PDA

View Full Version : Nummer 14 is in da house



telecastermaster
11 april 2005, 10:11
Kan ook nr 15 zijn. In ieder geval van het weekend deze aangeschaft:


Jay Turser Res Deluxe. (In mijn geval verkocht onder de naamm 'Alden').
De resonator is echt heel leuk. Dit moet mijn gitaar worden voor slide gitaar werk. Nog even een setje .012 snaren kopen. :wink:

O ja, Prijs € 350 bij de Soundshop maar ik kreeg er nog een koffer bij voor € 10. Thanks for de tips trouwens in een andere topic over deze gitaar. M.n. Nocki!


http://www.wilburncustomshop.com/ebay/JT-RES_ivory.jpg

Negative K3 fan
11 april 2005, 10:16
ziet er goed uit!

hoofd
11 april 2005, 10:23
Ziet er idd erg goed uit, ben erg benieuwd hoe ie klinkt! Congratz Peter!

Droffie
11 april 2005, 10:29
Mooi gitaartje...Congrats!

Harry
11 april 2005, 10:58
moooooiiiii!!!!!!!!!!!

frekie
11 april 2005, 16:46
Geinige hybride van dobro en elektrieke plank. RICHWOOD heeft er ook zo een :-D
Ik heb een tijdje een akoestische dobro gehad, een goedkope Samick maar lang niet slecht. Gewoon een dikke set snaren op zetten in open D of G en dan sliden maar. Heb wel eens gekeken naar elementen voor zo'n Dobro maar die zijn gruwelijk duur. Dan is dit zo gek nog niet.

up-guitarman
11 april 2005, 17:41
Mooi mooi !!! Soundclipjes ???

(Klinkt hij versterkt ook nog zo lekker dobro, of is het dan een gewone electric hollow body sound ???)

turboblues
12 april 2005, 23:35
Vet ding!

telecastermaster
13 april 2005, 11:12
(Klinkt hij versterkt ook nog zo lekker dobro, of is het dan een gewone electric hollow body sound ???)

Ja, versterkt klinkt ie ook erg dobro op voorwaarde dat je er wel slide of bottleneck mee speelt. Voor gewoon gitaarspel klinkt ie wat meer gewoon electric hollow body. De combinatie van piezo in de brug en (mini)humbucker in de hals werkt errug goed. De piezo geeft een dun en scherp geluid (zoals je van een dobro kunt verwachten), terwijl de humbucker warm en wollig klinkt. Een grote toegevoegde waarde van deze gitaar is dat je met een speciale "blend" (meng) knop de geluiden van deze elementen naar behoefte kunt mengen. Dat werkt erg goed.

Onversterkt klinkt ie nog net hard genoeg om er thuis een beetje mee te pielen.

amon
13 april 2005, 11:50
wat is dat rondje waar op een LP de switch zit? Ziet er nogal vaag uit namelijk.

Gefeliciteerd iig!

telecastermaster
13 april 2005, 12:01
Ja, is ook een beetje vaag. Bij een akoestische dobro is dat een klankgat, maar heeft hiet imho geen enkele functie. Is volgens mij dus uitsluitend cosmetisch.