PDA

View Full Version : Burns Prototype



Evert
9 april 2005, 10:35
Ik ben in het bezit geraakt (eerlijk!) van een unieke gitaar;
Burns Nu-Sonic Prototype met Rezo-tube enz. Made in England.
Hij is nagenoeg in mint condition en zit in de originele flightcase.
Kan iemand mij meer vertellen over deze prachtige gitaar?
Wat zou de waarde kunnen zijn?

Snaar'n Bennie
9 april 2005, 10:58
La's even een foto zien dan! :o

koentjaa
9 april 2005, 11:16
fotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofo to :-D

AutoStatic
9 april 2005, 12:16
Ik weet niet in hoeverre het een prototype is maar een "gewone" Nu-Sonic is de minst waardevolle Burns (op de TR-2 na).
Ziet ie er zo uit?

http://www.manchesterguitartech.co.uk/images/burns-nu-sonic.jpg

Volgens het gidsje zijn ze max. $500,- waard maar weet niet hoe het met dat prototype gebeuren zit.

Fumi SG
9 april 2005, 12:36
Ik weet niet in hoeverre het een prototype is maar een "gewone" Nu-Sonic is de minst waardevolle Burns (op de TR-2 na).
Ziet ie er zo uit?

http://www.manchesterguitartech.co.uk/images/burns-nu-sonic.jpg

Volgens het gidsje zijn ze max. $500,- waard maar weet niet hoe het met dat prototype gebeuren zit.

Ik denk niet dat een rood kruisje het ver schopt als gitaar...... :roll:

bert k
9 april 2005, 12:41
Gewoon de URL van het plaatje in je adresbalk kopieren, dan zie je hem...

AutoStatic
9 april 2005, 13:00
Ik heb 3 foto's op www.marktplaats.nl staan.

Eeehhh, waar op Marktplaats??

Snaar'n Bennie
9 april 2005, 13:02
:roll:

Dirk_Hendrik
9 april 2005, 19:18
:roll:

Dan heb je nu ook een bod. Even serieus als die advertentie blijkbaar is.. :roll:

-robbert-
9 april 2005, 20:23
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/43946.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dburns%26p%3 D1%26pv%3Dall%26g%3D21%26u%3D57%26rc%3D1%26s%3D50% 26m%3D0

die denk ik\

best een mooie gitaar[/url]

m^rton
9 april 2005, 20:37
http://www.manchesterguitartech.co.uk/images/burns-nu-sonic.jpg

Teun
9 april 2005, 22:14
Heeey,

Ik heb eens z'n gitaar in m'n handen gehad, in een zaak in Tilburg, precies dezelfde. Koste toen ca. 2000 gulden, dacht ik. Klinkt echt ongelofelijk goed!!

edit:
(Deze bedoel ik: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/43946.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dburns%26p%3 D1%26pv%3Dall%26g%3D21%26u%3D57%26rc%3D1%26s%3D50% 26m%3D0 )

AutoStatic
10 april 2005, 11:06
Ah, da's een nieuwe, dacht (of hoopte) dat het om een ouwe ging... Succes met deze toch wel enigszins verkapte verkoopactie ;)

Dirk_Hendrik
12 april 2005, 14:15
Hieronder mijn mail aan de firma op hun reactie dat mijn bod belachelijk was:



Guus,
Als je/jullie je verkooptechnieken eens naar een nette manier zouden
aanpassen zou je mijn bod hebben begrepen. Op het forum van www.gitaarnet.nl
loopt een topic over deze gitaar waarin wordt gevraagd naar info:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=53758

Het is zo langzamerhand meer dan duidelijk dat dit topic door jou/jullie
geplaatst is (topicstarter komt na 3 dagen nog niet terug) en daarmee
verkapte forumspam. Doe dit niet. Niets is zo vervelend als mensen die zich
alléén maar op een forum aanmelden om hun zaken te verkopen. Het getuigt van
een desinteresse en minachting voor de gebruikers van dat forum
groet
D_H


Met als reactie:


