PDA

View Full Version : Bintangs !!!!!!!!!!



Harry
10 april 2005, 01:14
hou ze in de gaten, want ze zijn beter dan ooit:

Persbericht
Bintangs en Stinger in Donkey Shot Heemskerk

Op vrijdagavond 15 april 2005 spelen de Beverwijks/Haarlemse Bintangs in de nieuwe bezetting in Donkey Shot aan de A. Verherentstraat 1 in Heemskerk. De zaal gaat om 20.30 uur open. Support door de bluesband Stinger, die is beïnvloed door Stevie Ray Vaughan en The Red Devils.
Met o.a. bassist Remko Kraaijeveld en mondorgelspeler Hans Mulder.

In april 2004 stapten enkele bandleden uit de Bintangs en zag de toekomst van Nederlands beste rhythm & bluesrockband er even somber uit. Maar frontman Frank Kraaijeveld (bas & zang) besloot door te gaan en zocht samen met Jan Wijte (gitaar, dwarsfluit & mondorgel) naar nieuwe bandleden. Die werden gevonden in drummer Gerben Ibelings (ex-Bad to the Bone en ex-Tröckener Kecks), zijn broer en gitarist Maarten Ibelings van Bad to the Bone en zanger & percussiespeler Dagomar Jansen. De nieuwe Bintangs zijn daarmee weer op volle sterkte en nu toe aan hun thuiswedstrijd in Donkey Shot!

Want Bintangs, een band die al 44 jaar het oergevoel van rock ’n roll uitdraagt en tot de beste rockbands van Nederland behoort, is nog altijd springlevend. Onvervalste rhythm en blues-rock, waarbij de damp van de wanden slaat. Wie kent niet hun grote hits ‘Riding on the L&N’, ‘Traveling in the USA’ en ‘Alright Alright’.

De geschiedenis van de Bintangs begint in 1961 met als inspiratiebronnen Chuck Berry, Bo Diddley en The Rolling Stones. Daarna hebben zij van alles beleefd: afgebroken zalen, hits en een geweldige live-reputatie.
Bassist/zanger Frank Kraaijeveld is vanaf het begin het enige constante bandlid. Dat hij het zolang heeft volgehouden, is een kwestie van pure passie. Citaat: “De Bintangs staan altijd weer op!” Een concert van de Bintangs blijft daarom een unieke ervaring voor echte rockliefhebbers.
Zie voor verdere info en de digitale persfoto van de Bintangs s.v.p. de Bintangs-website: www.bintangs.nl

EINDE PERSBERICHT

Wij hopen dat u aan het optreden van de nieuwe Bintangs en Stinger in Heemskerk aandacht kunt besteden. Met vriendelijke groeten,

Paul Snijers Patrick Duyker
Manager Bintangs Programmeur Donkey Shot

musicmaniac
11 april 2005, 20:18
Word vast een teleurstelling voor me .. Vind Frank geweldig, maar de Bintangs zonder Gus? Jaren geleden hebben ze het ook een tijdje geprobeerd met een nieuwe samenstelling, Frank speelde toen gitaar .. Was echt niks. Sorry, maar de Bintangs blijven voor mij het best als Frank-Gus-Jack voorop het podium staan ..

Harry
11 april 2005, 22:11
ja, qua zang is het behelpen, hoewel dat gruizige geluid van Kraaijeveld toch goed te genieten is. Maar de band is zoooo ontzettend goed nu, niet vergelijkbaar met toen wat mij betreft. Heel energiek, en strak!
Maar ja, ik ben al bijna 25 jaar fan.....

musicmaniac
13 april 2005, 15:55
Ik al een paar jaar langer, maar dat zegt niks .. ben wel benieuwd hoor, hoe het klinkt, maar nogmaals : ben bang dat het , voor mij althans, tegenvalt ..

Harry
13 april 2005, 23:03
dat zou me verbazen. Ik was er zelf eerst ook bang voor, maar dit is zo energiek en strak, dat is gewoon genieten. Probeer het eens, zou ik zeggen....