PDA

View Full Version : 4he rackje bouwen?



qwertyuiop
10 april 2005, 12:09
heeft iemand enig idee hoe ik een triaxis, g-major en een 20/20 in een 4he rekje kan proppen? ik zou niet weten waar en hoe ik de adaptor van de triaxis moet laten. bovendien maak ik me enige zorgen om de hitte die het geheel produceert. Ik heb wel gezien dat mensen deze setup zelfs met een 2:90 in 4 he douwen??
iemand ervaring hiermee?

groeten, Roger

doncker
10 april 2005, 13:31
Best de 20/20 vaonder plaatsen en dan erboven 1he vrij laten. De adapter zul je achteraan toch wel ergens kwijt kunnen normaal gezien.

qwertyuiop
10 april 2005, 16:11
zover was ik ook gekomen, maar de triaxis produceert ook een berg hitte en de adaptor ook. Er is wel ruimte achterin voor de adaptor maar het komt allemaal erg dicht op elkaar te zitten waardoor de "totale hitte" misschien teveel wordt? en ik vraag me dus af hoe ik de adaptor vastzet. Ik wil het in een skb-case stoppen, dus hoe zet ik dat vast?

qwertyuiop
10 april 2005, 16:12
zover was ik ook gekomen, maar de triaxis produceert ook een berg hitte en de adaptor ook. Er is wel ruimte achterin voor de adaptor maar het komt allemaal erg dicht op elkaar te zitten waardoor de "totale hitte" misschien teveel wordt? en ik vraag me dus af hoe ik de adaptor vastzet. Ik wil het in een skb-case stoppen, dus hoe zet ik dat vast?

qwertyuiop
10 april 2005, 16:12
zover was ik ook gekomen, maar de triaxis produceert ook een berg hitte en de adaptor ook. Er is wel ruimte achterin voor de adaptor maar het komt allemaal erg dicht op elkaar te zitten waardoor de "totale hitte" misschien teveel wordt? en ik vraag me dus af hoe ik de adaptor vastzet. Ik wil het in een skb-case stoppen, dus hoe zet ik dat vast?

Nocki
10 april 2005, 18:27
de 2020 was niet zo heet vond ik zelf. wel altijd ruimte gehouden maar verder geen problemen. de triaxis ken ik niet. als je een rack hebt met schuifprofielen gewoon netjes verdelen. en als je een vaste plek voor elke unit hebt zou ik de g-major van boven doen
dan de triaxis en van onder de 2020
dan heb je tussen de 2020 en de triaxis 1he
en alleen de achterkant van de triaxis heeft dan beide kanten ruimte
wel vervelend met je kabels.

Nocki

qwertyuiop
10 april 2005, 21:39
he nocki en doncker, bedankt alvast voor jullie antwoorden, maar;

ik zal proberen het probleem wat duidelijker uit te leggen;
de triaxis produceert net zoveel hitte als de 20/20. de adaptor van de triaxis wordt ook behoorlijk heet en ik heb het idee dat die drie bij elkaar in een kleine ruimte misschien wel teveel is.
Aan de achterkant moet dan 1he stroomvoorziening komen en een 1he blindplaat met een multikabelconnector, kortom de achterkant wordt ook nog eens behoorlijk dichtgetimmerd, alleen de triaxis en de 20/20 blijven aan de achterkant vrij.

van boven naar beneden wilde ik het zo doen;
triaxis
g-major
1he vrij (blindplaatje aan de voorkant)
20/20

aan de achterrails van boven naar beneden;
1he vrij
stroomblok 1he
multikabelconnector 1he
1 he vrij

op die manier heb ik binnenin aan de achterkant ruimte om de adaptor kwijt te kunnen, de vraag is daarvoor vooral; hoe bevestig ik die aan het plastic van de skb-case?

en dus de overall-vraag; is het gewoon niet te klein voor dergelijke hitteproducerende apparaten? wat gebeurt er als deze apparaten te heet worden? van de g-major kan ik me voorstellen dat die digitale troep allerlei kuren gaat vertonen toch? en de boogies? wat gebeurt daarmee als het te heet wordt?
is het wat betreft de hitte niet beter om een 6he skb te nemen?

ik hoop dat de 2 vragen zo wat duidelijker zijn en jullie een antwoord kan geven; hoe bevestig ik de adaptor op dat plastic van de skb? en wordt het niet te heet in slechts 4he?

bedankt!

Nocki
10 april 2005, 22:07
als het voor jou geen probleem is als je 6 he neemt is het makkelijk opgelost. de adaptor zet je vst met dubbelzijdige taape of lklittenband en klaar ben je. maar ik denk niet dat mesa troep maakt die kapot gaaat als het te heet wordt. de marshall 20/20 werd wel heet en ging uit maar de mesa 20/20 niet hoor. ik zou het gewoon een tijdje proberen. maaar houdt die 6He in je hoofd.

