PDA

View Full Version : Zou dit een goede ruil zijn ?



Rock n' sad
10 april 2005, 09:48
test

Rock n' sad
10 april 2005, 09:49
Ik kan mijn epiphone ( http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=40111 ) ruilen voor de volgende :

http://images.kapaza.be/photolarge/foto788275.jpg
http://images.kapaza.be/photolarge/foto788275_2.jpg
http://images.kapaza.be/photolarge/foto788275_3.jpg


Dit is een Hondo Strat Deluxe uit het begin van de jaren '70. Deze gitaar werd van A tot Z gerestaureerd in een professioneel gitaarbouw-atelier. Alle electronische componenten zijn vernieuwd, de mechanische elementen werden aangepast zodat de gitaar een geschikte action heeft voor 0.10 en minder.

De klank die in deze gitaar zit is ongelofelijk. Je moet het gehoord hebben om het te geloven. Van clean sound tot grunge, alles zit erin. Best eens komen luisteren als het je interesseert. Versterker aanwezig, maar wellicht hoor je ze liever door je eigen versterker.

.

crapton
10 april 2005, 09:59
Hondo is voor mij het cheaper dan cheap merk uit het verleden. Ik weet niet of die ooit goede spullen hebben gemaakt.

Lijkt me geen goede ruil. Ik denk dat een Epi SG beter is dan een Hondo strat copy.

Cubensis
10 april 2005, 10:13
geen goede ruil,. die hondo is nooit meer dan 150 waard

olaf reijnders
10 april 2005, 11:08
Ik kan mij herinneren dat er gegrapt werd over Hondo dat als je de gitaar in de grond steekt, er een boom uitgroeit. Om de versheid van het hout te onderstrepen. Geen goede ruil. Krijg je spijt van. :(

BassAgent
10 april 2005, 11:24
Niet doen! Die Epi is echt heel veel beter dan die troep van hondo.

AutoStatic
10 april 2005, 11:41
Alsof Epiphone zoveel beter is... ;)
De Japanse Hondo's zijn best ok. Deze zal wel crap geweest zijn anders zou de gitaar nooit van A tot Z gerestaureerd hoeven worden. Ik betwijfel trouwens of de gitaar uit de jaren '70 is, mijn eerste gitaar was een Hondo, nieuw gekocht begin jaren '90 en daar zat exact hetzelfde logo op. Maar als ze door de jaren heen hetzelfde logo hebben gebruikt zou het kunnen.
Ik zou iig niet ruilen, Epiphone is toch wat meer waardevast.

butters
10 april 2005, 13:04
ik heb in midden jaren 80 zo'n hondo gehad. als je naar de lak keek viel die er bij wijze van spreken af. (hals en fretwerk was wel iets beter dan een 'sun mustang' (by fender, uit india), maar dat was eerder een hindernissen baan).
ik had hem toen nieuw 7000 belgischen franken betaald.

neen dan zijn er veel betere stratkopies. ibanez blazer of roadstar.

ben???
10 april 2005, 14:01
wat zijn mechanische elementen :-?

RS-Rik
10 april 2005, 14:14
Er groeit een boom uit... hehehehehahahahhaHAHA

Vriend van me heeft een Hondo en dat is echt crap a'la crappe

AART
10 april 2005, 15:00
waaah, geen Hondo, das crap!

hardus
10 april 2005, 16:41
Die blauwe Hondo is absoluut niet uit begin jaren 70.

AutoStatic
10 april 2005, 17:52
Nee, ik realiseer me net dat zelfs mijn Hondo headstock dezelfde vorm had. Kan ik niet met zekerheid zeggen omdat ik de gitaar niet meer heb maar weet het zo goed als zeker.

wietse
10 april 2005, 18:37
Ik kan mij herinneren dat er gegrapt werd over Hondo dat als je de gitaar in de grond steekt, er een boom uitgroeit. Om de versheid van het hout te onderstrepen. Geen goede ruil. Krijg je spijt van. :(

nee dat was egmond, hondo was ook erg slecht vooral die in korea gemaakte gitaren, de japanse gitaren werden oa bij de matsumoku en zelfs tokai gebouwd (de hondo danelectro longhorn kopie in ieder geval )(1974/1980) dan kan je dus een erg fijne gitaar treffen voor weing als je mazzel hebt ik heb zelf zo'n goede hondo, je komt ze alleen niet vaak tegen hier in nederland.
er staat nu toevallig op marktplaats net zo'n hondo als die van mij te koop, een hondo II die zijn stukken beter dan waar alleen hondo opstaat en die met een gestileerde H zijn meestal het ergst.
zou die gitaar eerst effe goed proberen als het echt een japanse hondo is en geen koreaan dan zit het meestal wel goed, maar pas op voor die koreanen, werden bij de net opgerichte samick fabriek gebouwd, en kwaliteit was toen nog niet echt hoog daar.

wietse
10 april 2005, 18:40
ohja als er est in 1969 op de headstock staat dan is het een nieuwere hondo uit begin 90er jaren toen werd dit pas gebruikt namelijk.
die waren niet veel soeps tegenwoordig maken ze wel erg hoogwaardige gitaren alleen die slechte naam kwijtraken dat valt niet mee.