PDA

View Full Version : Eindelijk is mijn 5150 binnen



Braindead
8 april 2005, 23:41
Hij was al eerder in tha house, maar helaas had hij schade opgelopen tijdens het transport.
Toen moest hij geriuld worden en dat koste eventjes
Het is wel een vette amp, maar op een 1960 buikkast is hij ietsminder.
Moet nou misschien toch maar mijn kast in gaan ruilen :???:
Maar goed for now, kan ik in ieder geval scheuren!!! :D

AART
9 april 2005, 15:07
vette amp, fotoo's!

Ik heb zelf de Mark II. Supervette scheur.

jij had toch eerst ook een SLX?

Daniël_san
9 april 2005, 16:43
feli, zijn wel lekkere ampjes :)

strattie
9 april 2005, 16:44
vette amp, fotoo's!

Ik heb zelf de Mark II. Supervette scheur.

jij had toch eerst ook een SLX?

jij had toch ook een 5150? :???:

Braindead
9 april 2005, 17:25
vette amp, fotoo's!

Ik heb zelf de Mark II. Supervette scheur.

jij had toch eerst ook een SLX?

Ja die heb ik nog steeds :D
Ik wil hem ook niet verkopen want het blijft een vette amp. Maar ik wilde eigenlijk eens iets anders voor erbij.
De 5150 Heeft ook een clean en de slx niet en de 5150 is toch weer meer nu metal

En foto's heb ik al 10.000 keer gepost op dit kutforum maar elke keer wordt het niet gepost 8) 8) 8) 8) 8) 8) schijtziek wordt ik ervan

Braindead
9 april 2005, 17:27
vette amp, fotoo's!

Ik heb zelf de Mark II. Supervette scheur.

jij had toch eerst ook een SLX?

Ja die heb ik nog steeds :D
Ik wil hem ook niet verkopen want het blijft een vette amp. Maar ik wilde eigenlijk eens iets anders voor erbij.
De 5150 Heeft ook een clean en de slx niet en de 5150 is toch weer meer nu metal

En foto's heb ik al 10.000 keer gepost op dit kutforum maar elke keer wordt het niet gepost 8) 8) 8) 8) 8) 8) schijtziek wordt ik ervan


http://www.freewebs.com/dudebraindead/Foto%20168.jpg

Braindead
9 april 2005, 17:29
Sorry voor de onscherpe foto : due to webcam

Maar "you get the drift"

toch?

AART
9 april 2005, 18:47
vette amp, fotoo's!

Ik heb zelf de Mark II. Supervette scheur.

jij had toch eerst ook een SLX?

jij had toch ook een 5150? :???:

5150 Mark II, snappie :wink:

@ braindead: mooi dat je genoeg geld hebt om de sl-x te houden, dat had ik helaas niet. :(
maar ik heb nu wel een lekkere crunch uit de 5150 weten te toveren, zodat ik hem niet zo supererg meer mis. Als ik ooit nog geld heb ga ik zeker nog een marshall terugkopen, 2203 of 2100.

Braindead
9 april 2005, 19:11
vette amp, fotoo's!

Ik heb zelf de Mark II. Supervette scheur.

jij had toch eerst ook een SLX?

jij had toch ook een 5150? :???:

5150 Mark II, snappie :wink:

@ braindead: mooi dat je genoeg geld hebt om de sl-x te houden, dat had ik helaas niet. :(
maar ik heb nu wel een lekkere crunch uit de 5150 weten te toveren, zodat ik hem niet zo supererg meer mis. Als ik ooit nog geld heb ga ik zeker nog een marshall terugkopen, 2203 of 2100.



Tja mede daarom wilde ik geen Mark II
te duur :)
En ik was ook niet overtuigd van de voordelen ervan
Maar goed, het is natuulijk de vraag hoeveel ik de SLX nog ga gebruiken
Miischien dat ie ooit toch nog weggaat, maar dan moet ik er toch eerst wel heel zeker van zijn dat ik hem kwijt wil, en dat ben ik nu absoluut niet


Trouwens na wat tweaken krijg ik echt alles uit die 5150 ook met het 1960 cabinet

Type o negative october rust :???: ja echt waar met chorus etc.
En Pantera gewoon vette Vulgair display of power
maar ook Eddie van Halen

Er gaat een wereld voor me open, wat een amp

AART
9 april 2005, 19:28
zeker, bij mij was dat ook zo, ik haal een hele vette scheursound uit de amp met de pre amp op 6, bass op 6, mid op 4, high op 6, resonance op 6 en presence op 5 bij het leadkanaal.

