PDA

View Full Version : [beginner] Is dit wat?



hielkej
31 juli 2002, 21:16
Ik ben ook een beginner die ook nog geen gitaar heeft, maar ik heb wel 1tje gevonden:

Concertgitaar MG 919

Gitaar spelen hoeft niet duur te zijn! Een mooie 3/4 concertgitaar met een honingkleurige bovenplaat en goede afwerking. De MG 919 is de gitaar voor de beginner en ideaal voor op reis. Lengte ca. 97 cm.
Het begin van je muziekcarriŠre!
Het ideale model voor beginners

http://image.conrad.nl/pix/373/G1/373745G1.JPG

Is deze een beetje goed om mee te beginnen?

Nog een paar vraagjes:
Zijn er ook site's met handige dingen voor beginners??

Zijn er ook muziek winkels in Leeuwarden/Drachten/Dokkum?

PS. Ik kan al noten lezen doordat ik een tijd keyboard heb gespeeld..


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hielkej op 2002-07-31 21:17 ]</font>

MetalliCat
31 juli 2002, 21:55
Ik weet niet if het een giede beginnersgitaar is (lijkt me wel) maar weet je al of je western of klassiek/spaans wil gaan spelen ?

BLOK182
31 juli 2002, 22:05
Hij is wel 3/4, dus kleiner dan een gewone gitaar.

SchaapOpJeHoofd
31 juli 2002, 22:09
Een 3/4 gitaar is niet echt aan te raden om te beginnen omdat het dan moeilijk overschakelen is naar eentje van normaal formaat, tenzij je erg kleine handen hebt.

Hij zal waarschijnlijk erg weinig kosten, maar ik denk dat je toch beter even naar een winkel kan gaan waar je de gitaar ook daadwerkelijk kunt horen. Kan je gelijk wat tips krijgen over stemmen etc.
Succes

Leen Kap
31 juli 2002, 22:17
Hallo,
Ik woon in de buurt van Leeuwarden. Tip: ga naar Music Store aan de Voorstreek. Als je staalsnarig wilt gaan spelen, bekijk daar dan eens de gitaren van Norman of (ziet er mooier uit maar heeft niet mijn voorkeur: anderen denken daar anders over) Crafter.
Je kunt ook naar Bob de Jong gaan aan de Turfmarkt. Die heeft wellicht wel een mooie Seagull hangen: prima gitaar voor relatief weinig geld die ook tweedehands nog genoeg kan opbrengen.
Ga niet tobben met een 3/4 model. Lijkt allemaal heel leuk voor op vakantie en zo, maar vaak is ook de hals korter en smaller en dat is niet handig als je wat beter gaat spelen. bovendien: een kleinere klankkast geeft altijd minder geluid dan een grotere van gelijke kwaliteit. Ik zou ook niet beginnen met een dingetje van €100. Da's echt nix. Trek ten minste €300 uit.

hielkej
31 juli 2002, 22:25
klassiek/spaans was toch makkelijker om te beginnen?

Dus dit is niks, ik wil eigenlijk max €100 uitgeven, strax vind ik er helemaal niks aan en dan zit ik ook nog met een gitaar. Ik zal morgen eens kijken bij die winkels, bedankt &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hielkej op 2002-07-31 22:33 ]</font>

Ic3gl0vE
31 juli 2002, 23:11
als je je budget IETSJE ophoogt naar €135,- kan je een nashville western gitaar kopen, die klinken best leuk en spelen fijn!

Ibanez
1 augustus 2002, 10:22
Op 2002-07-31 21:16, schreef hielkej:
Ik ben ook een beginner die ook nog geen gitaar heeft, maar ik heb wel 1tje gevonden:

Concertgitaar MG 919

Gitaar spelen hoeft niet duur te zijn! Een mooie 3/4 concertgitaar met een honingkleurige bovenplaat en goede afwerking. De MG 919 is de gitaar voor de beginner en ideaal voor op reis. Lengte ca. 97 cm.
Het begin van je muziekcarriŠre!
Het ideale model voor beginners

http://image.conrad.nl/pix/373/G1/373745G1.JPG

Is deze een beetje goed om mee te beginnen?

Nog een paar vraagjes:
Zijn er ook site's met handige dingen voor beginners??

Zijn er ook muziek winkels in Leeuwarden/Drachten/Dokkum?

PS. Ik kan al noten lezen doordat ik een tijd keyboard heb gespeeld..


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hielkej op 2002-07-31 21:17 ]</font>
Deze gitaar staat in de conrad gids, ik heb hem wel gezien en ik raad je af om deze te kopen. Als je begint koop dan gelijk iets beters. Dit is echt geen goede kwaliteit.

BLOK182
1 augustus 2002, 11:17
Begin gewoon niet te duur, koop iets rond de 100 euro. Als je na bijv. het gitaarspelen nog steeds leuk vind en het ook beter kan dan koop je dan toch een betere?

hielkej
1 augustus 2002, 15:27
Ik heb een Pablo Martinez PM-N39, iemand ervaring hiermee??

Weet iemand ook goede site's om te leren spelen?
liefst in het Nederlands..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hielkej op 2002-08-01 15:45 ]</font>

Ic3gl0vE
1 augustus 2002, 20:11
ik heb even geen nederlandse site voor lessen (ben de link ff kwijt) maar ik raad je http://www.cyberfret.com sterk aan. Erg goede site en alle technieken staan erop

suzanne
2 augustus 2002, 22:43
omdat ik wel eens in drachten kom, weet ik toevallig dat daar een muziek winkel zit. hoe die heet geen idee, zal morgen ff kijken, kom ik er weer toevallig, maar hij zit in elk geval int centrum!

hielkej
2 augustus 2002, 22:44
Op 2002-08-02 22:43, schreef suzanne:
omdat ik wel eens in drachten kom, weet ik toevallig dat daar een muziek winkel zit. hoe die heet geen idee, zal morgen ff kijken, kom ik er weer toevallig, maar hij zit in elk geval int centrum!

Dat is niet meer nodig, ben er namelijk al geweest en een boek gehaald :razz:
Ze hebben daar wel veel op muziek gebied :razz:

Ic3gl0vE
3 augustus 2002, 13:03
Op 2002-08-02 22:44, schreef hielkej:
[quote]

Ze hebben daar wel veel op muziek gebied &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">


zou je niet verwachten van een muziekwinkel :-\