PDA

View Full Version : Nieuwe amp :)



robzilla
10 april 2005, 21:07
test123

BartL
10 april 2005, 21:08
Proficiat :razz:

Fumi SG
10 april 2005, 21:08
zal wel goed klinken denk ik..... :wink:

BLOK182
10 april 2005, 21:09
Mooi ding!

ieme
10 april 2005, 21:12
altijd fijn zon JCM800

robzilla
10 april 2005, 21:14
Eindelijk! Ik heb zaterdag een nieuwe amp gekocht! Eindelijk ben ik nu aan de buizen, na een _hele_ lange tijd rondkijken, luisteren en spelen heb ik toch maar een JCM800 gekocht. Ik heb hem bij de Amp Man gekocht in Leiden. De amp is niet helemaal orgineel meer, zo heeft hij bijvoorbeeld handvaten aan de zijkant en een vage plastic footswitch. Mede dankzij deze dingen was de prijs erg gunstig, goedkoper dan je ze op internet ziet.

Er is nog een probleempje met de fxloop, maar dat wordt van de week verholpen als ik nog even langs ga in Leiden. Ik patch nu gewoon de fxloop met een kabeltje, geen problemen op deze manier.

Ik heb hem gister ook even lekker gecranked in huis :wink: Klonk erg lekker moet ik zeggen, vrijdag kan ik hem met de band proberen :) De mastervolume doet zn werk goed, ik kan de amp ook op een vrij normaal volume gebruiken voor thuis.

Ik ga binnenkort maar eventjes kijken naar wat boosters ofzo, een JCM800 gaat niet echt ver natuurlijk.

Sommige wisten het al, maar de Amp Man houd er nu definitief mee op. Hij gaat volgende maand al dicht volgens mij, maar blijft gewoon thuis amps bouwen en repareren/servicen. Er hingen nog maar een stuk of 6 gitaren en er stonden nog maar een paar amps in de winkel :-(

Ik ben er iig erg blij mee, een hele vooruitgang na mn Crate oefenampje :wink: Ik zal binnenkort even wat foto's schieten!

robzilla
10 april 2005, 21:15
NIET ZO ONGEDULDIG JA! :D

Fumi SG
10 april 2005, 21:18
Hoe vind je de clean eigenlijk??

DREAMMACHINE
10 april 2005, 21:27
....nogmaals : gefeliciteerd!...

(...oja, heel misschien gaat mijn DH ultramodded ts9 wel de deur uit, werkt prima op jcm800!....... :razz: )

robzilla
10 april 2005, 21:32
....nogmaals : gefeliciteerd!...

(...oja, heel misschien gaat mijn DH ultramodded ts9 wel de deur uit, werkt prima op jcm800!....... :razz: )

die half kapot was? :razz:

DREAMMACHINE
10 april 2005, 21:34
hehe....ja was nix, eerste x maakte iets contact met de behuizing, en 2e keer zat het veertje zat niet goed onder switch...... :oops: ...dus...nix mis mee! 8-) ...kzit alleen beetje teveel te gassen...en heb een migboost waar ik helemaal mee in love ben ( nouja....) dus vandaar....

DREAMMACHINE
10 april 2005, 21:35
hehe....ja was nix, eerste x maakte iets contact met de behuizing, en 2e keer zat het veertje zat niet goed onder switch...... :oops: ...dus...nix mis mee! 8-) ...kzit alleen beetje teveel te gassen...en heb een migboost waar ik helemaal mee in love ben ( nouja....) dus vandaar....

-= sorry voor offtopic gelul...=-

robzilla
10 april 2005, 21:37
mm ok

ik ga binnenkort wel even testen, middagje feedback ofzo :lol:

Mitch
10 april 2005, 21:50
Hé tof voor je ! Handvatten aan de zijkant is juist handig, draagt lekker hoor. Die footswitch, is dat voor het schakelen van het kanaal ? Of is -ie zo gemod dat de FX loop schakelbaar is ?

DREAMMACHINE
10 april 2005, 21:52
mm ok

ik ga binnenkort wel even testen, middagje feedback ofzo :lol:

ja kan....wanneer?

robzilla
10 april 2005, 21:52
Hé tof voor je ! Handvatten aan de zijkant is juist handig, draagt lekker hoor. Die footswitch, is dat voor het schakelen van het kanaal ? Of is -ie zo gemod dat de FX loop schakelbaar is ?

Handvaten zijn ook zeker een plus, is die idd lekker makkelijk te verplaatsen. De footswitch is gewoon een footswitch voor het kanaal, maar is niet orgineel maar een el-cheapo dingetje. Ik stamp binnenkort denk ik wel eens door de switch heen (is van plastic) dus misschien maar even een goede laten maken :)

bevalt jouw rivera nog? :)

Mitch
10 april 2005, 21:56
Ab-so-lute-ly ! Echt ideaal ding voor mij.

