PDA

View Full Version : Voodoolab GCX Guitar Audio Switcher



Angel
11 april 2005, 18:15
Heeft er iemand zo'n Voodoolab?
Ik zou me zelf zo ééntje willen bestellen maar weet niet of dit goede kwaliteit is?

http://www.voodoolab.com/gcsystem.html

Les Paul
11 april 2005, 20:46
Ik heb er 1 besteld. Als het goed genoeg is voor Alex Lifeson, is het zeker goed genoeg voor mij :wink:

LordRiffenstein
11 april 2005, 21:36
Ik heb er eentje ter vervanging van mijn GRX4, niet omdat de GRX4 slecht is maar omdat ik meer loops nodig heb. Ik heb de GCX thuis al uitgebreid getest en vindt hem gewoon goed, niet slechter of beter dan de GRX4. De meest gehoorde negatieve commentaar is ivm de buffer maar ik merk er weinig van ook al omdat er al een buffer voorzit op mijn pedalboard. Je kan de buffer omzeilen door rechtstreeks in de eerste loop in te pluggen maar dan verlies je het voordeel van de feed thrus. De GCX komt binnenkort in mijn rack om pedaaltjes en een Mod Pro te schakelen.

Angel
11 april 2005, 22:08
Ik heb er eentje ter vervanging van mijn GRX4, niet omdat de GRX4 slecht is maar omdat ik meer loops nodig heb. Ik heb de GCX thuis al uitgebreid getest en vindt hem gewoon goed, niet slechter of beter dan de GRX4. De meest gehoorde negatieve commentaar is ivm de buffer maar ik merk er weinig van ook al omdat er al een buffer voorzit op mijn pedalboard. Je kan de buffer omzeilen door rechtstreeks in de eerste loop in te pluggen maar dan verlies je het voordeel van de feed thrus. De GCX komt binnenkort in mijn rack om pedaaltjes en een Mod Pro te schakelen.

Hey Yoeri,
is hij te controleren met een normale midi-controller, laat zeggen een fcb van behringer?

Angel
11 april 2005, 22:10
Ik heb er 1 besteld. Als het goed genoeg is voor Alex Lifeson, is het zeker goed genoeg voor mij :wink:

Mag ik eens vragen wat jij ervoor moet betalen?

Thom TK
11 april 2005, 23:53
Ik heb er 1 besteld. Als het goed genoeg is voor Alex Lifeson, is het zeker goed genoeg voor mij :wink:

Mag ik eens vragen wat jij ervoor moet betalen?

ja!
Ik neem er ook een namelijk ;)

LordRiffenstein
11 april 2005, 23:56
Hey Yoeri,
is hij te controleren met een normale midi-controller, laat zeggen een fcb van behringer?

Niet met de Behringer want hij werkt enkel met CCs.

Nieuwprijs ligt op de meeste plaatsen rond 500 euro.

Les Paul
12 april 2005, 07:53
Ik heb er 1 besteld. Als het goed genoeg is voor Alex Lifeson, is het zeker goed genoeg voor mij :wink:

Mag ik eens vragen wat jij ervoor moet betalen?

Bij Musikproduktiv staat de GCX voor 400 Euro. Ook de Groundcontrol staat voor die prijs. Hier in NL kan je dit setje voor dezelfde prijs krijgen, maar dan moet je wel wat onderhandelen.

Angel
12 april 2005, 09:08
Hey Yoeri,
is hij te controleren met een normale midi-controller, laat zeggen een fcb van behringer?

Niet met de Behringer want hij werkt enkel met CCs.

Nieuwprijs ligt op de meeste plaatsen rond 500 euro.

Aangezien ik geen 400 euro meer heb om nog de Voodoo Lab controller aan te schaffen vraag ik me af welke ik wel zou kunnen gebruiken:

Welke werkt dan wel?
a) Rocktron Midimate
b) Nobels MF-2 Midi Foot Controller
c) andere (goedkopere controller, maar welke?)