Anders Destium
10 april 2005, 00:06
Gefelciteerd :lol:


Maar je moet me toch echt uitleggen waarin een 5150 meer nu-metal is dan andere versterkers, ik heb het nog nooit geprobeerd maar vind het vooral een superamp voor 80s thrash, speed metal en Gothenburg style 8-)

Wormaap
10 april 2005, 02:11
De 5150 heeft een ongelofelijk brute grom in het laag als ik me niet vergis, en da's meesterlijk voor nu-metal :-D

AART
10 april 2005, 10:57
De 5150 heeft een ongelofelijk brute grom in het laag als ik me niet vergis, en da's meesterlijk voor nu-metal :-D

maar ook voor punk.

@ Destium, haal je die 80's metal sound uit de crunch functie of lead kanaal?
en hoe stel je de crunch dan in?

skabouter
10 april 2005, 11:35
Gefelciteerd :lol:


Maar je moet me toch echt uitleggen waarin een 5150 meer nu-metal is dan andere versterkers, ik heb het nog nooit geprobeerd maar vind het vooral een superamp voor 80s thrash, speed metal en Gothenburg style 8-)

bwah, dat wil niet zeggen dat ie niet ook andere stijlen aankan..........pleur er genoeg gain in en je hebt instant nu-metal ! :D

waar staat NU voor in nu-metal ? nog steeds niemand die het me kan vertellen :-?

Anders Destium
10 april 2005, 11:58
>Aart

Ik speel eigenlijk alles over het leadkanaal, meestal het gain niet al te ver open en dan lage bas en hoge mid en treble. Presence flink open, resonance niet tot nauwelijks en Slayers 'r Us 8-)

Ik heb het ritmekanaal zo ingesteld dat het op redelijke volumes nog clean klinkt. Dan moet je natuurlijk niet over te high output elementen spelen :wink:



>Ska
New -> Nu, het is een "kewle" verbastering :wink:

Negative K3 fan
10 april 2005, 13:15
Gefelciteerd :lol:


Maar je moet me toch echt uitleggen waarin een 5150 meer nu-metal is dan andere versterkers, ik heb het nog nooit geprobeerd maar vind het vooral een superamp voor 80s thrash, speed metal en Gothenburg style 8-)

bwah, dat wil niet zeggen dat ie niet ook andere stijlen aankan..........pleur er genoeg gain in en je hebt instant nu-metal ! :D

waar staat NU voor in nu-metal ? nog steeds niemand die het me kan vertellen :-?

spreek nu eens uit in het engels en het klinkt als new... das alles

AART
10 april 2005, 13:39
>Aart

Ik speel eigenlijk alles over het leadkanaal, meestal het gain niet al te ver open en dan lage bas en hoge mid en treble. Presence flink open, resonance niet tot nauwelijks en Slayers 'r Us 8-)

Ik heb het ritmekanaal zo ingesteld dat het op redelijke volumes nog clean klinkt. Dan moet je natuurlijk niet over te high output elementen spelen :wink:


Hmm, clean heb ik met een randje, maar dat boeit me niet.

Heb jij gitaren met emg's? zo ja, hoe bevalt dat icm de 5150? beter of slechter dan passive?

Braindead
10 april 2005, 14:24
Gefelciteerd :lol:


Maar je moet me toch echt uitleggen waarin een 5150 meer nu-metal is dan andere versterkers, ik heb het nog nooit geprobeerd maar vind het vooral een superamp voor 80s thrash, speed metal en Gothenburg style 8-)

Uhm ja ik bedoelde niet in vergelijking met andere versterkers. Hij is meer nu MEtal dan de sl-x. Maar goed laat ikhet dan anders zeggen, de sl-x is heel gaaf, maar heeft een marshall geluid. Wel een onwijs bruut MArshall geluid, maar niet echt iets veelzijdigs.

Waarom de 5150? TJa ik was bij MP en plugde mijn gitaar in en ik was meteen verkocht. Ik liep daarna nog wat rusteloos heen en weer in de winkel ( met een brede grijns op mijn smoel) en probeerde nog wat anders uit, maar het was onvermijdelijk.
Voor ik het wist had ik hem gekocht.

Hij heeft lekkere overtones, een heel vette bas en grom en een heerlijke punch. Daarnaast ziet hij er megavet uit, en is de prijs gewoon heel aantrekkelijk. Wat mij betreft kan hij rustig concureren met een MEsa of Engl.

