PDA

View Full Version : Analoge metal-distorton



Mauser
11 april 2005, 16:28
Ik ben op zoek naar een heftige analoge metal-distortion. Ik zat te denken aan de digitech Death metal, maar ik niet alleen maar Death Metal, maar ook bijvoorbeeld thrash. Ik hoor vaak goeie verhalen over de Boss Metalzone (Maar is die wel analoog) en de DOD/Digitech Grunge. Ik zat eerst ook te denken aan de Digitech MetalMaster... Tot ik erachter kwam dat die digitaal is :-?

Maar goed... Wat raden jullie me aan? :-D

Fuhgawz
11 april 2005, 16:35
Waarom wil je perse analoog? Als zo'n Digitech Metal Master goed klinkt maakt het toch niet veel uit? Dat nieuwe Line6 Ubermetal pedaaltje is ook digitaal maar schijnt erg goed te klinken. Het eerste waar ik aan denk is dat Zoom Hyper Lead pedaaltje waar ik erg goede verhalen over hoor. Ik vraag me eigenlijk ook af van wie je goede verhalen hebt gehoord over de Boss Metalzone...

Antal
11 april 2005, 16:55
De metalmaster is perfect als metal distortion. Als hij goed klinkt, wat boeit het dan dat-ie digitaal is? Heb je hem wel eens gehoord?

Zijn trouwens alle digitech pedalen niet digitaal?

V!N
11 april 2005, 17:07
Ja maar analoog is veel stoerder om het op een forum over te hebben, je lijkt dan net een echte gitarist die heel erg bezig is met zijn geluid.

Nog mooier is het om het te hebben over true bypass, dan hoor je er helemaal bij !

..

Ik raad je aan om je niet aan te stellen en te gebruiken wat je lekker vind klinken .. Elke fatsoenlijke winkel heeft wel een stapel scheurpedalen die je kan uitproberen.

Mauser
11 april 2005, 18:07
Maar ik vind analoog juist beter klinken :-? Ok, misschien zit dat ook wel allemaal tussen m'n oren, hoor, maarja... Misschien moet ik toch voor die Metal Master gaan :) Wat ik in ieder geval niet wil, is een effectenprocessor... Ik heb er nu een, en ik gebruik van de zoveel effecten maar twee ofzo.. :-?

En VIN, wat jij zegt is bullshit, want ik merk dat anderen het juist "stoer' en "gaaf" vinden om digitale effecten te hebben.. Omdat het zo modern is :-?

Speeddemon
11 april 2005, 18:10
De bruutste metaldistortion is digitaal; de Zoom Driver 5000. Alleen het moet maar net je klank zijn.

Voorlopig heb ik een wereldsound met een Zoom Hyper Lead HL-01 + EQ.

IndiepoprockJesse
11 april 2005, 18:17
Guys,

deze dude vraagt naar de beste analoge metal pedalen, heb het daar dan ook over, hij vraagt toch niet om de beste digitale distortion of wel soms?!

groet,

Jesse//

Swan
11 april 2005, 18:24
Ik zat te denken aan de digitech Death metal, maar ik niet alleen maar Death Metal, maar ook bijvoorbeeld thrash.

ja dat kan niet heh...dan schakelt het pedaal zichzelf automatisch uit

Speeddemon
11 april 2005, 18:34
Guys,

deze dude vraagt naar de beste analoge metal pedalen, heb het daar dan ook over, hij vraagt toch niet om de beste digitale distortion of wel soms?!

groet,

Jesse//
Wij komen met wat ideeën dat dat 'analoge' mogelijk een loos vooroordeel is. Ik geef als voorbeeld aan dat de bruutste metaldistortion niet analoog is.

Maar ik gaf m ook de tip van een wel analoge distortion: de Zoom Hyper Lead.

Lord Abortion
11 april 2005, 18:38
Zo een Soldano pedaaltje, dan heb je analoog de klank van een SLO, beter zal je niet vinden.

