PDA

View Full Version : wat denken jullie van garrison gitaren?



angorawol
11 april 2005, 00:15
Ik heb er een paar vastgehad en zien er geweldig uit en klinken geweldig, maar dat hout op kunststof gegeven, vertrouw ik niet helemaal.
(ondanks dat geven ze 5 jaar garantie, en daarna… ? Dan vallen ze uit elkaar)

marcelthijssen
11 april 2005, 17:43
ik heb nu 'n jaartje of 2 een garrison en ik ben er erg tevreden over. Mooi vol geluid, goed afgewerkt.

Jollert
11 april 2005, 18:30
niks mis mee hoor, ik heb nu een jaar een 3jaar oud model en ik zie geen enkel teken van mogelijke uitval

angorawol
12 april 2005, 12:05
Dat van de uit elkaar vallen was ook maar een grapje natuurlijk.

Picker
12 april 2005, 20:15
Ik vind het leuk bedacht, die plastic pre-fab binnenkant. Het verhaal van de resulterende nauwkeurigheid en reproduceerbaarheid is deels waar, maar natuurlijk ook een (goed) marketingverhaal.

Een van de belangrijkste redenen van zo'n prefab karkas is natuurlijk het feit dat het uren werk scheelt, en dus veel goedkoper is.

Ik zou me echter wel zorgen maken om het feit dat de bracing binnenin niet gevoelig is voor luchtvochtigheidsverschillen, en de rest van de gitaar wel. Dus het zou met niet verbazen dat deze gitaren in een vochtige omgeveving na een poosje rare dingen gaan doen. Losgesprongen bovenbladen en zo. 't Is maar een idee.

Ik heb er een paar bespeeld. Prima gitaren, maar niet mijn echte passie.

Picker.

angorawol
13 april 2005, 10:37
Ik ben ook een beetje bang voor het PR-praatje. Het is dan wel een Canadese firma maar de USA en hun verkoopsstijl is toch dichtbij.