PDA

View Full Version : Hoe belangrijk is true bypass ?



Rock n' sad
10 april 2005, 12:26
test

Rock n' sad
10 april 2005, 12:26
Ik heb dus een cheapo wah wah besteld dat geen true bypass heeft ,
mijn flanger heeft het ook niet maar m'n korg dt 10 denk ik wel( kan je kiezen tussen cable out of bypass out )
Maar vanaf hoeveel pedalen zonder bypass begint het serieus te tonesucken ?
Ik ben van plan om nog pedalen te kopen in de verre toekomst ( chorus , delay , fuzz , ... ) , moeten die dan wel true bypass hebben ?

En ligt zoiets ook aan de versterker waarop je speelt ? of heeft dat geen enkele invloed

Nicci
10 april 2005, 12:37
met de versterker heeft het niet zo veel van doen. je gitaarsignaal loopt verlies op doordat hij door zoveel pedaaltjes moet. persoonlijk maak ik me daar niet zoveel zorgen om. maar ik gebruik ook niet zo heel veel pedalen.
ik zou me er niet op voorhand zorgen om maken. misschien valt het probleem bij jou mee of stoor je je er niet aan . . . wie weet.

Rock n' sad
10 april 2005, 13:25
Ik weet niet , mischien merk ik het niet eens :razz:

Marco5150
10 april 2005, 13:41
... maar m'n korg dt 10 denk ik wel( kan je kiezen tussen cable out of bypass out )...


dt10 is niet true bypass... :cry:

Speeddemon
10 april 2005, 14:07
Als je hooguit 4 of 5 effecten wilt gebruiken in 1 serie (dus allemaal aan elkaar geknoopt) merk je 't misschien niet, maar je wah zou ik zeker TB laten maken of in een TB Loop box hangen.

Verder doe je er ook goed aan om je modulatie effecten in de fx-loop van je versterker te gooien, en als die een dry/wet levelknop heeft, zet je die op 50% en je effecten zelf zet je voluit (100% effect).

Dus bijvoorbeeld: Gitaar---->Wah--->Fuzz--->Compressor--->overdrive/boost--->Versterker (Instrument Input).

En in de FX Loop:
Noise Gate--->EQ--->Chorus--->Flanger---->Delay

Dit is met name nodig als je de distortion uit je versterker haalt, want een delay vóór een distorted versterker klinkt erg ruk. Die moet dus in de fx-loop.

Rock n' sad
10 april 2005, 17:47
Hoe maak je dat tb ,

en wat doet een tb box eigelijk ?

Antal
10 april 2005, 18:07
Het ene pedaal heeft meer last van tonesucking dan het andere. Maar wah's staan er om bekend. Dus die zou ik TB maken. Verder zou ik me er niet te druk om maken.

Je zal in je wah de schakelaar moeten vervangen door een DPDT.

Speeddemon
10 april 2005, 23:03
Hoe maak je dat tb ,

en wat doet een tb box eigelijk ?

Een TB Box kan je effect compleet uit de signaal keten halen.
Stel je hebt een 'tone-sucking' chorus pedaal. Deze plaats je dan in de loop van de TB Box, en je laat hem continu aan staan. Met de TB Box switch schakel je hem dan aan of uit. Letterlijk IN of UIT de signaal-keten.

Arnolievens
14 april 2005, 00:10
probeer eens met een buffer ervoor, lost soms alle tonesucking bypass problemen op. Als je maar weinig pedalen gebruikt kan je natuurlijk die switch vervangen door een TPDT

groeten

Arnolievens
14 april 2005, 00:11
probeer eens met een buffer ervoor, lost soms alle tonesucking bypass problemen op. Als je maar weinig pedalen gebruikt kan je natuurlijk die switch vervangen door een TPDT

groeten

Speeddemon
14 april 2005, 18:03
je bedoelt DPDT of 3PDT. 3PDT is alleen interessant als je er een LEDje bij wilt aansluiten, maar voor 't gros van de wah-wahs volstaat een DPDT.

Arnolievens
14 april 2005, 18:11
Triple Pole Double Throw. Waarom de 'D' van double maar de 3 bij Triple :)

Speeddemon
14 april 2005, 18:24
Triple Pole Double Throw. Waarom de 'D' van double maar de 3 bij Triple :)
ik geef je groot gelijk, maar 99,9%van de DIY-ers kent de TPDT toch echt als 3PDT.

Robbert
14 april 2005, 20:33
Triple Pole Double Throw. Waarom de 'D' van double maar de 3 bij Triple :)
ik geef je groot gelijk, maar 99,9%van de DIY-ers kent de TPDT toch echt als 3PDT.

:D