Angel
12 april 2005, 09:09
Ik heb er 1 besteld. Als het goed genoeg is voor Alex Lifeson, is het zeker goed genoeg voor mij :wink:

Mag ik eens vragen wat jij ervoor moet betalen?

Bij Musikproduktiv staat de GCX voor 400 Euro. Ook de Groundcontrol staat voor die prijs. Hier in NL kan je dit setje voor dezelfde prijs krijgen, maar dan moet je wel wat onderhandelen.

Ok, ik heb hem hier, in België, besteld voor 430 euro

LordRiffenstein
12 april 2005, 09:45
Aangezien ik geen 400 euro meer heb om nog de Voodoo Lab controller aan te schaffen vraag ik me af welke ik wel zou kunnen gebruiken:

Welke werkt dan wel?
a) Rocktron Midimate
b) Nobels MF-2 Midi Foot Controller
c) andere (goedkopere controller, maar welke?)

Om alle loops te bedienen moet je controller 8 CCs kunnen versturen. Ik ken de specs van die controllers niet echt, vermoed dat de Midimate wel een mogelijkheid is.

vdgraaf
12 april 2005, 11:09
[quote=Angel]Om alle loops te bedienen moet je controller 8 CCs kunnen versturen. Ik ken de specs van die controllers niet echt, vermoed dat de Midimate wel een mogelijkheid is.

De MidiMate kan er max 5 (6 met expression pedal) dus daar kom je net even tekort. Een FC200 kan er een met elke knop sturen en nog een paar aan de achterkant, dus dat zijn er ruim voldoende. Alleen kun je daar weer geen patches opslaan. Met andere woorden, je kunt niet onder preset 15 zeggen dat je CC 1, 4 en 6 aan wilt en de rest uit. Hij staat dus in "trapdoosjes mode".

succes, grtn, Jan Anton

Chiel
12 april 2005, 11:32
Bij Musikproduktiv staat de GCX voor 400 Euro, maar is hij niet op voorraad :-? . Ook Erik van Haar wacht op een levering van Voodoolabs en hij kan geen garantie geven wanneer er een lichting aankomt. Heb zelf nu een tweede handsje op de kop weten te tikken voor 275 euro. Heb zelf overigens al een Ground Control dus da's een prima combi :wink: . Super praktisch! Eén apparaat voor looping en switching 8-) .

LordRiffenstein
12 april 2005, 11:51
Bij Musikproduktiv staat de GCX voor 400 Euro, maar is hij niet op voorraad :-? . Ook Erik van Haar wacht op een levering van Voodoolabs en hij kan geen garantie geven wanneer er een lichting aankomt. Heb zelf nu een tweede handsje op de kop weten te tikken voor 275 euro. Heb zelf overigens al een Ground Control dus da's een prima combi :wink: . Super praktisch! Eén apparaat voor looping en switching 8-) .

Hey Chiel,

jij dus ook aan de GCX? :razz:

De levering van GCX voor VD Haar duurt nog minstens 3 weken wist John Aycock van DMC me te vertellen op de MusikMesse, ik wacht nl. op een DMC Line Mixer die met dezelfde zending meekomt.

Chiel
12 april 2005, 13:51
Jep!! Twee loopmasters en twee midi switches van Nobels werd me toch iets te veel van het goede :lol: . Nu dus zo'n GCX in mijn rack, scheelt een hoop gedoe en ik heb nog looper inputs over voor evt. nieuwe FX apparatuur!! :wink:

LordRiffenstein
12 april 2005, 15:07
Jep!! Twee loopmasters en twee midi switches van Nobels werd me toch iets te veel van het goede :lol: . Nu dus zo'n GCX in mijn rack, scheelt een hoop gedoe en ik heb nog looper inputs over voor evt. nieuwe FX apparatuur!! :wink:

Gebruik je de feed thrus met de buffer en zo ja, wat zijn je bevindingen?

