PDA

View Full Version : [beginner] Is dit wat?



hielkej
31 juli 2002, 21:16
Ik ben ook een beginner die ook nog geen gitaar heeft, maar ik heb wel 1tje gevonden:

Concertgitaar MG 919

Gitaar spelen hoeft niet duur te zijn! Een mooie 3/4 concertgitaar met een honingkleurige bovenplaat en goede afwerking. De MG 919 is de gitaar voor de beginner en ideaal voor op reis. Lengte ca. 97 cm.
Het begin van je muziekcarriŠre!
Het ideale model voor beginners

http://image.conrad.nl/pix/373/G1/373745G1.JPG

Is deze een beetje goed om mee te beginnen?

Nog een paar vraagjes:
Zijn er ook site's met handige dingen voor beginners??

Zijn er ook muziek winkels in Leeuwarden/Drachten/Dokkum?

PS. Ik kan al noten lezen doordat ik een tijd keyboard heb gespeeld..


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hielkej op 2002-07-31 21:17 ]</font>

MetalliCat
31 juli 2002, 21:55
Ik weet niet if het een giede beginnersgitaar is (lijkt me wel) maar weet je al of je western of klassiek/spaans wil gaan spelen ?

BLOK182
31 juli 2002, 22:05
Hij is wel 3/4, dus kleiner dan een gewone gitaar.

SchaapOpJeHoofd
31 juli 2002, 22:09
Een 3/4 gitaar is niet echt aan te raden om te beginnen omdat het dan moeilijk overschakelen is naar eentje van normaal formaat, tenzij je erg kleine handen hebt.

Hij zal waarschijnlijk erg weinig kosten, maar ik denk dat je toch beter even naar een winkel kan gaan waar je de gitaar ook daadwerkelijk kunt horen. Kan je gelijk wat tips krijgen over stemmen etc.
Succes

Leen Kap
31 juli 2002, 22:17
Hallo,
Ik woon in de buurt van Leeuwarden. Tip: ga naar Music Store aan de Voorstreek. Als je staalsnarig wilt gaan spelen, bekijk daar dan eens de gitaren van Norman of (ziet er mooier uit maar heeft niet mijn voorkeur: anderen denken daar anders over) Crafter.
Je kunt ook naar Bob de Jong gaan aan de Turfmarkt. Die heeft wellicht wel een mooie Seagull hangen: prima gitaar voor relatief weinig geld die ook tweedehands nog genoeg kan opbrengen.