PDA

View Full Version : ~ Bosch and ShaQ - On_the_Genealogy_of_Frogs.mp3 ~



ShaQ
10 april 2005, 20:11
What's up guys,

Bosch and ShaQ went out freakin' again 8-)

Save as:
On_the_Genealogy_of_Frogs.mp3 (http://members.lycos.nl/mrpressure/On_the_Genealogy_of_Frogs.mp3)

Parts divided:

Bosch and ShaQ Beginning - 0.04
Bosch 0.05 - 1.14
ShaQ 1.15 - 1.45
Bosch 1.46 - 2.15
Sheep 2.09
ShaQ 2.16 - 2.36
Bosch and ShaQ 2.37 - 2.45
ShaQ 2.46 - 3.06

http://img136.exs.cx/img136/7882/redeyedtreefrog9ne.jpg

Adios,

- Bosch and ShaQ -

Lacrimosa
10 april 2005, 20:21
VET man!!!!!

stuk bij 2:16 is vet!!! :-D

ben???
10 april 2005, 20:29
erg vet, de overgangen tussen de stukken vind ik erg soepel. moet wel zeggen dat ik bosch z'n stukken iets tegen vindt vallen, weet niet waarom. maar jongens: hulde!, t klink goed.

- Eric -
10 april 2005, 21:06
cool! Doet me erg aan Vai denken...
8-)

Gert-Jan
10 april 2005, 21:21
Hey Guys,

Kijk eens wie er weer terug zijn!!!!!

Eindelijk weer eens vette shit op dit forum ipv dat kleutergezeik. Ik vind de backing ook errug lekker.

Bosch: Is dit nog steeds je POD? Of ben je weer naar je oude setting? anyway, gaaf gespeeld!!

Shaq: gave sound en vete skills!!

Dat schaap maakt het echt af :razz: :razz:

ShaQ
10 april 2005, 22:07
Lacrimosa, Ben???, Eric en GJ thanks 8-) ~!

Roy K.
10 april 2005, 22:15
...moet wel zeggen dat ik bosch z'n stukken iets tegen vindt vallen, weet niet waarom...

WTF?!?!? :o Die gast is geniaal man, check die vette Lane-achtige licks vanaf 1.46 man, en de rest ook, dit nummer is werkelijk een meesterwerk van beide.

Eeuwige hulde! :cool:

Das Schaap
10 april 2005, 22:21
Dat schaap maakt het echt af :razz: :razz:
8-)

Wel geniaal dat schaap erin ja. :lol:

Eigenlijk is Bosch weer gewoon same old same old bezig, meer Shaq dan Bosch ook deze keer dus ik gok dat Bosch ook weinig tijd/zin ofzo had ?
Maar alleen dat cleane stuk van bosch en het stuk van 2:16 tot 2:36 vind ik wel ok klinken. De rest klinkt soms beetje geforceerd. :roll:
Jongens je mag best ook eens iets catchy spelen ! :razz: :lol: :wink:



Maar das niet jullie ding. 8-)

Toffe gozer
10 april 2005, 22:42
cool! Doet me erg aan Vai denken...
8-)

Inderdaad vooral de sound van Shakeel lijkt wel of ie direct van Vai zijn Flexable cd afkomt , very nice :)

Lacrimosa
10 april 2005, 22:57
...moet wel zeggen dat ik bosch z'n stukken iets tegen vindt vallen, weet niet waarom...

check die vette Lane-achtige licks vanaf 1.46 man



hehe idd, das toch zo'n 9 12 15 lick als ik me niet vergis (diminished)? :-D

Negative K3 fan
10 april 2005, 23:35
haha wat koel

leuk, alleen bosch opent wel met een 'oude' lick van hem

zijn die cleane funk stukje trouwens van jullie of van de backing?? ik vind die muzikaal gezien nog de meeste inhoud hebben, niet ten nadele van een van jullie, maar je begrijpt vast wel wat ik er mee bedoel.

bosch erg goede sound overall, shakeel goede toon uit zn vingers, maar iets minder 'uit de aparaten'

bosch zn licks missen ook het een en ander aan 'genialiteit' iets wat ik er bij shakeel dan wel weer wat meer uithaal.

jammer dat er alleen wel weer nodeloos wordt gesweept enzo... maar toch een leuke samenleving.

VHsologitarist
11 april 2005, 01:41
inderdaad klinkt lekker experimenteel,

Aan techniek ontbreekt het niet, maar melodieus vind ik het niet mijn ding.
Ik mis gewoon een catchy melodielijn zoals al eerder vermeld werd.

Het pakkendst stukkie vind ik tussen 01:57 - 02:04!! dat is echt een lekker stukske, jammer dat ie weer eindigt in een brei noten zonder definitie ;) das mijn mening.
Die soundeffects (schaap etc. SUPER vet!!)

