PDA

View Full Version : midi schakelen Koch KC50



marco_polo
8 april 2005, 16:12
hi !

Ik lees al geruime tijd mee, maar nu dan eindelijk mijn eerste post.
Ik heb al op verschillende termen gezocht, maar kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Ik wil graag mijn amp via midi gaan schakelen, om zo ook wat effecten te kunnen schakelen. Mijn amp, een Koch KC50DLX, heeft een footswitch met relays en er is een aparte midiswitch beschikbaar. Maar... er is op de amp ook een apart footswitch ingang te vinden, een gewone stereo jack.

Mijn vraag is of het mogelijk is om deze ingang te gebruiken en dan via een goedkope midicontroller (bv zo'n behringer) te schakelen.

Alvast bedankt voor jullie hulp....

Ow, misschien leuk om te horen.... mijn gear:
Gitaar 1: Zelfbouw, bubinga replica van Ibanez P540II
Gitaar 2: Ibbi RG550 met SD pickups.
Gitaar 3: Charvel Fusion uit eindjaren 80, firecrackle !!!!!
Gitaar 4: OLP MM1, om makkelijk te kunnen downtunen.
Amp: Koch KC50 DLX (top)
Cab: Mesa Thiele met EV speaker, flightcase uitvoering
Effect: Digitech DSP16 voor beetje delay

Ritch
8 april 2005, 19:33
Het spijt me voor off-topic maar


Gitaar 1: Zelfbouw, bubinga replica van Ibanez P540II


Pics!!! :)

marco_polo
8 april 2005, 19:52
haha answer the goddamn question, then pics !

Ik zal vanavond even foto's maken en plaatsen....
Overigens, het idee leek mooier dan het was, de gitaar speelt fantastisch, maar bubinga is loodzwaar en de toon is ook wat zompig. Ik denk dat ik de top er een keertje afschaaf en er een maple topje op maak.
Wellicht dat dat iets meer brightness toevoegt.

Maareh..... iemand suggesties of je d.m.v. de analoge schakeling op de behringer controller ook de koch top kan schakelen ?

piezo
9 april 2005, 09:17
Ik heb ook een KC50DLX en schakel die met 2 aansluitingen van een Nobels MS-4 midiswitcher.
Met de beide aparte switch ingangen op de achterzijde kun je 3 kanalen schakelen, ook met de 2 schakeluitgangen op de Behringer:
Ingang 1 ongeschakeld = altijd clean
Ingang 1 geschakeld en 2 ongeschakeld = crunch
Beide ingangen geschakeld = lead

NB, je kunt niet tegelijk de standaard footswitch EN de 2 aparte ingangen ingeplugd hebben, de standaard footswitch ingang heeft dan altijd voorrang.

Succes!

marco_polo
9 april 2005, 10:46
Super !!!!

Dit was precies wat ik wilde horen, bedankt voor je duidelijke uitleg over de werking van de 2 inputs.

1e topic en binnen 1 replies het antwoord... you guys rock !

Thedevilinside
9 april 2005, 12:27
Wat jij vraagt kan met de behringer hoor, die heeft de mogelijkheid om per patch kanalen te schakelen.