Geachte Dirk Hendrik,
Ik begrijp maar de helft van alle termen waar u mee gooit behalve de
onbeschofte manier waarmee u mij/ons bejegent !
Wij hebben op een eerlijke manier een zeer exclusieve gitaar in handen
gekregen die van ons RELATIEF goedkoop naar een echte liefhebber mag. We
hebben enkele musici hier gehad die er bij wijze van spreken bij kwijlden.
Misschien kunt u begrijpen dat als ie E 1.000,- waard is dat ie dan voor
minder weg mag maar als ie bij wijze van spreken E 10.000,- waard zou zijn,
dan voor een deel van dat bedrag weg mocht. Je zou dat zelfs kunnen
waarderen ! Kinderachtig om dan met een idioot bod te komen, over minachting
gesproken........
Voor de rest bekijk het maar, ik ben te fatsoenlijk om op de minne manier
waarop u mensen behandelt verder in te gaan.
Ik hoop dat u het fatsoen op kunt brengen om de discussie hiermee te
beeindigen.
GOODS4YOU-Tilburg
A. v. Limbergen

bert k
12 april 2005, 14:38
D-H, ik snap niet goed waar nu uit blijkt dat de topicstarter aan het spammen is. Mis ik iets? Zo ja, dan gaat hier een slotje op, maar leg het me eerst maar uit.

AutoStatic
12 april 2005, 14:39
Ah, daar komt het aapje uit de mouw, joehoe!
En wat een onzin antwoord. Goods 4 You, is vast en zeker zo'n veredelde lommerd aan de naam te zien. En op Marktplaats ben je vrij om te bieden wat je wilt hoor.
Hou je wel rekening met de netiquette Dirk_Hendrik? ;)

AutoStatic
12 april 2005, 14:40
D-H, ik snap niet goed waar nu uit blijkt dat de topicstarter aan het spammen is. Mis ik iets? Zo ja, dan gaat hier een slotje op, maar leg het me eerst maar uit.

Check mijn eerdere post, ben niet de enige die Dirk_Hendrik zijn mening deelt.

Orpheo
12 april 2005, 14:54
D-H, ik snap niet goed waar nu uit blijkt dat de topicstarter aan het spammen is. Mis ik iets? Zo ja, dan gaat hier een slotje op, maar leg het me eerst maar uit.

tis iig een raar topic. t slaat nergens op. en echt " bewijs" dat t spam is, kan IK niet aanleveren, maaar ik heb wel dat gevoel. tis geen zuivere koffie...

Dirk_Hendrik
12 april 2005, 15:13
1) Als dit ding zo zeldzaam is is het wel heel toevallig dat de topicstarter er toevalling net 1 gekocht heeft met hetzelfde verhaal als deze verkooptoko.
2) Er staat er maar 1 op Marktplaats en die is te koop terwijl de foto's
waar hij naar verwijst op MP staan.
3) De posts waarin hij naar z'n marktplaats add. verwijst heeft hij verwijdert.
4) Geen enkele activiteit rond de user na het plaatsen en verwijderen. Smaakt dus naar een account aangemaakt om te spammen maar verdomd goed wetend dat dat niet de bedoeling is.

Netiquette.
Af en toe laat ik me eens gaan. :oops: Zo bijvoorbeeld ook als ik een mail schrijf en het boze antwoord geeft geen reactie op m'n text. Het is duidelijk dat dhr Guus dit topic niet heeft gelezen voor hij z'n reactie schreef.

bert k
12 april 2005, 16:33
Ik denk dat we wel een beetje te fel reageren. Goods4U ken ik wel, die zit hier ook. Inderdaad zo'n lommerd; in en verkoop.
Nou weet ik wel hoe die lui werken, ze willen wat inkopen, en proberen dan achter de handelswaarde te komen oa door op een forum te vragen.

Ik zie dat eerlijk gezegd niet als spammen, er zijn zo vaak lui die naar de waarde informeren. Die mail van DirkHendrik is wel een beetje overdreven. De reactie van die vent snap ik wel.

AutoStatic
12 april 2005, 17:30
Hmmm, als er een particulier met een dan wel niet verkapte te koop topic aan komt wordt hij/zij streng op de voorwaarden van het forum gewezen maar deze mensen komen er wel mee weg?
Grappig trouwens dat Teun ook uit Tilburg komt en rept over een prijs van 2000 gulden...

Dirk_Hendrik
12 april 2005, 18:21
De reactie van die vent snap ik dus niet. Lees het nog eens na. Ik ga, en de toon daarvan is een andere discussie, in op het feit dat hij of een collega (naar mijn mening) bezig is in een verkapte vorm z'n waar onder de aandacht te brengen.
Hij blijft boos over het feit dat mijn bod op MP niet serieus is maar gaat niet in op deze discussie (waarvan ik hem de link stuurde) omdat hij niet snapt dat het me niet gaat om dat bod maar om forummisbruik.