Negative K3 fan
11 april 2005, 19:32
haha, ja maar als soldano nou niet je voicing is, dan kun je misschien beter zon engl pedaal pakken, en nu maar hopen dat ie niet digitaalr is


hahahahaaaaaa

ik zou me echt niet druk maken over wat er nou digitaal of analoog is, want uieindelijk klinkt buizen gewoon het best :D

headbang
11 april 2005, 19:36
ik heb zo een h&k warp factor en dat is wel een bruut pedaal ze ,kspeel in en hardcore beatdown band en da ga toch goe, kzou wel ni weten of het analoog of digi is...

Wormaap
11 april 2005, 19:40
Digitaal, analoog, lekker boeiend.
Niet lullig bedoeld ofzo, maar 'ik hoor goeie dingen over bladiebla, maar is die wel analoog?' klinkt gewoon echt heel gaar :P
Gewoon lekker uittesten, desnoods blind testen of whatever, en uitkiezen wat jij het beste vindt klinken. Je zegt dat je analoog beter vindt klinken, terwijl je je af zit te vragen of bepaalde pedaaltjes niet digitaal zijn, vind je dat zelf nu niet een béétje vreemd?
Overigens is het inderdaad zo dat het in het gitaristenwereldje vaak stoer schijnt te zijn om alles analoog te willen, en IDD vooral true bypass, dan ben je helemaal de man :-D
Mensen die op het bovenstaande serieus ingaan en zich gaan verdedigen, zijn de mensen waar ik op doel :-D

Lord Abortion
11 april 2005, 19:46
haha, ja maar als soldano nou niet je voicing is, dan kun je misschien beter zon engl pedaal pakken, en nu maar hopen dat ie niet digitaalr is


hahahahaaaaaa

ik zou me echt niet druk maken over wat er nou digitaal of analoog is, want uieindelijk klinkt buizen gewoon het best :D

Als zo een Soldano pedaaltje niet je voicing is, dan neem ik het wel over. :razz:

V!N
11 april 2005, 21:30
En VIN, wat jij zegt is bullshit, want ik merk dat anderen het juist "stoer' en "gaaf" vinden om digitale effecten te hebben.. Omdat het zo modern is :-?

Nog stoerder ! Je loopt niet mee met de massa, maar gaat er lekker dwars liggen, net als Avril Lavigne ..



Maar ik vind analoog juist beter klinken :-?

Zet jezelf alsjeblieft niet nog erger voor schut. Jij wilt nu het pedaal vinden wat het beste bij je past door te kijken of het wel of niet analoog is ? Mijn zegen heb je ..

Maar als je het pedaal wilt vinden wat het beste klinkt bij wat jij ermee wilt doen, blijft mijn advies dat je achter de computer weggaat en pedalen gaat uitproberen en degene koopt die je het beste vindt klinken.

David Gilmour van Pink Floyd gebruikte voor zijn scheurgeluid (onder andere) een Boss MZ-2, "Digital Metalizer". Waarom gebruikte hij deze volgens jou ?

A) Omdat hij ergens bij wilde horen.
B) Omdat hij zich af wilde zetten.
C) Omdat hij deze goed vond klinken.

jorrit
12 april 2005, 17:47
is er ook een optie D waarbij alle bovenstaande antwoorden goed zijn?

Jelte
12 april 2005, 20:11
Ik heb een vriend met een pod (XT) en die wou geen boss pedaaltjes want die vondt ie er te digitaal uitzien:S

dit is allemaal onzin...

als je nou op een kruk in een gitaar winkel gaat zitten... en een gozer die dingen aan laat zettten (kijk zelf niet) kies uit welke de fetste is... dan maakt het geen fuck meer uit of ie digitaal of analoog is...

....
jelte

Wormaap
12 april 2005, 20:44
Als ik een transistoramp tegenkom die beter klinkt dan mijn ENGL, staat laatstgenoemde diezelfde avond nog op marktplaats :)
Je zegt dat je liever een analoog pedaal hebt 'omdat je het mooier vindt linken' terwijl je digitale pedalen nieteens een kans geeft.