Angel
13 april 2005, 08:41
Aangezien ik geen 400 euro meer heb om nog de Voodoo Lab controller aan te schaffen vraag ik me af welke ik wel zou kunnen gebruiken:

Welke werkt dan wel?
a) Rocktron Midimate
b) Nobels MF-2 Midi Foot Controller
c) andere (goedkopere controller, maar welke?)

Om alle loops te bedienen moet je controller 8 CCs kunnen versturen. Ik ken de specs van die controllers niet echt, vermoed dat de Midimate wel een mogelijkheid is.

Antwoord van Rocktron zelf:
The current software version 2.02 midi mates can only send 5 CC messages at one time the older version 1.02 midi mate can send 10 CC messages at once.

Jim

Angel
14 april 2005, 17:54
Aangezien ik geen 400 euro meer heb om nog de Voodoo Lab controller aan te schaffen vraag ik me af welke ik wel zou kunnen gebruiken:

Welke werkt dan wel?
a) Rocktron Midimate
b) Nobels MF-2 Midi Foot Controller
c) andere (goedkopere controller, maar welke?)

Om alle loops te bedienen moet je controller 8 CCs kunnen versturen. Ik ken de specs van die controllers niet echt, vermoed dat de Midimate wel een mogelijkheid is.

Hey Joeri,

antwoord van Rocktron:

The current software version 2.02 midi mates can only send 5 CC messages at one time the older version 1.02 midi mate can send 10 CC messages at once.



Jim

Angel
14 april 2005, 17:58
Aangezien ik geen 400 euro meer heb om nog de Voodoo Lab controller aan te schaffen vraag ik me af welke ik wel zou kunnen gebruiken:

Welke werkt dan wel?
a) Rocktron Midimate
b) Nobels MF-2 Midi Foot Controller
c) andere (goedkopere controller, maar welke?)

Om alle loops te bedienen moet je controller 8 CCs kunnen versturen. Ik ken de specs van die controllers niet echt, vermoed dat de Midimate wel een mogelijkheid is.

Hey Joeri,

antwoord van Rocktron:

The current software version 2.02 midi mates can only send 5 CC messages at one time the older version 1.02 midi mate can send 10 CC messages at once.



Jim

Chiel
18 april 2005, 12:42
Damn!!! Vet ding zeg die GCX! Werkt als een tierelier en wat mij betreft 100% tonesuck approved. Mijn ModPro werkt nu lekker in serie en is 100% gebypassed als ik 'm niet nodig heb.
De GCX schakelt bovendien de kanalen van de CAE preamp en dat betekend dat die losse Nobels boxjes eindelijk mijn rack hebben verlaten. Tja, het begint waarempel nog eens een keer ergens op lijken :D .
Moet overigens wel zeggen dat het perfect werkt met de Ground Control, maar weet niet hoe hij zich gedraagd met een andere midipedaal. Ik kan gewoon heel eenvoudig per preset op de Ground Control selecteren welke loop aan/uit moet of dat de hele GCX gewoon uit staat. Hoe gemakkelijk dit bijv. een midimate werkt weet ik niet.

Ik heb overigens nog 4 schakelbare loops over en daar gaat t.z.t. een mooi Chorus pedaal in :) . Tot dusver mijn bescheiden bijdrage!

Angel
20 april 2005, 11:01
IS ER NU NIEMAND DIE ME KAN ZEGGEN OF IK DE GCX KAN BESTUREN MET MIJN BEHRINGER FCB1010?

Ik heb met mijn winkelier gepraat en die weet het niet zeker, hij heeft contact opgenomen met Voodoo LAb, maar die weten het ook niet zeker.
Ik wil niet graag 400 euro willen uitgeven en dan merken dat hij niet werkt en ik nog een andere controller zou moeten aanschaffen.

Dus is er echt niemand die het weet, MET ZEKERHEID :(

Angel
20 april 2005, 16:09
IS ER NU ECHT NIEMAND DIE ME EEN UITSLUITSEL KAN GEVEN OF IK NU DIE GCX KAN BEDIENEN MET MIJN BEHRINGER FCB1010? :(

LordRiffenstein
20 april 2005, 17:03
IS ER NU ECHT NIEMAND DIE ME EEN UITSLUITSEL KAN GEVEN OF IK NU DIE GCX KAN BEDIENEN MET MIJN BEHRINGER FCB1010? :(

Het kan wel maar zeer beperkt.

De FCB kan maar 2 CCs per preset verzenden, je kan per preset dus maar max 2 loops aansturen, je kan dus 2 loops aanzetten of uitzetten.

Wat je wel kan doen is bv je onderste rij knoppen gebruiken om program changes te versturen en de bovenste rij CCs, hierdoor kan je 5 loops besturen maar niet meeprogrammeren in de presets onderaan EN je ziet ook niet op je pedaal welke loops aan en uit staan.

Angel
20 april 2005, 20:54
IS ER NU ECHT NIEMAND DIE ME EEN UITSLUITSEL KAN GEVEN OF IK NU DIE GCX KAN BEDIENEN MET MIJN BEHRINGER FCB1010? :(

Het kan wel maar zeer beperkt.

De FCB kan maar 2 CCs per preset verzenden, je kan per preset dus maar max 2 loops aansturen, je kan dus 2 loops aanzetten of uitzetten.

Wat je wel kan doen is bv je onderste rij knoppen gebruiken om program changes te versturen en de bovenste rij CCs, hierdoor kan je 5 loops besturen maar niet meeprogrammeren in de presets onderaan EN je ziet ook niet op je pedaal welke loops aan en uit staan.

Kan je met die GCX niet de loops in een preset zetten zodat je maar een preset hoeft in te drukken en dat hij bepaalde loops vast selecteert?

LordRiffenstein
21 april 2005, 07:42
Kan je met die GCX niet de loops in een preset zetten zodat je maar een preset hoeft in te drukken en dat hij bepaalde loops vast selecteert?

Nee dat kan helaas niet, zou DE oplossing zijn.

Chiel
21 april 2005, 09:59
Gebruik je de feed thrus met de buffer en zo ja, wat zijn je bevindingen?

Ik heb er wel aan zitten denken, maar heb er geen gebruik van gemaakt. De signaalketen is als volgt.

Pedalboard:
Gitaar -> Wah -> FatBoost -> DT-10 (zit buffer in)

Rack:
GCX -> ModPro (schakelbaar in serie) -> CAE -> Masotti (zit buffer in) ->Intellifex ltd (schakelbaar parallel) -> Intellifex (te bypassen) -> VHT

Er zit dus een buffer aan het eind op mijn pedalboard (de interne buffer van de Korg DT-10 is echt oké!) en wordt in mijn rack weer door de Masotti opgedirkt.
Ik ben momenteel zeer tevreden over mijn geluid. Wat ik eerst miste qua dynamiek en punch heb ik nu in mijn huidige setup gevonden. Maar ja je weet maar nooit… Wellicht gaat het met de interne buffer van de GCX nog beter! Ga het t.z.t. ff uitchecken. Keep you informed!

Chiel
21 april 2005, 10:03
Kan je met die GCX niet de loops in een preset zetten zodat je maar een preset hoeft in te drukken en dat hij bepaalde loops vast selecteert?

Of je koopt een apparaat zoals de Midimate, of je probeerd een oud model DMC ground control op de kop te tikken, of je spaart door voor een complete set. Al het andere is mijns inziens zonde geld.

jari
26 april 2005, 19:06
Aangezien ik geen 400 euro meer heb om nog de Voodoo Lab controller aan te schaffen vraag ik me af welke ik wel zou kunnen gebruiken:

Welke werkt dan wel?
a) Rocktron Midimate
b) Nobels MF-2 Midi Foot Controller
c) andere (goedkopere controller, maar welke?)