Nocki

vester86
10 april 2005, 22:44
ik zou bij een computerwinkel een grote 12CM fan kopen, en aan de zijkant van het rack een vierkant gat uitzagen (12 bij 12) waar die Fan precies in past. als je nu de fan zo plaatst dat die de lucht naar buiten blaast, wordt het hele rack graden koeler (zou me niks verbazen als dat zo'n 10 graden of meer wordt)... zo werkt het bij mijn computer ook en dat werkt perfect.

iig nooit lucht naar binnen zuigen, daardoor ontstaat er een overdruk in de kast waardoor warmte nog moeilijker naar buiten kan.

ik zou zelf de ventilator bovenin en acherin plaatsen, met een kleine grill ervoor, zodat er niks in de bladen van de fan kan komen.

qwertyuiop
11 april 2005, 11:24
oke guys,
bedankt voor jullie antwoorden;

nocki heeft wel gelijk; die 20/20 wordt inderdaad niet heel erg heet.

Ik denk dat ik op marktplaats maar eens een leuk 2ehands skb-kistje ga zoeken en het dan maar gewoon ga proberen.
Die adaptor maak ik vast met klitteband.

bedankt, Roger.

vinni
11 april 2005, 12:49
Hoi...

Tja...
Kijk effe bij mijn webshots.
Daar staat een 4HE SKB.

Eur 50 is-ie voor jou...


SPAM!!!!! :-D :-D :-D

Ach.....ook ik heb mijn gebreken!

Vinni

doncker
12 april 2005, 11:44
Of als je graag een 6he case hebt , voor 50 € is ze van jou . Ook ik heb mijn gebreken

vinni
12 april 2005, 16:53
Eh!....ik was eerst! :-D

enne wel een beetje lullig hoor!

Die Stagg met gescheurt deksel die in je sig staat voor Eur 35 aan te bieden voor Eur 50......Hahahaha...Foutje?

Vinni

doncker
12 april 2005, 17:09
Kbedoel een andere, die nog in goede staat is. Komt misschien verwarrend over sorry

Angel
12 april 2005, 17:18
Leuk, ik doe mee

Echte proff. flightcase - 5 units - voor- en achterbouw - 100 euro :lol:

Thedevilinside
12 april 2005, 21:00
Ik heb zelf een case gebouwd en daarvan kan de bovenkant open zo kan de warmte makkelijk weg.

HCM
17 april 2005, 13:11
ik gebruik een 4HE shockrack voor m'n triaxis / MPX G2 / 2:90 en nooit problemen gehad met overhitting, de 2:90 heeft trouwens wel een ingebouwde fan :D


Wat bedoel je precies m/d adaptor v/d triaxis?

qwertyuiop
17 april 2005, 17:28
dat is ook wel een goed idee; de bovenkant van het rack openen!

inmiddels heb ik al een aantal 4he racks gezien met een triaxis/ gmajor/ een eindtrap, dus blijkbaar levert dat geen problemen op qua hitte.

met adaptor bedoel ik; de omvormer (zeggen ze) van 110 naar 220, blijkbaar heb ik een amerikaans model?

dennis808
18 april 2005, 15:13
Als die omvormer (Step-down transformer) van 220>110 zo heet wordt zou ik een zwaardere aanschaffen.

Als ik de handleiding van de TriAxis lees, zie ik dat 'ie 30 Watt trekt. Volgens mij kun je makkelijk een compacte 75Watt omvormer vinden.
Ik denk dat die wat minder warm zal worden.

strattie
18 april 2005, 16:02
je kan ook twéé grote 12 cm fans kopen en er dan eentje in laten blazen en een eruit of niet?

vincentvdlocht
7 juli 2005, 13:16
'k zou zowiezo geen blindplaat voor doen, maar eentje met lluchtdoorlaat. dat scheelt al weer een beetje

ropp
11 juli 2005, 14:03
Twee fans zou je dan ook gewoon allebei het beste naar buiten kunnen richten. Tenzij natuurlijk je rack luchtdicht is...

Want met naar buiten blazen van lucht creeer je een onderdruk in je rack, daardoor 'zuigt' deze dan vanzelf lucht aan.
Alleen dus wel zorgen dat er nog een plekjes is waar lucht naar binnen kan.

vester86
11 juli 2005, 14:19
overdruk in je rack (dus lucht erin blazen) zorgt er zelfs voor dat de lucht heter wordt dan normaal. zelfde principe als bij de computer.
Ik zou aan de voorkant een luchtdoorlatende blindplate doen en achteraan (zijkanten) zou ik dan 1 of 2 ventilatoren naar buiten laten blazen, zo krijg je een luchtstroom door je rack heen, zodat je constant nieuwe en koele lucht erin hebt