PDA

View Full Version : P90s op een Tele?



frekie
8 april 2005, 20:55
Wie heeft er wel eens 2 P90s op een Tele gezet? Wordt waarschijnlijk mijn volgende RICHWOOD ( :-D ) project. Het voorste element zit onder de slagplaat, die kan dan evt. matig freeswerk verhullen. Het brugelement daarentegen ligt eehh.. naakt :oops: tegen de brug aan zogezegd. Het tele asbakje wordt uiteraard vervangen door een hardtail strat brugje. Hoe kan ik zulks toonbaar voor elkaar krijgen?

Ritch
8 april 2005, 22:58
http://www.larrycarlton.net/on_line/valleyartstele.jpg

Hier is iig één tele met één P-90, de Larry Carlton Valley Arts.

Javaca
8 april 2005, 23:01
Een asbak op een richwood?

Antoon
8 april 2005, 23:11
G&L heeft meerdere van zulke modellen

bat
8 april 2005, 23:36
Een tijdje terug stond er hier een Squier Tele als nieuws, met 2 P90 elementen. Die heb ik nooit meer kunnen vinden in de winkels.

Wel een gewone Tele gekocht. Met hetzelfde idee. De hals is op zich geen probleem. Elementholte wat aanpakken, slagplaat aanpassen en klaar ben je. De brug is wel een probleem. Je kunt wel een hardtail brug van een strat pakken, maar dan kom je met een lelijk gat te zitten, omdat het gat van het originele brugelement scheef zit. Mooi wordt het niet snel.

Optie is dan in de brug een P90 in Humbucker formaat te pakken. Die past in een aangepaste tele-brug.

De G&L's hebben toch andere elementen. Ze lijken er wel een beetje op, maar zijn zowel qua afmetingen als qua geluid echt anders.

Overigens heb ik afgezien van een P90 in de brug (daar zit nu een ander heel fijn element in), aan eentje bij de hals zit ik nog wel te denken.

piezo
9 april 2005, 08:23
Ik ben een gitaar aan het bouwen met een Tele brugelement. Heb- en wilde een gewoon Tele halselement maar ben onlangs gaan denken aan een P90 als halselement. Iemand ervaring met deze 2 in combinatie? Heb ik in de middenstand dan nog wel Tele twang? Ik ga toch nog wel experimenteren maar wat voorinformatie zou tof zijn.

Negative K3 fan
9 april 2005, 11:58
marxc odijk heeft een custom made tele met 2 p90s, dezelfde als die gast van blof heeft

verder een geniaal idee, ik zou voor de brug frezen en er een HB sized p90 erin zetten met zon speciele tele humbucker brug!

in de nek gewoon frezen en schroeven!

veel succes

bat
9 april 2005, 18:11
Ik ben een gitaar aan het bouwen met een Tele brugelement. Heb- en wilde een gewoon Tele halselement maar ben onlangs gaan denken aan een P90 als halselement. Iemand ervaring met deze 2 in combinatie? Heb ik in de middenstand dan nog wel Tele twang? Ik ga toch nog wel experimenteren maar wat voorinformatie zou tof zijn.
Tsja, als je even geduld hebt, ik zit er dus stevig aan te denken om het te gaan doen.

Overigens is het sowieso een goed idee een 4-standen schakelaar te overwegen, er ging een wereld voor me open qua geluid.

vester86
9 april 2005, 19:09
waarom dan niet meteen 5...

bat
9 april 2005, 19:49
waarom dan niet meteen 5...
Waarom wel?

Met de 4 standenschakelaar kun je kiezen tussen elk element apart, beide elementen in serie en beide elementen parallel. Wat zou je dan nog met een vijfde stand willen? (bij enkelspoels elementen)

frekie
9 april 2005, 20:37
Die squier custom met P90s heb ik ook gezien op het web maar niet in een winkel in NL. Lelijk ding gebaseerd op de tele custom uit de 70s. Nee ik wil een gele tele met 2 P90s, de pickups heb ik al gescoord via marktplaats, komen uit een PRS.
Idd die pascal van bluf heeft er ook een, wsl een sjak zwier handgebouwde. Niet dat ik het daarom doe, ben eigenlijk niet zo'n bluf fan. Ik heb ooit eens een fernandes strat opgedirkt met P90s, baggervet. Goldtop Lp epi kan natuurlijk ook maar dat is zo standaard. P90 en bolton necks gaan goed samen heb ik heb idee.

bat
9 april 2005, 22:45
Tsja, dan blijf je met dat gat in de body voor de originele brug-pick up zitten. Zie hieronder:

http://www.manchesterguitartech.co.uk/images/64%20Telecaster/PICT0027_tn.jpg

Het wordt echt lastig dat mooi te maken, het gat lijkt mij op sommige plekken te groot voor een P90 (en op sommige te klein, maar dat is bij te frezen natuurlijk.) Maar misschien vergis ik me en past het wel goed. Dan is het nog wel afwachten hoe de staat van de lak is onder de originele brug.

Oplossing zou dan nog kunnen zijn een brug te vinden (of te maken) waar een P-90 in past, maar die ben ik nog niet tegengekomen (en ja, ik heb echt gezocht!!!)

Of een body van nul af laten frezen voor P-90's, maar dat lijkt me niet jou bedoeling...