Om alle loops te bedienen moet je controller 8 CCs kunnen versturen. Ik ken de specs van die controllers niet echt, vermoed dat de Midimate wel een mogelijkheid is.

Hey Joeri,

antwoord van Rocktron:

The current software version 2.02 midi mates can only send 5 CC messages at one time the older version 1.02 midi mate can send 10 CC messages at once.

Hallo;

ik heb ook een audio switcher met groundcontrol. Mooi apparaat, alleen heb ik last van het ploppen als ik overschakel naar een ander kanaal.
Wie weet wat ik daar aan kan doen?
Groet,
Jerry

Jim

jari
27 april 2005, 09:55
Hallo luitjes;

ik heb een groundcontrol met gcx audioswitcher. Als ik de ground control gebruik om over te schakelen naar een lead kanaal dan maakt ie nogal een plop. Wie weet wat dat is en wat ik daar aan kan doen.
Groet
Jerry

Chiel
28 april 2005, 09:27
Dat is een raar fenomeen :???: . Gebruik je de loops om effecten in/uit de signaal keten te schakelen, of gebruik je alleen de GCX als switch?

jari
28 april 2005, 09:40
Dat is een raar fenomeen :???: . Gebruik je de loops om effecten in/uit de signaal keten te schakelen, of gebruik je alleen de GCX als switch?


Ik heb als 1e een distortion pedaal in. Dan komt de marshall preamp. Vevolgens een fender preamp. Dan wat losse effecten en een effecten proccessor.. Ik ga vanavond proberen om mijn groundcontrol aan te sluiten op mijn replifex. De midi kabel. Nu zt ie als eerste aan mijn gcx.
Kijken of dat iets uitmaakt. Ik gebruik de switcher dus om effecten aan en uit te schakelen, maar ook om te kiezen uit kanalen en verschillende preamps.

Groet,
Jerry

jari
28 april 2005, 09:45
Ik gebruik de audio switcher om te kiezen uit twee preamps (zitten dus in een loop). En om de verschillende effecten aan en uit te zetten. Als laatste in de keten heb ik een replifex effecten processor. Ik ga vanavond proberen om de groundcontrol met de midikabel aan te sluiten op de replifex. Inplaats van aan de gcx. Kijken of dat uitmaakt.
Groet,
Jerry

Lock en Load
8 mei 2005, 15:48
Ik heb een Rocktron MIDI Mate versie 2. Dus wanneer ik een GCX koop kan ik 5 loops aan/uit zetten met een patch waarin ik dan 5 CC's in zet?

avzoom
22 mei 2005, 21:30
Ik ben al geruime tijd in het bezit van gcx + ground control (10 jaar)
Hij heeft altijd perfect gewerkt
Ik gebruik hem om de 3 kanalen van mijn Koch KV50 te schakelen + effecten van mijn Roland GP8 desgewenst erbij te schakelen.
De laatste tijd echter heb ik het probleem dat mijn ground control uit zichzelf begint te schakelen, sta ik lekker te soleren met de lead-sound van mijn amp springt ie zomaar op het cleane kanaal.

KENT IEMAND DIT VERSCHIJNSEL EN ZO JA WAT KAN IK ER AAN DOEN?

thanks
André

vinni
22 mei 2005, 22:38
Nou,
Herkennen niet.

Maar na 10 jaar zullen de switches wel een beetje smerig zijn!
Gewoon openmaken die handel en eens zeer goed schoonmaken.
De kans is groot dat het probleem weg is.
wat ook mogelijk is dat er dermate veel slijtage is dat je wat onderdelen
Moet vervangen. Vooral de mechanische delen (switches!) zullen het na 10
jaar wel gehad hebben.

Denk wel dat het eenvoudig te repareren is.

Vinni

avzoom
23 mei 2005, 11:40
bedankt voor je reactie
ik ben altijd een beetje huiverig om dat soort dingen zelf open te maken
maar ik zal vanavond eens ff kijken

André