PDA

View Full Version : Paul Reed Smith in actie...



Mark S
10 april 2005, 00:18
yes

Mark S
10 april 2005, 00:18
Vandaag (=zaterdag) op de MusicMesse Frankfurt geweest en heel toevallig een concert gezien van Paul Reed Smith himself met z'n band. PRS is een goede melodieuze rockgitarist die zich laat begeleiden door een voortreffelijke band (full PRS-equipped uiteraard) Paul zelf speelt over een Koch Multitone combo, de TSL-stack is van de zanger/gitarist

http://home.tiscali.nl/klahome/prs4.jpg

Fumi SG
10 april 2005, 00:26
Vet!! Hoe was de beurs zelf dan?? Veel primeurs en nieuwtjes en zo??

vester86
10 april 2005, 02:12
jammer dat het plaatje zo wazig is.

Speelt Mr Smith nog op een speciale uitvoering van zn gitaar? lijkt op een tigerstipe

BLOK182
10 april 2005, 02:30
Bijna alle PRS'en zijn tigerstripe lol :-D

P****Fred
10 april 2005, 10:16
damn, how I love these guitars!!! :-D

*zucht*

Anders Destium
10 april 2005, 12:07
jammer dat het plaatje zo wazig is.

Speelt Mr Smith nog op een speciale uitvoering van zn gitaar? lijkt op een tigerstipe

Het is een Modern Eagle (een vrij nieuw model met decadente specs (braziliaans palissander nek bijvoorbeeld):

http://www.prsguitars.com/showcase/current/moderneagle.html

iam
10 april 2005, 12:17
ik heb gvd PRS niet gezien, waarom zetten ze hem niet in de hal met de gitaren? (iba en gib ook gemist :'()

Randolph
10 april 2005, 23:32
jammer dat die modern eagle ook al zo tieffes duur is.
ik las op harmony central 'n paar reviews allemaal rond de 5000 kwijt geweest... jottem...en die vind ik persoonlijk tot nu toe wel de mooiste :cool:

Droffie
11 april 2005, 10:31
Mark, hoe was z'n sound over de Multitone?
Ik bedoel er staat een full size Marshall stack naast. Kwam ie een beetje door de mix heen?

Mark S
11 april 2005, 19:36
De MT klonk erg goed, i.i.g. beter dan de Marshalls (Er was ook nog een 3e gitarist op een DSL stack) PRS gebruikte de Koch ook op de juiste manier: Gain op 4 en Master op 7. Ik ben ook nog langs de stand van Koch geweest waar de nieuwe Twintone II werd geïntroduceerd met 3 i.p.v. 2 kanalen. Volgens Dolf heeft het nieuwe kanaal een geweldige Marshall crunch dus zeker de moeite waard om te testen (advies: €1395,-)

Voor de rest was er niets schokkends te melden uit Frankfurt of het moet de opkomst van m.n. de Chinese gitaar - en ampbouwers zijn, veel stands dus met ietwat kitscherige gitaren...



tegenvallend:

- Geen Gibson (erg teleurstellend)
- Geen Mesa/Boogie
- niveau van de demonstratie gitaristen (meesten speelden met veel gain en veel noten: erg wazig)
- Rivera had een rommelige stand van nauwelijks 2 telefooncellen groot (Paul paste er zelf nauwelijks in) waar ze een paar amps hadden neergezet, hetzelfde gold voor Ernie Ball
- een fokking (*%*^% bekeuring voor te hard rijden :evil:

meevallend:

- Vox Tonelab : een puike demonstratie
- Fender en Marshall
- Ik heb in een uur tijd zowel Paul Rivera, Dolf Koch als Jim 'the father of loud' Marshall mogen ontmoeten (Jim is een lieve aimabele oude man, ik vond het lastig hem te associeren met zoiets aggressiefs en gemeens als Marshall)


maar het absolute hoogtepunt was Charlie: het gezicht van Carlsbro, hele rijen wilden met haar op de foto terwijl niemand wist wie ze was!

http://www.carlsbro-online.co.uk/charliefp.jpg

http://www.carlsbro-online.co.uk/CarlsbroWeb/images/Charlie_06.jpg

iam
11 april 2005, 22:38
mesa en gibson stonden in de hal van PRS dacht ik?
heb ze zelf niet gezien maar paar mannen van de bus wel en vonden de stand niet denderend :s

Droffie
12 april 2005, 09:08
De MT klonk erg goed, i.i.g. beter dan de Marshalls (Er was ook nog een 3e gitarist op een DSL stack) PRS gebruikte de Koch ook op de juiste manier: Gain op 4 en Master op 7. Ik ben ook nog langs de stand van Koch geweest waar de nieuwe Twintone II werd geïntroduceerd met 3 i.p.v. 2 kanalen. Volgens Dolf heeft het nieuwe kanaal een geweldige Marshall crunch dus zeker de moeite waard om te testen (advies: €1395,-)

Een TT met 3 kanalen? Weet je 't zeker? Ik was in de veronderstelling omdat de TT 2 kanalen heeft hij ook Twintone heet :???:
Wel interessant toch...Extra kanaaltje op de TT.

Hmmm...weer opnieuw gassen!

marc_o
12 april 2005, 09:36
Lijkt me ook wel wat, een nieuwe kleine koch met 3 kanalen......ben benieuwd.

Anders Destium
12 april 2005, 10:29
Had hij dan niet beter MiniMultitone kunnen heten? :wink:

Ik ben zelf wel gecharmeerd van het idee van een Powertone combo, het enige wat ik dan zou willen is de interne powersoak. Toch maar eens bellen met Apeldoorn eh Amersfoort :lol:

marc_o
12 april 2005, 12:03
Kun je in principe gewoon laten maken hoor, tenminste, dat zei Dolf een keer tegen me op de beurs in Frankfurt.

vester86
12 april 2005, 18:58
Dennis Leeflang heeft van zn Powertone stack een combo laten maken....

Bigfoot414
12 april 2005, 19:48
Wie mag dat dan zijn?

Fumi SG
12 april 2005, 19:55
Dennis Leeflang heeft van zn Powertone stack een combo laten maken....

hoe bedoel je dat?? Hij heeft eerst een stack gekocht en toen de top om laten bouwen in een combo??

Je kunt namelijk op bestelling, een powertone combo af-fabriek krijgen....

vester86
12 april 2005, 21:24
klopt, maar hij is pas na dik een jaar overgestapt van 2 powertone stacks naar 1 stack + 1 combo, de 2 overgebleven speakers heeft hij verkocht

dml
12 april 2005, 22:06
Zoiets, ja.

http://www.sixstringsoul.com/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=Amplification;action=display;num=11 09195126

Anders Destium
13 april 2005, 08:12
Ik weet het, maar wat ik erbij wil is een powersoak die wel standaard op een Twintone en Multitone zit maar niet op een Powertone :)

dml
13 april 2005, 13:39
Maar dan koop je toch gewoon een losse LoadBox die je achterin het combo schroeft? Gaat bij mij in ieder geval nog wel een keer gebeuren.

Anders Destium
13 april 2005, 15:41
Als die dan maar niet ten koste gaat van het geluid, ik vond mijn Twintone zelfs beter klinken op halve kracht :)

Droffie
15 april 2005, 15:24
Maar dan koop je toch gewoon een losse LoadBox die je achterin het combo schroeft? Gaat bij mij in ieder geval nog wel een keer gebeuren.

Dennis: gebruik je nu geen loadbox dan? Het lijkt me geen doen zonder bijna.