Lekker gedaan zo doorgaan ;)


En uh GertJan ... haha no hurt feelings ;) 8-)

JvD.
11 april 2005, 11:17
weeeeeeeeeeeeer vet.. ( moest het weer ff zeggen =P )

c.hultermans
11 april 2005, 12:51
GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!


Vai krijgt serieuze concurrentie hoor!!!

(lekker af en toe op t randje gespeeld)

Verder spreekt t me kwa melodie iets minder aan, maar technisch is t zeer boeiend........

MEEERRRRRR GVD!!! :-D

Grtz,

Conniemus

ShaQ
11 april 2005, 13:26
He guys thanks again 8-)

¤ Roy K.
helemaal mee eens :D

¤ Das Schaap
Dat is idd niet echt ons ding het is altijd backing maken - pc aan - gitaar inpluggen - opnemen - wegwezen. En dat vind ik juist het coole eraan dat het zo spontaan is er vaak zomaar opeens nieuwe licks naarboven komen kwaken 8)

Bosch speelt trouwens meer hoor ;) hij 8 delen en ik 6, derest samen.

¤ Toffe gozer
Thanks, maar ik herken er absoluut geen vai '' flexable '' sound in? Zijn sound was daar veel droger met meer gain en reverb.. Ik gebruik hier heel weinig gain op 3.8 of 4.0 zoiets en compressor, reverb uit lichte delay aan.
Misschien ligt het dan toch aan men vingers... ( geintje :P )

¤Negative K3 fan
Thanks, funky stukje is ingespeeld door een zwart schaap 8-)

¤VHsologitarist
Schaap zegt dat ik je moet bedanken 8-) ;)

¤JvD.

Weeeeer thanks =P

¤c.hultermans
Yo conniemus thanks man! idd af en toe ( eigenlijk best veel ) op het randje gespeeld. Ik heb voor het eerst geexperimenteerd met chromatische noten en geprobeerd een interessantere timing neer te zetten.


Maargoed ik ga maar weer aan m'n tentamens leren :(

Adios,

ShaQ

Equalizer
11 april 2005, 20:03
Wow hij is weer vet! Aleen het eerste stukje van Bosch vind ik ietsje tegenvallen, verder alles super.. Mooi dat jullie terug zijn. :cool:

Bosch
11 april 2005, 20:45
8)

Allemaal Thanx!

Hey GJ; de sound is mijn PodXT 8-) Zelfde preset als Twilight_of_the_Frogs.

Zelf vind ik 0:42 (ook) wel erg Vai.

@ Roy K. special thanx :) af en toe denk ik dat men het spel van de Shaqmeister en mij niet meer kunnen onderscheiden (want ik speel idd de meeste secs), maar jij kennelijk wel 8-) Die lick is idd Lane_isch, maar dan met een verschuiving van interval, (anders dan ik hem normaal speelde).


@ Schaap: stop ik er tot tweemaal een schaap in hoor je niet eens dat ik de meeste partijen speel :evil: :wink:


@ VHsologitarist koel dat je dat stukkie noemt: dat is eigenlijk het enige stuk waar ik 100 % improviseer op (jawel ...): gevoel, de rest is toch min of meer "met voor bedachte rade".

@ c.hultermans: fijn dat er nog mensen zijn die vloeken :-D

Howdoe!

~Bosch~

Das Schaap
11 april 2005, 21:23
8)

f en toe denk ik dat men het spel van de Shaqmeister en mij niet meer kunnen onderscheiden (want ik speel idd de meeste secs), maar jij kennelijk wel 8-) Die lick is idd Lane_isch, maar dan met een verschuiving van interval, (anders dan ik hem normaal speelde).


@ Schaap: stop ik er tot tweemaal een schaap in hoor je niet eens dat ik de meeste partijen speel :evil: :wink:

Je zei het zelf al. :oops: Maar normaliter luister ik de nummers ook wat vaker voordat ik met m´n reply kom. Maar keep the schaap alive !
Iedereen wil blijkbaar schapen horen. 8-)

FNaRK
11 april 2005, 21:25
GHEHEHE
erg grappig, netjes gespeeld, een beetje te neurotisch voor mijn smaak :wink:

Shaq: ik vind je geluid niet mooi :cry: maar speltechnisch wordt je echt steeds beter !! Toch nog een voordeel als je je tijd niet aan een forum besteed....

