PDA

View Full Version : Oud Flanger pedaal...



Grandma_Placenta
7 oktober 2001, 10:59
op marktplaats staat iemand die een Electro harmonix electric mistress te koop heeft staan. het is een originele uit de jaren 70, maar dat betekent dus dat dat ding 30 jaar oud is!!! Zijn die oude dingen wel betrouwbaar, niet van dat je m 1 keer gebruikt en hij werkt meteen niet meer ? En is t waar dat de oude modellen beter zijn dan de nieuwe re-issues van Electro Harmonix??

taylor
7 oktober 2001, 17:46
echt betrouwbaar is dat spul meestal niet,je kunt hem proberen misschien is die nog wel 100% oke.

tis wel erg cool dat spul

Grandma_Placenta
7 oktober 2001, 19:36
Op 2001-10-07 16:46, schreef taylor:
je kunt hem proberen misschien is die nog wel 100% oke.

JA dat wordt dus moeilijk, want die gast woont best ver weg, dus ik rij er alleen heen als ik m echt koop, maar ik vraag t wel aan m zelf. En hij kostte maar 200 piek, normaal gesproken kost ie zo rond de 500 gulden

Jimi Hendrix
7 oktober 2001, 22:52
Ik heb hem dus gekocht nieuw voor 400 piek.
Die nieuwe klinkt ook zwaar ok, ik geloof persoonlijk niet zo in die vintagehype.

taylor
8 oktober 2001, 01:03
personlijk ben ik echt helemaal weg van dat jaren 70 spul fenders ,marshalls(ik heb er 2 uit 70)

ik ben geen collector ofzo tis gewoon erg goed spul

volgens de kenners is de (begin)jaren 70 de slechte fender jaren klopt ook wel maar er zitten ook echt hele goeie tussen.

Jimi Hendrix
8 oktober 2001, 08:39
Ja precies.
Niet vintage, maar goed oud spul.
Ik heb zelf ook een leuke jazzgitaar uit 1960: zo maken ze ze gewoon niet meer. (en zo klinken ze dus ook niet meer).
Alleen met effectpedaaltjes lijkt me het een beetje onzin. Die remakes zijn waarschijnlijk veel betrouwbaarder en dezelfde onderdelen zijn gebruikt, so what the fuck? Een gitaar speelt en klinkt nou eenmaal beter na een aantal jaren gebruik. Dit gaat voor pedaaltjes niet op, die slijten 'gewoon'.

anoniem
8 oktober 2001, 12:59
ja, maar hij heeft pas het ding laten vernieuwen, nieuwe onderdelen, dus ik denk dat hij wel goed werkt

Rectifier
8 oktober 2001, 13:51
Waarom doet ie em weg???
Is toch niet zo dat ie na de vervanging van bep.onderdelen heel anders klonk dan daarvoor??

taylor
8 oktober 2001, 15:52
ja jimi wat dat betreft heb je wel gelijk,ik heb die dingen ook nie ,al heb ik vroeger wel zo,n oude tubescreamer gehad van ibanez.

maar misschien als je echt opzoek bent naar bv de brown sound van evh moet je toch en paar van die vintage boxjes hebben want die gebruikte hij toen zelf ook,maar mischien kan dat net zo goed met die er tegenwoordig op de markt zijn ik kijk daar al jaren niet meer naar.

Rectifier
8 oktober 2001, 16:26
Ja die vintage tube screamers schijnen het nogal goed te doen.
Net als die MXR pedaaltjes. DynaComp. en Flanger. Ik vind die trouwens nieuw minstens zo goed klinken als die originele.
Maar zoals vintage etc. en EVH. Hij speelt nu ook op een nieuwe 5150 II.
Daar is toch ook niets vintage's aan???
Nu roept men,ja maar dat is niet de brown sound. ???????? Als hij dat geluid nou mooi vind.....!! Toch??

Jimi Hendrix
8 oktober 2001, 18:01
Tzit in de vingers, he.
Timing, toon etc.
dan kun je precies dezelfde spullen kopen en toch klink je niet als eddie omdat je hem niet bent, simple as that.

taylor
8 oktober 2001, 23:24
ja dat snap ik ook wel ,maar als je op zoek baent naar zo'n sound of je wil het gewoon is kopieren dan kun je misschien is zoeken in die vintage hoek,ik zo dit nie doen hoor tis maar 1 idee.

ik geef echt niks om vintage aallen om goed oud spul voor weinig het liefst

die 5150 ja ik weet nie hij heeft toch volgens mij andere amps dan die je koopt in de winkel dat ding is zo high gain een veel presence.(niet verkeerd hoor,maar niks voor mij,vriend van me heeft er 1)

in america hebben ze ook maar 110volt dat moet volgens mij ook wel wat met je sound doen.

Jimi Hendrix
9 oktober 2001, 08:33
Volgens mij gebruikt hij dat ding alleen of bijna alleen op tournee.
En gebruikt hij in de studio gewoon z'n oude marshall.

Rectifier
9 oktober 2001, 11:39
Wat ze precies in de studio gebruiken zie je toch niet altijd.
K'heb hem ook niet live gezien, behalve een paar concerten op tv.
En dat vond ik ook niet mis klinken.
Nou snap ik waarom die USA gitaristen zoveel amps bij zich hebben.
Als wij 1 top hebben van 220v. zijn zij er 2 nodig van 110v......;-]

taylor
9 oktober 2001, 15:39
die oude marshall is op 1 paar nummers gebruikt op die balance cd en de rest was 5150 volgens en interview,die soldano is er niet gebruikt.

op die cd balance staat het nummer take me back(deja vu)gvd man dat vind ik het mooiste scheur geluid ooit gehoord schijnt die marshall met en oude gibson v zijn opgenomen.

echt heel veel druk en dynamiek.

Jimi Hendrix
10 oktober 2001, 09:36
Dat nummer sla ik altijd over!
zal het eens luisteren