PDA

View Full Version : "Timmy" overdrive besteld!



jpb
11 april 2005, 15:54
test

jpb
11 april 2005, 16:06
Vandaag Paul Cochrane gemaild. Zal wel een aantal weken duren, maar dan heb je ook wat :roll:
Hier is prototype:
http://musictoyz.infopop.cc/evefiles/attachments/9/9/1/991103789/991103789_TIMMY_Prototype__1.jpg?ts=425A8364&key=E812219A1C2BBFD11597CF0DF1FDCCC9&referrer=http%3A%2F%2Fmusictoyz.infopop.cc%2Feve%2 Fubb.x%2Fa%2Fga%2Ful%2F5711043522%2FTIMMY_Prototyp e__1.jpg
Ik wil een overdrive voor accoorden, daar is de Blues Devil iets te neuzig voor. Ben benieuwd of 'ie het haalt voor de volgende pedalendag...

BramVersteeg
11 april 2005, 16:17
Nice, ik ken het niet maar aan je woorden te horen heb je al meerdere pedalen versleten en zal het wel goed spul zijn :wink: . Ik ben wel benieuwd naar de komende pedalendag.

marc_o
11 april 2005, 16:25
Ben erg benieuwd hoor! Wordt vast een heel interessante pedalendag. Allemaal handmade overdrives op een rijtje.
Ik ga er eens e.e.a. over opzoeken.

hoofd
11 april 2005, 16:33
TIMMY!!!!!!
http://pics.soohrt.org/misc/timmy.jpg
:D

Fuhgawz
11 april 2005, 16:38
"... and the Lords of the Underworld!" :-D

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. :razz:

Mitch
11 april 2005, 18:49
Juist ! Verstandige beslissing Hans, zo hebben we straks weer een heerlijke line-up :D
Ik was sowieso niet van plan om iets eerder dan eind mei, begin juni te plannen. Zal Luca weer eens mailen .. .. ..

robzilla
11 april 2005, 19:19
Cool! Goede dingen over gehoord..!

DREAMMACHINE
11 april 2005, 19:29
Juist ! Verstandige beslissing Hans, zo hebben we straks weer een heerlijke line-up :D
Ik was sowieso niet van plan om iets eerder dan eind mei, begin juni te plannen. Zal Luca weer eens mailen .. .. ..

...kijk dat willen we horen!... 8-)

groovyB3
11 april 2005, 20:11
Volgende meeting ben ik zeker ook weer van de partij, met mijn ultra uber geile Bassman, nieuwe Strat met PAF in de brug en Esquire :D

Mitch
11 april 2005, 22:44
Nou, als het zo doorgaat kunnen we een "toetsenmeeting voor Gitaarforumleden" gaan houden. Ja, ook ik..... :D

Anyway, ik heb Luca gemaild, reken op een 'alle ballen verzamelen' topic als we er klaar voor zijn.

Robbert
11 april 2005, 22:49
Zit jij ook al aan de toetsen Michel??

jero
11 april 2005, 22:50
Vandaag Paul Cochrane gemaild. Zal wel een aantal weken duren, maar dan heb je ook wat :roll:
Hier is prototype:
http://musictoyz.infopop.cc/evefiles/attachments/9/9/1/991103789/991103789_TIMMY_Prototype__1.jpg?ts=425A8364&key=E812219A1C2BBFD11597CF0DF1FDCCC9&referrer=http%3A%2F%2Fmusictoyz.infopop.cc%2Feve%2 Fubb.x%2Fa%2Fga%2Ful%2F5711043522%2FTIMMY_Prototyp e__1.jpg
Ik wil een overdrive voor accoorden, daar is de Blues Devil iets te neuzig voor. Ben benieuwd of 'ie het haalt voor de volgende pedalendag...

heb je al een mailtje terug? Daar zit namelijk de moeilijkste stap in het bestel proces... Paul C. heeft er nog een dayjob bij en wil het kleinschalig houden, beantwoordt mail nauwelijks, maar doet alles bij voorkeur per telefoon. Het laatste dat ik hoorde over wachttijden was 4-6 maanden...

Robbert
11 april 2005, 22:59
Het laatste dat ik hoorde over wachttijden was 4-6 maanden...