Wormaap
12 april 2005, 20:47
WTF, waar is de reply heen waar ik op reageerde, waarin Mauser iets zei in de richting van 'waarom is er geen verschil tussen analoge en digitale pedalen en wel tussen transistor en buizenversterkers, het gaat ook om een gevoel, ik vind mp3 niets en bij een lp krijg ik een ander gevoel dan bij een cd' ?

Speeddemon
12 april 2005, 22:19
knappe jongen die 't verschil tussen een LAME encoded mp3 op 192kbs en een CD hoort.

ik merk teveel vooroordelen hier. En als je echt iets speciaals zoekt (bijv. die Zoom HyperLead of een Ibanez SM9), zul je OF flink moeten zoeken of aardig moeten lappen.

Antal
13 april 2005, 12:51
knappe jongen die 't verschil tussen een LAME encoded mp3 op 192kbs en een CD hoort.

Dit hoor je wel hoor. Misschien niet op de computerspeakers die de meeste mensen gebruiken. Maar over een paar goede speakers hoor je dit echt. Niet dat het vervelend is om naar te luisteren. Maar er is verschil.

Bij 256kbps hoor ik het overigens ook niet meer. (op de spullen die op m'n compu aangesloten staan dan, verder kan ik niet vergelijken ofzo)

IndiepoprockJesse
13 april 2005, 16:38
fuck guys, deze discussie hebben we nou wel gehad..

zijn vraagstelling is miss wat amicabel, maar goed, hij wil gewoon weten wat goede ANALOGE METALpedalen zijn, noem ze dan ook op! Hij gaat heus wel in de winkel kijken, maar zodrekt loopt hij een winkel binnen, koopt iets waar hij wel tevreden mee is, en komt ie later een nog vetter pedaal tegen.. fuck, dit hele forum zou nutteloos zijn als we hier alleen maar zouden zeggen, ga achter je computer vandaan en ga in de winkel testen, lekker advies hebben jullie zeg, jeetje.. :roll:

V!N
13 april 2005, 17:04
De starter van dit onderwerp is bewust blind: "Ik moet perse analoog, ik vond ene wel goed, maar die is digitaal", "En dat pedaal heet Death Metal, maar ik wil ook Trash spelen" ..

Wij proberen die arme knul zijn oogkleppen af te doen in de hoop dat hij op zijn gehoor iets uitzoekt, niet op wat voor termen van toepassing zijn op het pedaal.
Aan pedaal wat goed klinkt, heeft hij (volgens mij) nog altijd meer dan aan een pedaal waar bepaalde termen wel of niet van toepassing op zijn.

Dit is de tweede keer dit onderwerp dat je commentaar levert op dat advies. Ik zou zeggen, maak zelf een rijtje van strikt analoge metalpedalen, met voor elk pedaal een duidelijke omschrijving van het geluid, de voor- en nadelen, de prijs en de winkel waar hij ze zelf uit kan proberen, of de site waar hij ze na direct na jouw daverende bericht nog kan bestellen.

Speeddemon
13 april 2005, 17:35
weet je wat Jesse, je hebt gelijk; hier heb je een rijtje; of ze allemaal even goed zijn valt natuurlijk allleen te zeggen over de analoge... :roll:

Boss HM-2 Heavy Metal
Boss HM-3 Hyper Metal
Boss MD-2 Megadistortion
Boss MZ-2 Digital Metalizer
Boss MT-2 Metal Zone
Boss XT-2 X-tortion*
Ibanez SM9 Super Metal
Rocktron Metal Planet*
Rocktron Silver Dragon
Digitech X-series Metal Master*
DOD FX-58 Metal Maniac
Hughes And Kettner Warp Factor
Zoom TM-01 Tri Metal (*)
Zoom HL-01 Hyper Lead *
Zoom Driver 5000 *

Ik heb voor 't gemak de echt goede voorzien van een asterisk.

Speeddemon
13 april 2005, 17:36
* van X-tortion hoort achter SM9!!!

Robbert
13 april 2005, 19:59
* van X-tortion hoort achter SM9!!!
:P

Dirk_Hendrik
13 april 2005, 21:36
Speedy,

Ik neem aan dat je het niet erg vind dat ik aan je lijstje de Ibanez SML Super Metal en de Ibanez Metal charger toevoeg? Hetzelfde circuit als een SM-9 maar een andere behuizing (en mindere looks)

Dastard
14 april 2005, 00:00
Ik vind de Marshall Jackhammer (op overdrive stand) bijna hetzelfde klinken als de B-channel (met full overdrive) van een Marshall JCM 900 4100 stack, en dat is toch een redelijk analoge versterker ?

BlackSun
14 april 2005, 09:37
Ik snap ook soms echt niks meer van gitaristen...

Transistor is"zooo slecht" vergeleken bij buizen, en modeling zijn de meeste over eens hangt er tussenin.
Vraagt er iemand om een pedaaltje, maar dan wil hij wel alleen analoge(transistor), want digitaal is dan ineens standaard slechter?! pfff...veel gepraat, weinig geluisterd.

Zoom tri-metal trouwens alleen op een buizenbak proberen, heb hem op paar transistors getest, maar dat was dus 3x niks.

De digitech Metal Master klinkt erg bruut idd, de rest ken ik niet goed.

Droffie
14 april 2005, 14:09
De starter van dit onderwerp is bewust blind: "Ik moet perse analoog, ik vond ene wel goed, maar die is digitaal", "En dat pedaal heet Death Metal, maar ik wil ook Trash spelen" ..

Vind ik niet terecht. Mensen die buizenversterkers willen kopen vragen ook advies over persé buizenversterkers. Of ga je dan zeggen "transistor is ook goed"?


Wij proberen die arme knul zijn oogkleppen af te doen in de hoop dat hij op zijn gehoor iets uitzoekt, niet op wat voor termen van toepassing zijn op het pedaal.
Aan pedaal wat goed klinkt, heeft hij (volgens mij) nog altijd meer dan aan een pedaal waar bepaalde termen wel of niet van toepassing op zijn.

Iemand op een vriendelijke manier proberen te overtuigen is anders dan iemand voor paal zetten en belachelijk maken.
Erg jammer weer. :roll:

V!N
14 april 2005, 15:24
De starter van dit onderwerp is bewust blind: "Ik moet perse analoog, ik vond ene wel goed, maar die is digitaal", "En dat pedaal heet Death Metal, maar ik wil ook Trash spelen" ..
Vind ik niet terecht. Mensen die buizenversterkers willen kopen vragen ook advies over persé buizenversterkers. Of ga je dan zeggen "transistor is ook goed"?
Als iemand hier een bericht plaatst als: "Ik wil een buizenversterker en ik vind de Roland Jazz Chorus echt geweldig klinken, maar toen kwam ik erachter dat het een transistorversterker is. Bovendien staat er Jazz op en ik wil ook blues spelen."

Ja, dan zeg ik tegen die blinde vink dat transistor ook goed is ..




Iemand op een vriendelijke manier proberen te overtuigen is anders dan iemand voor paal zetten en belachelijk maken.
Dat doet hij zelf ..

BartL
14 april 2005, 15:35
Ik vind de vergelijking analoog - digitaal tegenover buizen - transistor nergens op slaan.

BlackSun
14 april 2005, 17:32
Die evrgelijking maak ik ook niet
Ik maak de vergelijking transistor(=analoog) vs digitaal(=modeling)

Droffie
15 april 2005, 11:13
Ja maar analoog is veel stoerder om het op een forum over te hebben, je lijkt dan net een echte gitarist die heel erg bezig is met zijn geluid.

Nog mooier is het om het te hebben over true bypass, dan hoor je er helemaal bij !

V!N dit is jou eerste reactie op een post van iemand die overduidelijk nieuw is op dit forum en wellicht nog niet zo lang speelt. Met zo'n reactie zet je gelijk onnodig deze topic op scherp.
Is het nou zo moeilijk om een reactie te posten zonder iemand eventjes de oren te willen wassen :???:
Je kan dit soort vragen ook aan je voorbij laten gaan, toch?