Kanaalswitches zijn gewoon voor weinig te koop ook hoor, zeker als het van die simpele 'single switch' bakkies zijn.

robzilla
10 april 2005, 21:59
mm ok

ik ga binnenkort wel even testen, middagje feedback ofzo :lol:

ja kan....wanneer?

mmm weet niet..

ik heb die gemodde ts9 van jou wel gehoord op de meeting. klonk wel lekker vol, wat is er precies aan veranderd?

BramVersteeg
10 april 2005, 22:00
:) Gefeliciteerd! Is het een combo trouwens?

robzilla
10 april 2005, 22:01
Ab-so-lute-ly ! Echt ideaal ding voor mij.

Kanaalswitches zijn gewoon voor weinig te koop ook hoor, zeker als het van die simpele 'single switch' bakkies zijn.

hehe, leuk dat die nog steeds goed bevalt. ben benieuwd :)

ja ik weet het, maar ik vind die marshall switches soms een beetje crappy. ik kijk wel eventjes binnenkort :)

DREAMMACHINE
10 april 2005, 22:03
mm ok

ik ga binnenkort wel even testen, middagje feedback ofzo :lol:

ja kan....wanneer?

mmm weet niet..

ik heb die gemodde ts9 van jou wel gehoord op de meeting. klonk wel lekker vol, wat is er precies aan veranderd?

standaard modificaties, zoals brown mod, 808, meer gain, strakker bass etc....oa wat de keeley mod is, maar dan nog meer zeg maar...

maar je krijgt er idd echt een zeer veel gain mee en ultiem veel sustain...

robzilla
10 april 2005, 22:06
mm ok

ik ga binnenkort wel even testen, middagje feedback ofzo :lol:

ja kan....wanneer?

mmm weet niet..

ik heb die gemodde ts9 van jou wel gehoord op de meeting. klonk wel lekker vol, wat is er precies aan veranderd?

standaard modificaties, zoals brown mod, 808, meer gain, strakker bass etc....oa wat de keeley mod is, maar dan nog meer zeg maar...

maar je krijgt er idd echt een zeer veel gain mee en ultiem veel sustain...

ahja, toen luca er op speelde klonk die wel lekker!

ja, het is de combo bram :)

112, fxloop, master en reverb, is de 4210 denk ik?

Fumi SG
10 april 2005, 22:10
is het een 1*12 split-channel?? Dan is het een 4210......

robzilla
10 april 2005, 22:26
is het een 1*12 split-channel?? Dan is het een 4210......

8-)

strattie
12 april 2005, 09:15
ik heb er een weekje geleden ook op gespeelt, hoewel er toen wat mis was met dat ding. Wat klonk dat verneukt... :o . Anywayz, ik hoop dat dat is verbeterd en dat je er blij mee bent :) . Congratz.

robzilla
12 april 2005, 18:51
ik heb er een weekje geleden ook op gespeelt, hoewel er toen wat mis was met dat ding. Wat klonk dat verneukt... :o . Anywayz, ik hoop dat dat is verbeterd en dat je er blij mee bent :) . Congratz.

wat dan?

SilverFoo
12 april 2005, 19:43
Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag? :razz:

robzilla
12 april 2005, 20:26
Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag? :razz:

375

strattie
12 april 2005, 20:28
ik heb er een weekje geleden ook op gespeelt, hoewel er toen wat mis was met dat ding. Wat klonk dat verneukt... :o . Anywayz, ik hoop dat dat is verbeterd en dat je er blij mee bent :) . Congratz.

wat dan?

geen idee. Ik zei tegen Ruud dat ie toen zo slecht klonk, waarna hij zei dat hij er idd nog even naar moest kijken. Maar zo te horen is het al weer gefixt :-D

robzilla
12 april 2005, 21:32
ik heb er een weekje geleden ook op gespeelt, hoewel er toen wat mis was met dat ding. Wat klonk dat verneukt... :o . Anywayz, ik hoop dat dat is verbeterd en dat je er blij mee bent :) . Congratz.

wat dan?

geen idee. Ik zei tegen Ruud dat ie toen zo slecht klonk, waarna hij zei dat hij er idd nog even naar moest kijken. Maar zo te horen is het al weer gefixt :-D

aha ok, ben benieuwd wat je precies hoorde :)

Ruud zei wel dat die helemaal nagekeken was, al moet van de week nog even wat schoongemaakt worden..

strattie
13 april 2005, 16:28
't geluid was gewoon heel erg dun, totaal geen druk, 't leek wel een gare transistor bak :nervous: