PDA

View Full Version : =={MEDIEVAL CONTEST} Dance Of The Maidens - Stratman70==



Stratman70
12 april 2005, 00:06
bla enzo

Stratman70
12 april 2005, 00:07
Mijn inzending is meer gebaseerd op de renaissance-tijd. Het moet een sfeertje voorstellen van maagdelijke schoonheden die rond het kasteel met in de lucht zwaaiende doekjes in de rondte dansen, omdat de knappe prins op het witte paard spoedig zal thuiskomen.

Ik heb geen klassieke gitaar, dus heb het op een acoustische gedaan met stalen snaren. Heeft ook wel wat vind ik.
Ook heb ik geen flauw benul van muziektheorie (laat staan klassieke muziektheorie), dus ik heb maar wat gedaan warvan ik dacht dat het wel een juiste sfeer teweeg bracht.

Dance Of The Maidens (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000027079.mp3)

ResNovae
15 april 2005, 16:13
Hey stratman,

Het doet inderdaad wel renaissance-achtig aan. Ik vind het best origineel eigenlijk en die harmoniën die erin zitten ademen inderdaad wel een middeleeuws sfeertje uit. Het enige 'negatieve' eraan is eigenlijk je aanslag, die is niet overal even soepel. Maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je meestal electrisch speelt.

Erik

Stratman70
18 april 2005, 11:21
Hé ResNovae,

bedankt voor het luisteren. Het klopt wel wat je zegt. Ik speel vrijwel nooit op een acoustische gitaar en ik wilde wel alles met mijn vingers doen, terwijl ik eigenlijk dus een plectrum-gitarist ben.

Ik heb eigenlijk dus ook meer aandacht besteed aan de compositie, dan aan mijn spel.