Fucked up! :o

jpb
11 april 2005, 23:20
heb je al een mailtje terug? Daar zit namelijk de moeilijkste stap in het bestel proces... Paul C. heeft er nog een dayjob bij en wil het kleinschalig houden, beantwoordt mail nauwelijks, maar doet alles bij voorkeur per telefoon. Het laatste dat ik hoorde over wachttijden was 4-6 maanden...
Weet ik. Ik hoorde berichten van drie weken tot twee maanden maar mischien is het langer. Je schijnt hem het beste te kunnen bellen in het weekeinde, maar eerst maar eens mailen. Ik hoop dat het meevalt

marc_o
12 april 2005, 09:18
Vanwaar deze bestelling? Ken je het pedaal al, en heeft dit merk ook een site die we eens kunnen bekijken?

jero
12 april 2005, 09:26
geen website beschikbaar...

ik heb een aantal pogingen gedaan om de grote broer van de timmy bij hem te bestellen (de tim), maar niet gelukt. Uiteindelijk maar e-bay en 2dehands sites afgestruind, en als je er dan al een ziet langskomen, moet je ook nog de mazzel hebben dat de verkoper internationaal wil shippen. Vanwege de lage productie aantallen en de lange wachttijden en omdat die Amerikanen dat ding behoorlijk zitten te hypen, liggen de tweedehands prijzen trouwens boven de nieuwprijs (TIM nieuw $150, 2dehands $200+). Uiteindelijk wel gelukt, maar hopelijk gaat het bij jou wat soepeler...

May the force be with you! :D

jpb
12 april 2005, 10:18
geen website beschikbaar...

ik heb een aantal pogingen gedaan om de grote broer van de timmy bij hem te bestellen (de tim), maar niet gelukt. Uiteindelijk maar e-bay en 2dehands sites afgestruind, en als je er dan al een ziet langskomen, moet je ook nog de mazzel hebben dat de verkoper internationaal wil shippen. Vanwege de lage productie aantallen en de lange wachttijden en omdat die Amerikanen dat ding behoorlijk zitten te hypen, liggen de tweedehands prijzen trouwens boven de nieuwprijs (TIM nieuw $150, 2dehands $200+). Uiteindelijk wel gelukt, maar hopelijk gaat het bij jou wat soepeler...

May the force be with you! :D
Heb jij de TIM? Review!!! of heb ik dat gemist. Idd staat de TIM wel eens op ebay.com en ik heb een TIMMY net gemist (winning bid $127 daar had ik hem zo voor gekocht). Verder ben ik de timmy niet tegengekomen behalve als Tsunami-Relieve auction. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren; ik ga hem het weekeinde bellen. PaulC is wel een geschikte vent heb ik begrepen; als uitvinder van de "PaulC-mod" voor Fender-amps kan hij bij mij al niet meer stuk :D
Ik houd jullie op de hoogte

jpb
17 april 2005, 16:25
Ik heb net Paul Cochrane gebeld en ik sta op de wachtlijst; het zal een kleine maand duren. Aardige vent overigens, nam ook alle tijd om het e.e.a. uit te leggen. Wordt vervolgd dus :)

jero
24 april 2005, 13:16
Hoi jpb,

ja ik heb de tim. Hij zit qua sound in dezelfde hoek als de Menatone Red Snapper, maar is wat beter af te regelen en klinkt wat prettiger in het hoog. De tim heeft 2 kanalen, het 1ste kanaal heeft de gebruikelijke gain en volume regelaars, en minder gebruikelijk een bass en treble roll off. Als ze dus dicht staan (zeg maar 7 uur) zijn bass en treble maximaal, vervolgens kun je naar smaak bass en treble eruit draaien

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/tim1.jpg



Het 1ste kanaal is zo transparant in te stellen dat je in de blinddoektest moeite zult hebben te raden of de tim aan of uit staat. Van daaruit kun je langzaam gain gaan toevoegen en de tone shapen met de treble en bass controls. Ik moet wel zeggen dat ik zelf vind dat het 1ste kanaal vooral mooi is met de gain lager dan 1 uur, daarna wordt het allemaal iets te 'grainy' naar mijn smaak.

