geweest met chickenheadknoppen aan de voorkant??)

Volgens de ToN site is het dit: Fernandes guitar -> Dunlop wah -> Mesa/Boogie Triaxis Preamp -> TC Electronic G Force -> Mesa/Boogie 2:90 power amp -> Marshall 4x12 cabs

Maar ik weet toch zeker dat ik een top + cab heb zien staan daar....

pikasso
15 april 2005, 10:04
CHORUS.... daarmee kom je een heel eind

Op waldrock 2003 stond hij trouwens met een gewono stackje (heb me er toen niet echt in verdiept, is er ooit een engl of mesa geweest met chickenheadknoppen aan de voorkant??)

Volgens de ToN site is het dit: Fernandes guitar -> Dunlop wah -> Mesa/Boogie Triaxis Preamp -> TC Electronic G Force -> Mesa/Boogie 2:90 power amp -> Marshall 4x12 cabs

Maar ik weet toch zeker dat ik een top + cab heb zien staan daar....

Ik zag hem in Rotterdam in nighttown, maar dat was in 1997....