Zoals ik al op harmony-central las: een hogere prijs maakt een amp niet beter.
Deze amp is gewoon steengoed! en als ie duurder was geweest vond ik hem waarschijnlijk nog steeds beter klinken dan andere amps bijv. Engl, Mesa.

Hij is gewoon mega ranzig. Het geluid is echt vies. Voor sommige te vies maar mij bevalt het!
Maargoed dat laatste is natuulijk persoonlijk en ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.

Anders Destium
10 april 2005, 14:54
No worries, ik heb zelf ook een 5150 (maar dan de combo) :lol:

AART
10 april 2005, 15:02
Gefelciteerd :lol:


Maar je moet me toch echt uitleggen waarin een 5150 meer nu-metal is dan andere versterkers, ik heb het nog nooit geprobeerd maar vind het vooral een superamp voor 80s thrash, speed metal en Gothenburg style 8-)

Uhm ja ik bedoelde niet in vergelijking met andere versterkers. Hij is meer nu MEtal dan de sl-x. Maar goed laat ikhet dan anders zeggen, de sl-x is heel gaaf, maar heeft een marshall geluid. Wel een onwijs bruut MArshall geluid, maar niet echt iets veelzijdigs.

Waarom de 5150? TJa ik was bij MP en plugde mijn gitaar in en ik was meteen verkocht. Ik liep daarna nog wat rusteloos heen en weer in de winkel ( met een brede grijns op mijn smoel) en probeerde nog wat anders uit, maar het was onvermijdelijk.
Voor ik het wist had ik hem gekocht.

Hij heeft lekkere overtones, een heel vette bas en grom en een heerlijke punch. Daarnaast ziet hij er megavet uit, en is de prijs gewoon heel aantrekkelijk. Wat mij betreft kan hij rustig concureren met een MEsa of Engl.

Zoals ik al op harmony-central las: een hogere prijs maakt een amp niet beter.
Deze amp is gewoon steengoed! en als ie duurder was geweest vond ik hem waarschijnlijk nog steeds beter klinken dan andere amps bijv. Engl, Mesa.

Hij is gewoon mega ranzig. Het geluid is echt vies. Voor sommige te vies maar mij bevalt het!
Maargoed dat laatste is natuulijk persoonlijk en ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.

Het zijn gewoon de beste scheurbeesten die er zijn. punt uit.

Er kan geen VHT ultralead, Bogner of Mesa tegenop!

Negative K3 fan
10 april 2005, 22:43
Waarom de 5150? TJa ik was bij MP en plugde mijn gitaar in en ik was meteen verkocht. Ik liep daarna nog wat rusteloos heen en weer in de winkel ( met een brede grijns op mijn smoel) en probeerde nog wat anders uit, maar het was onvermijdelijk.
Voor ik het wist had ik hem gekocht.

haha wat geniaal, ik had precies hetzelfde, ik was eerder helemaal niet intop dat soort amps enzo, maar ik plugde in de 5150 en ik dacht echt wow, wat is dattan? die amp doet gewoon iets weet je wel. Alle andere versterkers konden me toen niks meer boeien :D

AART
11 april 2005, 14:08
Waarom de 5150? TJa ik was bij MP en plugde mijn gitaar in en ik was meteen verkocht. Ik liep daarna nog wat rusteloos heen en weer in de winkel ( met een brede grijns op mijn smoel) en probeerde nog wat anders uit, maar het was onvermijdelijk.
Voor ik het wist had ik hem gekocht.

haha wat geniaal, ik had precies hetzelfde, ik was eerder helemaal niet intop dat soort amps enzo, maar ik plugde in de 5150 en ik dacht echt wow, wat is dattan? die amp doet gewoon iets weet je wel. Alle andere versterkers konden me toen niks meer boeien :D

en nu izt je met een halfwerkende vox opgescheept? dat kan ook alleen in haaksberen he, 5150 inruilen voor een vox :evil: .

Anders Destium
11 april 2005, 14:22
Against ignorance even the very gods contend in vain :lol:

Negative K3 fan
11 april 2005, 15:41
achja, die vox is ook ubergeil hoor, en hij werkkt perfect.

damn, min of meer het tegenovergestelde van de 5150, maar toch allebei lekker :D

Braindead
12 april 2005, 19:27
achja, die vox is ook ubergeil hoor, en hij werkkt perfect.

damn, min of meer het tegenovergestelde van de 5150, maar toch allebei lekker :D

Een 5150 tegen een Vox? Laat Ediie het niet horen :o

:D geintje hoor, Vox is ook een coole amp. Wel wat anders maar wel cool