PDA

View Full Version : Gitaar opnemen op computer?



Scorn
11 april 2005, 19:09
Hallo!

Ik ben nieuw hier.
Ik heet Stefan Zomer, woon in Klarenbeek ( klein boeren gat bij Apeldoorn ). Ik ben 15 jaar.
Ik speel vanaf 16 april 2004 electrisch gitaar, voornamelijk rock.

Nu wil ik mijn gitaarspel wel eens gaan opnemen op de computer!
Hoe moet ik dat doen?
En welk programma kan ik daarvoor gebruiken? ( het liefst met effecten, distortions )

Alvast heel erg bedankt! :)

Blijepanda
11 april 2005, 19:10
Ten eerste: welkom! :)

Ten tweede: ik verplaats deze even naar recording. :wink:

Bluesbreaker
11 april 2005, 19:14
Kijk eens naar de POD van line6, je haalt er geen ultieme tone uit, maar om zo mee op te nemen is het wel heel leuk.

Scorn
11 april 2005, 19:31
Welke? de Pod2 of Podxt?
Misschien kan de v-amp ook?

Als dit niet doorgaat ( geld... :razz: ), kan het dan ook gewoon direct van gitaar naar geluidskaart, of moet er wat tussen zitten?

Lord Abortion
11 april 2005, 19:48
Als je enkel gitaar wil opnemen zou ik kijken voor een Line 6 guitarport. Daarmee heb je in 1 keer alles wat je nodig hebt; en het schijnt goed materiaal te zijn. Als je dat niet wil zal je al snel een modeller + soundcard + software nodig hebben en valt het hele recording gedoe wel duur uit voor enkel wat gitaarspel.

harrie-beton
12 april 2005, 00:36
je kunt ook gewoon een microfoon gebruiken en die voor je versterker houden...

een handig programma is cool edit pro 2 of hoger om geluidsbestanden op te nemen en om ze te bewerken.

J.J. Kay
12 april 2005, 23:33
Heb je een Mac, dan is er Garageband. Het programma!!! Kan je opnemen en alles bewerken etc.
http://www.apple.com/nl/ilife/garageband/

Lord Abortion
13 april 2005, 08:28
je kunt ook gewoon een microfoon gebruiken en die voor je versterker houden...


Maar dan heb je alweer een microfoon + preamp + degelijke audio-interface + software nodig. Voor gitaar is de Line6 guitarport de handigste, goedkoopste oplossing en het is nog degelijk ook.

harrie-beton
13 april 2005, 09:21
ok maar let op de guitarport kost 150 euri.
Misschien is een Behringer X V-Amp Floorboard ook leuk voor een jongen van 15 die 1 jaar speelt. Die werkt ook zonder pc. Die is 75 euro

hb

bert k
13 april 2005, 10:30
Niet zo'n gek idee. Je kan hem met een verloopsnoertje zo in de line-in van je computer steken. Ok, het kan mooier, maar het werkt prima op zich.

Scorn
13 april 2005, 16:08
Heel erg bedankt allemaal!
Ik zal eerst eens kijken naar de demoversie van Guitar Rig...
Ik denk dat ik ( vakantiebaantje, verjaardag ) ga sparen voor een pod2 of v-amp... Zit ook nog wat moddeling bij, wat ook handig kan zijn! :)

Nogmaals heel erg bedankt allemaal!

Maniaaaak!!
15 april 2005, 14:59
Heel erg bedankt allemaal!
Ik zal eerst eens kijken naar de demoversie van Guitar Rig...
Ik denk dat ik ( vakantiebaantje, verjaardag ) ga sparen voor een pod2 of v-amp... Zit ook nog wat moddeling bij, wat ook handig kan zijn! :)

Nogmaals heel erg bedankt allemaal!

behalve de V-amp en de Pod's is er ook de Vox Tonelab, die moet je zeker ook even checken! Ik vond hem persoonlijk natuurgetrouwer klinken dan bijv. de POD XT, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

ToneLab zit in dezelfde prijsklasse, heb er zelf geen dag spijt van gehad dat ik deze heb gekocht.

harrie-beton
15 april 2005, 17:45
maniak,
hij heeft niet het budget voor Vox of Xt. Deze noemt hij ook niet

rutger0
25 november 2005, 20:22
ik neem op van me gitaar naar distortion...en dan met een verloopje vd distortion output naar de microfoon ingancg van me compu..... dan neem ik op met audacity 1.2.3 .....succes :-D