PDA

View Full Version : elementen epi les paul



Matthijs Hajonides
2 augustus 2002, 11:41
De elementen van mijn spiksplinternieuwe epi Les Paul kunnen een beetje heen en weer wiebelen is dat erg? Of moet ik even terug naar de winkel.

BLOK182
2 augustus 2002, 12:29
Doen ze van mij ook. Tenminste, je bedoelt toch als je er met je vingers op drukt he?
Als ze vanzelf al naar alle kanten gaan moet je misschien ff naar de winkel, maar een beetje beweging is altijd goed!

MetalliCat
2 augustus 2002, 13:20
Volgens mij is dat wel normaal..ik heb het ook...of ze moeten wel heel heel erg wiebelen dat ze dr uitvallen..maar dat lijkt me sterk :smile:

sash
2 augustus 2002, 13:46
Dat wiebelen is normaal, op m'n gibson doen ze dat ook. Is geen probleem hoor.

Mithrandir
2 augustus 2002, 13:53
Wat dus wel een probleem is, is wanneer ze er uitvallen door het wiebelen. Mijn neck-element heeft daar last van, af en toe zit 1 kant na het spelen helemaal los en dan moet ik oppassen dat het veertje niet in de body valt. Elke keer na het spelen moet ik nu met een schroevendraaier het element weer omhoog schroeven, om doodziek van te worden.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen en wat ik er aan kan doen.

Iceman
2 augustus 2002, 14:57
De veertjes er uit en ze vervangen door 1 uit een balpoint. Of je vraagt bij de muziekwinkel of ze langere en strakkere veertjes voor je hebben.

Matthijs Hajonides
2 augustus 2002, 17:17
Ooooooh geen probleem dus, neej ik kwam erachter toen ik mijn beschermingsplastic erafhaalde. Ze bewegen was als je een beetje drukt.

Anders Destium
2 augustus 2002, 23:24
Voor Mithrandir:
Het kan zijn dat de schroefdraad van je elementbody mol is, maar als je daar nooit aan draait is dit onwaarschijnlijk.
Het kan zijn dat ze gewoon te hoog zitten dan is het logisch dat je ze zo nu en dan aantikt, maar als 1 kant steeds wegdraait kan je ook eens een zelfde schroefje pakken en kijken of het probleem blijft

Anders Destium
2 augustus 2002, 23:28
Oh ja voor de rest: Dit is heel normaal en komt door dat vaak de elementen aan de zijkanten in het midden vast zitten.
Als ze nl niet flexibel zijn zullen ze een keer scheuren doordat je op een rand of zo drukt