ShaQ
11 april 2005, 23:10
He EQualizer en Roadkill thanks 8-)

Ik ben ½ tevreden met mijn sound bij het eerste stukje vind ik em zelf ietwat dof / ik had em geEQ'd met een ''rock'' EQ aan dus voor mij klinkt ie wat directer.. stukje bij 2.16 ben ik 100% tevreden met mijn sound :) Ik kan me alleen niet meer herinneren welke preset ik bij het 2e stuk had gebruikt en welke bij de 1e :-(

Bloodline
12 april 2005, 12:42
shaQ en dinges !! dit is echt vet relaxed :D dat wah giaartje op 8tergrond enzo vet kewl :) alleen ik vindt de bas ietsje te hard i.v.m de gitaren ( vindt ik hoor )

keep it up!

Stratman70
12 april 2005, 13:05
Petje af (wederom) voor beide heren, maar wat was dit een enorm gaaf nummer geworden met een gave rock slagpartij van één of twee gitaren en een uptempo drumtrack.
Erg goed gespeeld, maar de backingtrack en die veel te harde (eentonige)snare doen m.i. wat afbreuk aan het geheel en dus ook jullie gitaarspel.

Maar goed, smaken verschillen natuurlijk.

segers
12 april 2005, 15:01
Tering shaq jij hebt flink zitten oefenen, gave arpeggio's speel je in dit stuk. 8-) mooie sound ook :wink:
Bosch herkenbaar coole stijl weer, top dude!!

grtz
R:oy

ShaQ
12 april 2005, 20:25
¤ Bloodline
Thanks man (H) ! de bass staat bij onze tracks meestal '' volop aanwezig '' omdat we vaak opnemen met drums / bass en dan de leads that's it.

¤ Stratman70
Thanks 8) Uptempo rocknrs met rythmguitar zijn inderdaad tof ( twilight of the frogs, antons enlightment of frogs ) maar voor mij ( en ik denk voor Bosch ook ) was dit een '' voor fun '' recording we hadden 3 maanden niks gedaan en dit is weer ff om er in te komen. 8-)

¤ Segers
Thanks R:oy! Haha cool jij vind men sound tenminste wél ok :wink: Ik heb wel een '' beetje'' :P zitten oefenen ja 8-)


Last but not least ik heb zojuist te horen gekregen dat ik mijn propedeuse heb gehaald 8-) ~!

Adiosssssssss,

ShaQ

Gert-Jan
12 april 2005, 20:53
Last but not least ik heb zojuist te horen gekregen dat ik mijn propedeuse heb gehaald 8-) ~!

Adiosssssssss,

ShaQ

DAT is pas vette shit 8-) 8-)

krizz
12 april 2005, 22:37
last but not least ik heb zojuist te horen gekregen dat ik mijn propedeuse heb gehaald 8-) ~!
Gefeliciteerd! Was het toevallig van de 'School Of Froggiallomatic Arts'?

ShaQ
13 april 2005, 15:48
Thanks dudes!

haha nee helaas geen frog school :D

Time to SHRED 8-)

groovyB3
13 april 2005, 18:22
http://www.coolcompanions.com.au/gallery/frogs/images/frogsMating.jpg

Negative K3 fan
13 april 2005, 18:46
hehehe

ShaQ
13 april 2005, 23:32
hehe wist niet dat je into animal sex was sash :D

groovyB3
14 april 2005, 00:16
Jah man, reptile sex. Lekker glibberig :razz:

Cubensis
14 april 2005, 10:56
Jah man, reptile sex. Lekker glibberig :razz:

een kikker is geen reptiel, maar een amfibie :P

Das Schaap
14 april 2005, 13:15
Boeiend, stelletje nerds. :roll:

Yo Shak, ga anders met Bosch eens een jam spelen over Subway van Garsed en Helmerich. 8-)
Dat lijkt me nou wel echt interessant. :wink:

ShaQ
14 april 2005, 14:00
haha ja te gek is die he 8-)

Volgende track wordt wel een beetje in die richting zoiezo qua bass / drums (echt toevallig dat je zijn naam noemt :o Wouter stuurde me net namelijk iets cools voor de nieuwe track 8-) )

Ritch
14 april 2005, 15:22
cool dudes! Arpeggios vliegen om je hoofd, like that 8-) en dat schaap ruleert :-D en ik maar denken dat het over kikkers ging :o :razz: Lijpe shit dudes!

ShaQ
14 april 2005, 19:43
W00T EEN REACTIE VAN STEVE LUKATHER :o :o :o

Arpeggios vliegen idd af en toe om je hoofd, maar merkt dan niemand mijn gebruik van chromatic passing tones op :-(

Da's veel cooler dan een arpeggio :razz: :D

Ritch
15 april 2005, 11:54
W00T EEN REACTIE VAN STEVE LUKATHER :o :o :o

Arpeggios vliegen idd af en toe om je hoofd, maar merkt dan niemand mijn gebruik van chromatic passing tones op :-(

Da's veel cooler dan een arpeggio :razz: :D

:roll: :razz: Hier nog een reactie :-D