PDA

View Full Version : custom paint



tom de lange
2 augustus 2002, 10:29
Hoe duur is het om een body te laten spuiten?
Ik wil graag een Strat model body in camouflage kleuren laten spuiten (gezien bij ESP en BC Rich).
Hoe gaat dit eigenlijk? Spuiten, schuren, polijsten, e.d.
Kan ik dit zelf ook?

Thanx, Tom

Dude
2 augustus 2002, 11:01
reken er maar op dat het prijzig is, het spuite van een gitaar in een kleur is al duur, check http://www.voxhumana.nl eens, mischien kunnen die je wat meer vertellen

tom de lange
2 augustus 2002, 12:34
Hoe vaak moet je een body lakken?
Daarna polijsten??? Hoe doe je dat dan?

Tom

Dude
2 augustus 2002, 12:49
Op 2002-08-02 12:34, schreef tom de lange:
Hoe vaak moet je een body lakken?
Daarna polijsten??? Hoe doe je dat dan?

Tom

bel eens naar voxhumana man, die geven je echt wel advies

fred dons
2 augustus 2002, 14:38
als het een bestaande al gelakte body is dan moet je de body licht opschuren, afhankelijk of je een spuitinstallatie (airbrush) hebt
kun je een aantal spuitbussen met autolak in de gewenste kleuren kopen.
de volgende stap is om maskers te maken (vormen uitgesneden uit karton of plastic) waarmee je het patroon gaat spuiten op de gitaar.
je kunt het beste van een oude gitaarhals of een stevige houten lat een handvat maken die je bevestigt in de neck pocket zodat je de body kunt draaien tijden het lakken.
als de camouflage klaar is (bijvoorkeur max 1 x per dag spuiten om de lak te laten uitharden en craquele te voorkomen) moet er een transparante lak overheen 4 a 5 lagen (weer 1 per dag) waarbij je natschuurt tussen de lagen (400 grit en hoger)
daarna min. 2 weken laten uitharden en nog een keer nat schuren met 1000 grit of hoger, (let op dat je niet door de lak heen schuurt) daarna polijsten met een schone (nieuwe) poetsdoek, dit kun je bijvoorbeeld doen met commandant4 (halfords) met daarna Johnson speedshine (ook halfords)

Als je het moet laten doen kost dit vanaf EUR 200,00 (prijs bij De Brug voor een vergelijkbare klus)

Ditmar
3 augustus 2002, 13:03
Op 2002-08-02 10:29, schreef tom de lange:
Hoe duur is het om een body te laten spuiten?
Ik wil graag een Strat model body in camouflage kleuren laten spuiten (gezien bij ESP en BC Rich).
Hoe gaat dit eigenlijk? Spuiten, schuren, polijsten, e.d.
Kan ik dit zelf ook?

Thanx, Tom


Okee, ik had dit topic nog niet gelezen, echt niet, maar ik was net bezig om m'n Ibanez in een camouflage patroontje (wit-grijs-zwart) te spuiten (yep, idee is gejat van Jeff Hanneman). Maar als deze vanavond af is zal ik mijn bevindingen posten (of later deze week)

Thomasvv
3 augustus 2002, 13:14
Een vriend van me heeft zn gitaar laten brushen door een of andere artiest, zag er zeeer mooi uit... Bedenkt wel dat je de klank van je gitaar behoorlijk om zeep brengt.. Hij heeft er eerst ook niet voor niets EMG's in laten zetten..

fred dons
4 augustus 2002, 18:30
zolang je je gitaar niet in 1 centimeter dik polyester aflakt hoor je geen verschil tussen een reeds gelakte en een nieuw gelakte gitaar, de meeste moderne gitaren zijn in een poly gelakt en hebben al een tamelijk dikke lak, dus volgens de eerder gemelde stelling dat dit je gitaar klank negatief beinvloed: dit is dan al in de fabriek gebeurd.Je moet natuurlijk niet je vintage cellulose gelakte strat laten airbrushen maar dat heeft meer met het verlies aan waarde te maken dan met een mogelijk klank verlies.