Het 2de kanaal kun je achterop het pedaal instellen:

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/tim2.jpg

een driveknop bepaalt de mate van boost en de tone knob werkt met name in het laag, deze stelt je in staat wat bas eruit te draaien, om te zorgen dat je lead tone niet te flubby wordt. Ik heb de tim eigenlijk gekocht voor het 1ste kanaal, maar was zeer verrast door de kwaliteit van het 2de. Ik ben normaal niet zo dol op boostfuncties op od pedalen, maar deze voegt lekker wat volume en een beetje mid toe, ideaal voor leads. Het geheel blijft lekker open en weinig gecomprimeerd. Je kunt hem ook zo instellen dat hij qua volume neutraal is met het 1ste kanaal, maar net iets meer gain heeft en je geluid wat dikker maakt. Het kanaal is in geen enkel opzicht te vergelijken met bijvoorbeeld het nogal lompe boostkanaal op de Fulldrive 2.

De tone knob is push/pull, uitgetrokken zorgt hij voor iets meer drive en compressie op beide kanalen.

Verder nog een send/return loop, heb ik nog nooit gebruikt. Sommigen gooien er een eq pedaal in, om nog meer te kunnen tunen.

Robbert
24 april 2005, 15:14
Wat een geile verf zit daar op zeg, alleen daarom zou ik hem kopen! :D

groovyB3
24 april 2005, 15:17
:D

jpb
24 april 2005, 22:06
Bedank voor het review, Jero. Ziet er erg goed uit. Is wel vrij hoog pedaal; zou de timmy dat ook zijn?

Tujuh
3 september 2005, 15:59
Bump!
Heb je die Timmy al binnen jpb? Ben namelijk erg benieuwd naar dit goedgeprijsde pedaaltje :)
Hij lijkt trouwens erg veel op een RC Booster, is hij daarmee ook te vergelijken?

jpb
4 september 2005, 11:03
Bump!
Heb je die Timmy al binnen jpb? Ben namelijk erg benieuwd naar dit goedgeprijsde pedaaltje :)
Hij lijkt trouwens erg veel op een RC Booster, is hij daarmee ook te vergelijken?
Ik zit er op nog te wachten; ik was van de wachtlijst afgevallen. Hij zou hem twee weken geleden versturen; het duurt wel een beetje lang. Vandaag maar weer eens bellen. Maar op de pedalendag moet 'ie er echt wel zijn.
Ik weet niet of hij te vergelijken is met de RC. De timmy is vnl een lichte/medium overdrive, terwijl de RC meer een clean-boost is, dacht ik :???:

Tujuh
5 september 2005, 19:23
Balen zeg! Wel jammer dat het zo lang duurt allemaal. Maar die Paul is dacht ik ook vrij druk met andere dingen. Pedalen maken doet ie voor zn plezier. Heb al een beetje info gezocht en het is inderdaad een soort overdrive, wat je zegt.

Misschien ga ik er ook eentje aanschaffen want voor die prijs durf ik de gok wel te wagen. Ik ga van de week een Red Snapper kopen en het lijkt me echt een goede combinatie samen met de Timmy. Gebruik ik de Snapper als cleanboost. Of ik doe het andersom..het zal vast goed klinken! :razz:

Robbert
5 september 2005, 19:32
Heh.. ik had gister nog gereageerd? Gek forum :P

Tujuh
5 september 2005, 19:47
Heh.. ik had gister nog gereageerd? Gek forum :P

Niet gelezen! Wat zei je dan? :cool:

Robbert
5 september 2005, 21:13
Heh.. ik had gister nog gereageerd? Gek forum :P

Niet gelezen! Wat zei je dan? :cool:

Hopelijk komt ie heel snel nu! :D

Tujuh
5 september 2005, 21:43
Heh.. ik had gister nog gereageerd? Gek forum :P

Niet gelezen! Wat zei je dan? :cool:

Hopelijk komt ie heel snel nu! :D

Ik dacht: dan komt nu het ultieme moment. Nou niet dus! :-?



:razz:

jpb
10 september 2005, 19:16
Timmy ligt op Schiphol. Nog even een douane-verklaring invullen (en betalen ben ik bang) en dan zal 'ie wel over een dik weekje op de deurmat liggen. Wordt vervolgd :)

Mitch
11 september 2005, 00:32
Kommaar kommaar kommaar kommaar kommaar......

Tujuh
11 september 2005, 13:16
Ik ben benieuwd!