PDA

View Full Version : Elementjes



BLOK182
31 juli 2002, 21:09
Ik heb nu een Epi LP met van die zogenaamde "Gibson" elementen. Niet dat die slecht klinken, maar ik wil er liever wat anders in zetten. Ze moeten geschikt zijn voor (punk)rock, blues, en een beetje metal.
Zat zelf een beetje aan EMG te denken, is dit wat?

FragDaddy
31 juli 2002, 21:38
EMG is meer voor metal gemaakt, ze hebben een extreem hoge output en ze klinken redelijk steriel (in elke gitaar) en dat maakt ze niet echt geschikt voor blues en softrock.

ik ben persoonlijk meer fan van de 'vintage' serie van Seymour-Duncan, bijvoorbeeld de Perly Gates, Alnico Pro, 59', Seth Lover. deze elementen klinken allemaal ongeveer zoals de oude 'PAF' elementen van gibson (sommige wat meer output, sommige wat minder output) als je meer output nodig hebt dan je huidige pickups, of een wat minder warm karakter zou je ook in de 'progressive' lijn van Seymour-duncan kunnen duiken, denk bijvoorbeeld aan de Duncan Destortion of de Custom.

kijk hier voor specs van alle SD humbuckers:
http://www.seymourduncan.com/website/products/humbuckersdescr.shtml

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-07-31 21:50 ]</font>

BLOK182
31 juli 2002, 21:51
Misschien moet ik toch maar eens gaan kijken voor de echte Gibson elementen?

FragDaddy
31 juli 2002, 21:53
als jij dat mooi vindt klinken kun je er ook standaard gibson elementen inzetten ja. een hoop mensen vinden dat die elementen de beste 'standaard' elementen zijn.

ikzelf houdt het op Seymour's Alnico 2 pro's (die zijn warmer als de standaard elementen en hebben een iets minder hoge output)

BLOK182
31 juli 2002, 22:02
Enne, wat kost zoiets?
Mijn limiet is zo'n 100-130 euro per humbucker.

Anders Destium
31 juli 2002, 22:28
Dat moet kunnen lukken, vaak zijn (écht) goede humbuckers niet meer dan 140 euro per stuk, je kunt het beste naar je lokale boer gaan.
Hem leg je jouw probleem voor en vraagt en passant waarom je nu zo nodig ... in plaats van bijv EMG, Di-Marzio of Seymour Duncan moet hebben...
Ik denk dat je hier het meest aan hebt, het is wél altijd een verbetering

FragDaddy
1 augustus 2002, 00:47
dat moet lukken voor die prijs. dan heb je keus uit bijna alle elementen.

kijk voor prijzen eens op http://www.voxhumana.nl (kun je zelfs online bestellen, als je zou willen)

sebass
1 augustus 2002, 11:32
Deze vraag is echt al heel vaak langsgekomen. Kijk het maar eens door. IK heb ook vaak een hele uitleg erbij gegeven vooral de eerste paar keer. Ik denk dat er op het forum meer dan genoeg te vinden is.

BLOK182
1 augustus 2002, 11:37
IS goed iedereen bedankt.
(het duurt trouwens toch nog een paar maandjes voor het zover is, maar ik moet
weer een doel hebben om voor te sparen)

Matthijs Hajonides
2 augustus 2002, 11:45
Vertel mij dan ook even hoe het klinkt want over een paar maandjes zit ik er ook aan te denken mijn Epi Les Paul om te bouwen door de 'echte' gibson elementen erin te zetten. Nu ben ik nog wel tevreden met de huidige geluidje, maar ik ben wel benieuwd hoe groot het verschil is.

BLOK182
2 augustus 2002, 12:28
Is goed, maarre, tegen die tijd ga ik toch maar ff balancen en kijken of het misschien niet nuttiger is om voor een Gibson door te sparen (wie weet hoevaak ik de Lotto nog win)