PDA

View Full Version : BOSS FV-50 Volumepedaal



MAY
31 juli 2002, 19:46
Ik heb net een nieuw volume peadaal, de FV-50 van Boss. Ik dacht hier wel een goede mee te kopen maar dit valt reuze tegen. Als ik hem instel op minimum volume 3, dan verandert mij distortion gewoon enorm, het geluid wordt dan gewoon kut. Kan iemand me hier mischien mee helpen? ik hoop het wel want dit vind ik eigenlijk zonde van mijn geld.

Lacrymosa
31 juli 2002, 20:03
Zet em in je FX loop, of in ieder geval na het geen dat je distortion produceert.

CheerS!!

MAY
31 juli 2002, 20:07
Ik heb hem al na de versterker en tube screamer staan! maar het rare is clean werkt ie perfect maar het probleem begint pas echt wanneer je de distortion aan zet.

zZoRgO
31 juli 2002, 20:43
dat is normaal, dat is gewoon zo,
is net hetzelfde als je je volume knop van je gitaar dicht draait,
je distortion vermindert dan ook...

MAY
31 juli 2002, 20:47
Ik kan me dat toch niet voorstellen, dit pedaaltje kost wel bijna 170 gulden, ik hoop toch dat er een volume pedaal is die toch niet de distortion vermindert?

FragDaddy
31 juli 2002, 21:46
Op 2002-07-31 20:47, schreef MAY:
Ik kan me dat toch niet voorstellen, dit pedaaltje kost wel bijna 170 gulden, ik hoop toch dat er een volume pedaal is die toch niet de distortion vermindert?


dat is toch logisch? als je het volume dichtdraait (van je gitaar, voorversterker of volumepedaal) krijg je een minder groot ingangs-signaal op je versterker en zal het signaal minder vervormen.

dit effect treed, in mindere mate, ook op als je je volumepedaal in je effect-lus zet, tussen je voorversterker en eindversterker. je voorversterker geeft dan wel een goed vervormd signaal, maar het signaal naar de eindversterker word gedempt door het volumepedaal en de eindbuizen zullen minder vervormen, waardoor je een ander geluid krijgt dan je gewend bent.

het is dus niet zo dat het pedaaltje stuk is, je hebt helaas de werking niet helemaal goed begrepen. een volumepedaal wordt bijvoorbeeld vaak gebruikt om van een 'zacht' ritme naar een 'hard' vervormd lead niveau te gaan met een 1-kanaals versterker (bijvoorbeeld een JCM 800).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-07-31 21:48 ]</font>

Dirk_Hendrik
1 augustus 2002, 13:07
Ik kocht een paar jaar geleden een FV50 op de koninginnedag vrijmarkt voor extreem weinig maar gebruik em nooit. Om een of andere reden zit er wat extra elektronica in die extreem veel hoog wegfilterd. je geluid wordt dus meteen brak.

Fret
11 augustus 2002, 22:29
Dat hangt ervan af welke je hebt. De FV-50L is meer geschikt voor keyboards/synths e.d., heeft een andere output. Voor je gitaar is deze niet het meest geschikt.
Verder is het idd logisch dat door inputvermindering de gain minder wordt. Als je hem echt als volume pedaal wilt gebruiken moet je'm idd in je effectsloop plaatsen. Dit zou moeten werken.
Het best voor gitaar zijn de Ernie Ball pedalen. Onverwoestbaar. Enige nadeel is dat je er geen minimum volume mee in kunt stellen. Maar ik persoonlijk vind dat niet zo'n probleem.

MAY
12 augustus 2002, 12:07
Ja klopt. Ik hem hem in de effect loop gezet en nu werkt ie stukken beter. In het begin had ik het pedaal zo geschakeld als in de gebruiksaanswijzing stond, klopt dus geen fuck van. Maar nu brengt het tenminste zijn geld op. Maar toch bedankt voor de reacties.

wille525
1 augustus 2003, 12:58
Door BOSS wordt aangeraden om je volume-pedaal te plaatsen achter (!) je distorsion. Dan moet het probleem zijn verholpen.