Antal
12 april 2005, 20:11
De topicstarter is dus duidelijk gewoon van dat bedrijf en komt hier alleen om z'n waar aan te prijzen. Ik ben het in dit geval met DH eens.

http://images.google.nl/images?q=tbn:X6HRK8kMLHEJ:www.rietman-advies.nl/images/foto/slotje.jpg

bert k
13 april 2005, 00:35
O? Zeg me, waar staat die advertentie? Ik zie in dit topic nergens een gitaar te koop staan. En waarom mag iemand van een bedrijf niet een vraag stellen over de waarde? Wat hij op marktplaats adverteerd moet hij weten. Dat is toch juist correct? Hier een vraag stellen, en de advertentie neerzetten waar hij hoort.

sebass
13 april 2005, 01:16
Ik ben het er ook mee eens. Waarde van een gitaar mag je hier best vragen. Geen reden voor een slotje.

AutoStatic
13 april 2005, 12:48
- Bedrijf plaatst vraag over een gitaar
- Aantal geïnteresseerden vraagt om foto's en info
- Deze had topicstarter echter al neergezet (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=646555&highlight=#646555 en http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=646557&highlight=#646557) dus ik vermeld dat even in deze draad (zie een van mijn eerdere posts). Uit deze twee andere topics blijkt dat het om een advertentie gaat.
- Mensen gaan naar advertentie op zoek
- Cirkeltje is rond

Als je je strikt aan de forumregels zou houden zou je eigenlijk iedere verwijzing die iemand plaatst naar een advertentie die hij zelf geplaatst heeft op bijv. Marktplaats moeten weren. Er is helemaal niks mis met het vragen naar de waarde van een gitaar, maar als er vervolgens gevraagd wordt om wat voor gitaar het gaat en er wordt verwezen naar foto's van een advertentie dan is het wat mij betreft gewoon een manier om deze advertentie onder de aandacht te brengen.

bert k
13 april 2005, 13:24
Ja, dat andere topic had ik ff gemist.
Zullen we dan ook maar het adverteren in de sig afschaffen? Je hebt VIJF regels advertentie staan en je loopt te zeuren over een ander... sorry hoor, ik begin te vermoeden dat dit iets persoonlijks is.

AutoStatic
13 april 2005, 13:47
Laat maar zitten dude. Discussie was interessant maar als je dit soort dingen gaat insinueren dan trek ik me terug uit deze discussie. Jammer hoor.

bert k
13 april 2005, 15:05
Dat was misschien een beetje te persoonlijk. Zo bedoelde ik het niet, sorry.

Laat ik het dan wat algemener formuleren: iedereen adverteert zich hier te pletter in zijn sig, en ook vaak met verwijzingen naar advertenties, en nu valt iedereen over een knakker die je met veel moeite kan aanwijzen als handelaar.

Ik ken verschillende lui op het forum die professioneel in het vak zitten, hun website in hun sig hebben, en daar af en toe best wel naar verwijzen, zonder dat hun dat kwalijk wordt genomen.

Dus vraag ik me af waarom zo fel op deze Burns wordt gereageerd.

Dirk_Hendrik
13 april 2005, 15:15
Wat is het grote verschil tussen deze ene handelaar en die andere die hier op dit forum rondlopen?

Het feit dat deze persoon zich heeft aangemeld om deze gitaar te adverteren en verder niet meer terug gaat komen. Het erge is dat de persoon in kwestie zich wel bewust is dat fora niet zijn om te spammen en dus verkapt de attentie op zo'n item legt.

Als die andere handelaars die we hier zien zijn voornamelijk (gewaardeerde) mede-forummers die ook handel drijven in de spullen waar ze veel kennis over hebben.

AutoStatic
13 april 2005, 15:16
:cool: Is ok!
Hoe fel we reageren valt toch wel mee? Ja, ok, Dirk_Hendrik z'n mail actie daar kun je vraagtekens bij zetten, zou het zelf niet doen. Maar het gaat denk ik ook een beetje om de onderliggende gedachte dat de topicstarter verder waarschijnlijk geen waardevolle bijdrage zal leveren aan het forum en het feit dat er toch indirect verwezen wordt naar een advertentie.

bert k
13 april 2005, 16:00
Nou ja, das wel waar. En we zien hem echt niet meer terug, denk ik. :-D