PDA

View Full Version : Gitaar uitelkaar halen....?



RedBuell
10 april 2005, 14:34
Ik ga mijn Ibanez RG 770 met Floyd Rose tremelo binnenkort uitelkaar halen om de body en de head een ander kleurtje te geven.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, heeft iemand nog wat tips of is het gewoon uitelkaar schroeven en later weer inelkaar schroeven....

biels
11 april 2005, 19:52
volgens mij niet echt. Ik zou het alleen wel erg voorzichtig doen

groovyB3
11 april 2005, 20:03
Jah gewoon voorzichtig doen en onthouden welk onderdeel waarvandaan komt ;)

RedBuell
11 april 2005, 20:51
Hmmmm sommige dingen zien er erg simpel uit om bijvoorbeeld uit en in elkaar te schroeven maar zijn het niet als je niet een paar kleine handelingen uitvoerd, zo heeft een collega eens de bougie kabels van zijn auto los gehaald zonder ze te merken, hij zou wel ff de stroomverdeler en de rotor vervangen, toen moesten we dus gaan kijken welke bougie kabel op welke bougie moest en op welk deel van de verdeler moest.

Dus voordat ik zo'n stunt uithaal met m'n gitaar wil ik er zeker van zijn dat ik hem weer juist inelkaar kan zetten en niet halverwege naar een gitaarbouwer moet gaan om hem verder af te bouwen. :wink: :wink:

djille
11 april 2005, 23:01
Maar wat ze zeiden is idd waar. Je hoeft nergens op te letten. Alleen weten waar het hoort. Wat kan helpen is alles gesorteert wegleggen, wat ik meestal doe maar ook niet perse nodig is. En ja, uit hoeveel onderdelen bestaat een gitaar nouw, iig niet uit een aantal bougies :wink: .

Johannes
11 april 2005, 23:46
Soms is het linker pootje van je Floyd Rose anders van vorm dan het rechter pootje, iets om op te letten. En je kunt (afhankelijk van hoe handig/ervaren je bent) wat problemen verwachten met het opnieuw afstellen van de tremolo wanneer je alles weer in elkaar gaat zetten.