PDA

View Full Version : Nieuwe floyd rose!!



lupoloco
1 augustus 2002, 15:43
http://www.floydrose.com/ check it out!

Lacrymosa
1 augustus 2002, 16:10
Et oude FR systeem ziet er in mijn ogen veel makkelijker en sneller uit.

CheerS!!

lupoloco
1 augustus 2002, 16:40
wat gebeurt er met de headstock???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lupoloco op 2002-08-01 16:56 ]</font>

Phizer
1 augustus 2002, 16:54
Nee vind ik niet ik vind die nieuwe er juist sneller uit zien, als je zag hoe hij die nieuwe snaar er in deed.

Ic3gl0vE
1 augustus 2002, 20:08
hmm... met een gewone floyd is snaren vervangen ook al niet moeilijk...

Ic3gl0vE
1 augustus 2002, 20:08
oja dan nog iets... die floyd rose speedloader snaren zijn vast niet makkelijk te vinden bij de gemiddelde muziekwinkel

sash
1 augustus 2002, 20:20
Ja idd en je bent beperkt tot 1 soort snaren en als je die snaren niet lekker vind spelen heb je een probleem, alhoewel, ik denk dat ernie ball e.d. ook wel snaren zullen uitbrengen die geschikt zijn voor deze floyd. Dan blijft het geen monopolie meer.

Ic3gl0vE
1 augustus 2002, 20:34
tenzij floyd rose het patent op de snaren niet wil verhuren...
er zijn ook al floyd rose snaren voor normale floyds en die hebben geen balletje aan het einde, ik heb ze nog nooit gezien maar die schijnen vrij duur te zijn en bijv. ernie ball of d'addario maken deze snaren niet

lupoloco
1 augustus 2002, 21:14
mensen kijk eens naar de headstock van die gitaar (van die demo) -> geen stemknoppen!!!

JV
1 augustus 2002, 21:51
Op 2002-08-01 20:34, schreef Ic3gl0vE:
tenzij floyd rose het patent op de snaren niet wil verhuren...
er zijn ook al floyd rose snaren voor normale floyds en die hebben geen balletje aan het einde, ik heb ze nog nooit gezien maar die schijnen vrij duur te zijn en bijv. ernie ball of d'addario maken deze snaren niet


GHS wel

Braindead
1 augustus 2002, 21:54
Ik vind hem wel gaaf, opens new doors wat betreft de headstocks van gitaren.
Die waren altijd afhankelijk van de stand van stemknoppen.
Ik ben benieuwd of het wat is, maar ik houdt het nog maar ff bij mijn oude (classic) Floyd Rose

Anders Destium
1 augustus 2002, 23:17
Ik vind het onzin om een heel systeem te ontwerpen op het makkelijk verwisselen van snaren, hoe vaak doe je dit nu nou?
Ikzelf ongeveer een keer in de één a twee maanden en dat bij de gitaar waar ik het meeste op speel, dus om nu vijf minuten kwijt te zijn ipv een kwartier, daar ga ík geen nieuw tremolosysteem voor kopen!
Verder melden ze volgens mij niets over een betere bespeelbaarheid!

Iceman
2 augustus 2002, 06:26
Ik vind het plain ugly!! Ik hou wel van zo'n lompe kop met van die vleugels erop. En als dat snaren verwisselen nu langzamer gaat met m'n "oude systeem", zet ik m'n wekker wel iets eerder.

fred dons
2 augustus 2002, 14:58
het gaat hier natuurlijk niet om het thuis op je gemak verwisselen van een snaar maar om je snaar (snaren) te verwisselen op het podium mocht je snaartje breken.
Op dat moment doe je dus iets langer over dan 5 minuten om bij een zwevende floyd de snaar te verwisselen, te stretchen en de gitaar weer op stemming te krijgen.
Als er op dat moment een paar (honderd?) mensen in de zaal naar je zitten te staren ben je maar wat blij als die snaar er binnen een minuut op zit (hoewel dat op dat moment natuurlijk ook al uren lijkt te duren) .

Lacrymosa
2 augustus 2002, 15:12
Voor et geld dat je kwijt ben voor zon nieuwe floyd, kan je net zo goed een redelijk back-up gitaar kopen, dan is et probleem ook opgelost, en nog sneller ook.

CheerS!!

fred dons
2 augustus 2002, 15:39
als je (semi)professioneel speelt heb je geen "redelijke backup" gitaar voor de prijs van een echte floyd.
Natuurlijk is het een duur apparaat maar de voordelen bij veel gebruik zijn er dan ook naar, de meeste kopieen floyds zijn van inferieur materiaal gemaakt en dat hoor je en dat voel je.
Ik zal nu niet direkt naar de winkel rennen voor de nieuwe floyds maar ik ben er nou ook niet echt tegen

Anders Destium
2 augustus 2002, 21:18
Ik bedacht me pas later dat je snaren altijd breekt op het moment dat het 't slechtst uitkomt (als er dus mensen kijken).
Als je toch zo professioneel bent om een gitaar met zo'n nieuwe floyd te kopen vanwege deze eigenschap, zal je thuis toch ook al een mooi gitaartje hebben staan! (hoeft niet natuurlijk, maar lijkt mij logisch...
Het wachten is op gitaren die hier standaard mee worden geleverd!

jensie
2 augustus 2002, 21:27
er is een fender fat strat die standaard met een floyd rose dink word geleverd (den wel nog niet die nieuwe)

Anders Destium
2 augustus 2002, 23:45
Ik bedoelde dus die nieuwe, van de standaard floydroses zijn er legio modellen in omloop