PDA

View Full Version : Elvis Costello



hoofd
11 april 2005, 23:13
Goed, Elvis Costello dus. Volgens Allmusic.com en diverse andere bronnen zou ik een fan moeten zijn van Elvis Costello, gezien mijn liefde voor singer/songwriters die traditioneel als experimenteel bezig zijn (Bob Dylan, Tom Waits, Nick Lowe, Nick Cave, Leonard Cohen). Het is alleen zo dat ik dat niet ben...sterker nog, ik ken helemaal niks van de beste man!

Nu wil ik graag wel weten wat die Costello dan zoal gedaan heeft, maar die man heeft net zoals voorgenoemde artiesten zoveel uitgebracht dat je door de bomen het bos niet ziet. Kortom, help mij aan Elvis Costello! Wat geldt toch wel als zijn betere albums, en waar kan een beginnende luisteraar het beste mee beginnen?


http://www.elviscostellotickets.com/with-guitar.jpg

hoofd
12 april 2005, 11:32
Kom kom, d'r zijn toch wel mensen die 'm kennen?

musicmaniac
12 april 2005, 13:22
Ja, heb het een en ander van 'm in huis, en is idd nogal wijduiteenlopend. Wat Costello voor mij op z'n best is, is toch wel z'n samenwerking met The Attractions. Is 'ie toendertijd zo'n beetje mee begonnen, voor mij zijn ze met elkaar 1 van de beste rockbands uit de historie. En dan natuurlijk met Elvis Costello in de gelederen die een groot componist is .. Zelf vind ik "Blood and chocolate" z'n beste album, en misschien wel representatief voor zijn hun sound ..

The Mule
12 april 2005, 17:32
Topartiest, enorm idool en voorbeeld voor mij. Grote aanrader om in een keer een prachtig en goedkoop overzicht binnen te halen is de 2CD compilatie 'Girls, Girls, Girls'. Topalbums zijn (de remasters van) 'My Aim Is True' en 'This Years Model', de eerste twee platen. Recent is 'When I Was Cruel' echt een uitschieter en als zijsprongetjes zijn 'King Of America' (country-achtig) en 'North' (smooth jazz met een bite) best leuk, maar niet veel meer dan dat...

hoofd
12 april 2005, 17:32
Blood and Chocolate, bedankt, die ga ik dan opzoeken, als ik 'm heb zal ik m'n mening er hier ook wel over geven :).

Mensen nog andere suggesties?

GuitarMaster
12 april 2005, 21:25
Ik vind zijn nieuwere albums iig een stuk minder dan zijn oude.

sambora
13 april 2005, 14:53
Toevallig heb ik laatst ook voor het eerst een CD van Elvis Costello (samen met ene Burt Bacharach) gekocht; "Painted From Memory" . Ik vind het een goede plaat, al is het soms allemaal wel een beetje zoet en af en toe is z'n stem is beetje zeurderig. Maar verder een top plaat :-D .

Harry
17 april 2005, 13:43
een paar nummers die ik helemaal geweldig vind zijn "Olivers' Army" en "What's so funny about peace, love and understanding".
Zijn niet echt singer/songwriternummers trouwens....

AutoStatic
22 april 2005, 12:39
Blood and Chocolate! Met een van de coolste nummers ooit: I Want You.
En wel van een heel andere dimensie, maar probeer nog een Nick, Nick Drake.

hoofd
22 april 2005, 14:31
Nick Drake ken ik ja, daar heb ik al het werk al van liggen hier :D

Ik heb "Goodbye Cruel World" van Costello en de Attractions beluisterd, maar ik vind de stem en zangstijl van Costello te zeurderig, op een manier dat Tom Petty wel kan maken...zonde. Blood & Chocolate ga ik in ieder geval nog wel uitproberen.

Edit: ik zit nu dus eindelijk 's Blood and Chocolate te luisteren, en bij het eerste nummer vond ik het al een lekker album, die gaat zeker binnekort aangeschaft worden!

Iron Maiden
23 april 2005, 19:12
watching the detectives is wel een heel vet nummer!!!