PDA

View Full Version : twee 1x12's of een 2x12??



marcelthijssen
10 april 2005, 23:27
rrrrr

marcelthijssen
10 april 2005, 23:28
Weet iemand of er veel verschil is tussen het gebruiken van een 2x12 cab in vergelijking met twee losse 1x12 kastjes??
Voordeel van twee losse kastjes lijkt me wel dat je wat flexibeler bent in de opstelling...

marcel

skabouter
11 april 2005, 00:04
there you go :)

tja, en ik dacht 2x12`s meestal meer laag geven ?

2x1x12 is denk ik handiger als je stereo speelt (met rack), met een top zou ik gewoon een 2x12 nemen denk ik.

vester86
11 april 2005, 00:58
ja, door 2 x een 1x12" verder uit elkaar te zetten vergroot je het stereoeffect... 2x12" is weer wat makkelijker te vervoeren (in 1 x) ipv 2 losse kasten, die je dan wel weer makkelijker weg kunt werken in een kleine achterbak bijvoorbeeld.

Qua geluid durf ik niks te zeggen, hoe dichter de speakers bij elkaar staan, hoe meer laag ze LIJKEN te geven... uitproberen denk ik

ED BOB
11 april 2005, 11:57
Marcel,

jij hebt toch al een Engl thunder combo?
3 speakers aansluiten is dan een beetje lastig, die mogelijkheid is namelijk qua ohmage niet standaard.
Tis maar dat je het weet.

greetz, Ed

Droffie
11 april 2005, 13:03
Marcel,

jij hebt toch al een Engl thunder combo?
3 speakers aansluiten is dan een beetje lastig, die mogelijkheid is namelijk qua ohmage niet standaard.
Tis maar dat je het weet.

greetz, Ed

Wie zegt dat ie 3 speakers wil. 2 losse 12 kastjes gaat prima, alleen je kan je combo speaker niet meer gebruiken.

ED BOB
11 april 2005, 13:23
Het was alleen maar een tip/waarschuwing.
Hij zal de eerste niet zijn die zich hierin vergist en onnodig veel geld uitgeeft.

Lijkt me overigens ook redelijk zinloos om alleen 2 losse cabs. te gebruiken terwijl je al een speaker in je (mono) combo hebt die dan dus werkloos moet staan toekijken. Of je moet persé 2 identieke speakers willen gebuiken met een gesloten cabinet.

IMO is het in deze set up juist mooier om 1 open en 1 dicht cabinet te gebruiken. Maar ja dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

greetz, Ed

Droffie
11 april 2005, 15:46
Het was alleen maar een tip/waarschuwing.
Hij zal de eerste niet zijn die zich hierin vergist en onnodig veel geld uitgeeft.

Lijkt me overigens ook redelijk zinloos om alleen 2 losse cabs. te gebruiken terwijl je al een speaker in je (mono) combo hebt die dan dus werkloos moet staan toekijken. Of je moet persé 2 identieke speakers willen gebuiken met een gesloten cabinet.

IMO is het in deze set up juist mooier om 1 open en 1 dicht cabinet te gebruiken. Maar ja dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

greetz, Ed
Ok mee eens. Ik denk dat ik ook een open en closed cab een mooiere combi vind.
trouwens wat wil je hebben voor je Engl 1x12?
PM me even aub.

ED BOB
11 april 2005, 16:41
Het was alleen maar een tip/waarschuwing.
Hij zal de eerste niet zijn die zich hierin vergist en onnodig veel geld uitgeeft.

Lijkt me overigens ook redelijk zinloos om alleen 2 losse cabs. te gebruiken terwijl je al een speaker in je (mono) combo hebt die dan dus werkloos moet staan toekijken. Of je moet persé 2 identieke speakers willen gebuiken met een gesloten cabinet.

IMO is het in deze set up juist mooier om 1 open en 1 dicht cabinet te gebruiken. Maar ja dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

greetz, Ed
Ok mee eens. Ik denk dat ik ook een open en closed cab een mooiere combi vind.
trouwens wat wil je hebben voor je Engl 1x12?
PM me even aub.

je hebt PM...
greetz, Ed

marcelthijssen
11 april 2005, 17:27
nee, ik heb geen engl combo...
ben nog op jacht naar 'n nieuwe top, die ik waarschijnlijk met 'n 2x12 of 2 1x12's ga gebruiken... vandaar

marcel

ED BOB
11 april 2005, 18:21
oeps...sorry ik had mij vergist met StereoX :oops:
greetz, Ed

vester86
12 april 2005, 22:37
je kunt je zelf met 2 losse kastjes waarschijnlijk wel beter horen, omdat je de kastjes allebei onder een andere hoek kunt zetten (dus breder over het podium laat stralen)

en ze passen natuurlijk perfect op een bierkrat :-p