Ronald
1 augustus 2003, 13:30
ik ben (was) ook van plan die boss volume pedaal te kopen , maar je zei dat ie 170 was? :o ik zag um op een site voor 75 en daarom wou ik ook juist die omdat ie niet zo duur is

skanky
1 augustus 2003, 13:40
Hij had het over 170 GULDEN! je weet wel de munteenheid waar we lang geleden nog mee betaalden

wanna1
1 augustus 2003, 21:24
Miskoop !!

je kunt beter je signaal boosten ipv terug drukken dit leidt tot kwaliteits verlies wat je al zei
ook in de effect loop zul je er over een tijdje niet meer tevreden over zijn
het is gewoon anders

je kunt om solo's te boosten beter iets van een boss ge-7 eq gebruiken die klinkt goed en geeft zelf dan iets meer sustain !!

m.vr. groet

Polytheme Pam
1 augustus 2003, 23:09
Ik heb zelf de FV-100....was er niet zo te spreken over....ik gebruik nu een Boss Line selector met een clean/crunch loop en een lead loop...werkt perfect....

skanky
2 augustus 2003, 02:25
Ik gebruik de fv50h ook bijna alleen maar voor swells

Ronald
3 augustus 2003, 14:49
de distortion zou toch eigenlijk nie minder moeten worden lijkt me , ja het ligt eraan , ik heb zelf geen volumepedaal ( nog niet ) maar bij mijn versterker, als je de pregain omlaag draait word de distortion minder maar als je de post gain omlaag draait dan word alleen het volume minder maar de distortion blijft het zelfde.

dus het lijkt wel of dat volumepedaal de pregain omlaag haalt en niet de post gain, maar heeft dat niet met instellingen te maken ofzo?

Carpe Diem
3 augustus 2003, 15:29
ik wilde hem ook kopen, nog niet gedaan trouwens, en dan gebruiken om vioolachtige tussenstukken a lá qotsa te maken, en daar issie toch wel extreem geschikt voor. gebruik dan toch geen overdrive

zZoRgO
3 augustus 2003, 17:09
ja, maar als je vioolstukken MET overdrive wilt klinkt hij wel beter VOOR je preamp of OD-pedaaltje

heb zelf één na preamp staan, maar heb er al aan gedacht om nog één te kopen voor ervoor voor die viool stukken...

Mitch
3 augustus 2003, 17:51
Lachen, dit topic is er echt één uit den ouden Doosch en gaat gewoon vloeiend verder :D

zZoRgO
3 augustus 2003, 17:55
oops had ik zelfs niet door :oops:

Maiden Michiel
2 mei 2004, 13:38
Ik ben ook op zoek naar iets om vooral live solos beter uit te laten komen.
Ik dacht eerst ook aan een volumepedaal maar wellicht is een EQ dus een betere keuze?

BramVersteeg
2 mei 2004, 15:03
Yep, dan prik je beter door het geluid. je geeft je geluid dan gewoon een boost. Bij een volume pedaal verminderd de kwaliteit altijd een beetje. Bovendien is het lastig om je volume na een solo precies weer zo te zetten als daarvoor.

Dweezman
12 september 2004, 18:43
ik heb dus voor dit probleem én een boss voetpedaal én een boostpedaal geprobeerd, wat beide niet tot het gewenste resultaat leidde... Om verdere teleurstelling te voorkomen: dat boost gedeelte van die ge-7 van Boss, brengt die samen met de eq wél voldoende om de leadsound er bij te trekken?

BartL
12 september 2004, 18:49
Hahaha! De vierde kick in de geschiedenis van dit topic :-D

habberdoedas
12 september 2004, 19:12
:-D Als je met je disto speeld en je draait je volume knop op de gitaar op half dan gaat je disto toch ook ander klinken. En zo werk een volume pedaal ook simpel..... Nee probeer het dan anders om. Een lekker lead geluid afstellen met je disto en dan met het volume pedaal een lekker standje zoeken voor slagpartijen...

Dirk_Hendrik
12 september 2004, 20:21
:-D Als je met je disto speeld en je draait je volume knop op de gitaar op half dan gaat je disto toch ook ander klinken. En zo werk een volume pedaal ook simpel..... Nee probeer het dan anders om. Een lekker lead geluid afstellen met je disto en dan met het volume pedaal een lekker standje zoeken voor slagpartijen...

Nog zo'n lekkere post. Dat is in dit topic al een paar maal gezegd/aangegeven.

Dweezman
12 september 2004, 21:40
goed. Als ik de vragen stel in een nieuwe thread, krijg ik waarschijnlijk als advies de search optie te gebruiken...

H.Manback
12 september 2004, 21:46
Ik denk dat Dirk_Hendrik het over habberdoedas had :)

Dweezman
12 september 2004, 22:13
dat begreep ik! Bedoelde meer dat dat de reden voor me was om zo'n oud topic weer naar boven te halen.

BartL
12 september 2004, 22:34
dat begreep ik! Bedoelde meer dat dat de reden voor me was om zo'n oud topic weer naar boven te halen.
Ik verbied het je niet :)

Dweezman
12 september 2004, 23:14
gelukkig maar :wink: Maar goed: mijn vraag blijft.