PDA

View Full Version : Fender telecaster Mexicaan



wytze
8 april 2005, 11:03
Hallo!

wytze
8 april 2005, 11:05
Hallo collega's,

Ik ben van plan om een nieuwe gitaar aan te schaffen, en wel te verstaan een fender telecaster. Een USA is me iets te duur, vandaar dat ik mijn heil bij de mexicanen zoek. Nu hoorde ik dat sommige productiejaren goeie jaren waren, en andere productiejaren minder goeie jaren. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit, en welke jaren de goeie waren?

Thanks!

Bluesbreaker
8 april 2005, 11:17
Kijk eens naar de Mex Classic, die zijn naar mijn mening een stuk beter dan de Mex Standard.

sebass
8 april 2005, 11:17
Ik heb even een dubbelpost verwijderd.

Tja in een lager segment heb je altijd grotere verschillen en is het nog meer van belang dat je verschillende exemplaren probeert en de goede ertussenuit pikt. Verder weet ik niets van jaren. Er zijn hier wel genoeg fender kenners die het vast wel uit kunnen leggen.

stimmt
9 april 2005, 18:03
of kijk naar een Lite Ash Tele, Fender Korea.

Goede gitaren voor het geld (+-500 euro), en zien er PRACHTIG uit

BartL
9 april 2005, 18:06
Maar klinken niet als een TELE.

Is een Mexican Nashville niets voor je?

Negative K3 fan
9 april 2005, 19:36
Maar klinken niet als een TELE.

nee zeker niet...

wytze
10 april 2005, 12:02
Okay! Ik zal het allemaal wel even bekijken en testen enzo!

iig bedankt allemaal!

up-guitarman
11 april 2005, 19:09
Japanse Fenders van eind jaren 80 tot begin jaren 90 zijn ook zeer goed !!!

Cubensis
11 april 2005, 19:16
die richwood vintage tele's ownen elke fender mex standard

groovyB3
11 april 2005, 19:21
Als je perse een Fender wilt zou ik zeker eens gaan kijken naar de Mexican Classics. Die zijn vele malen beter dan de Standers en kosten niet veel meer.

Mocht je niet echt merkgeil zijn zou ik eens gaan kijken naar de Richwood Vintage Tele's. Kosten zo'n 150 Euro, maar zijn van dezelfde kwaliteit als de Mex Classics.

Bluesbreaker
11 april 2005, 19:36
Als je naar de service kijkt is Fender trouwens ronduit kut, en Dick Dijkman ook.

jamar
15 april 2005, 12:34
Hallo collega's,

Ik ben van plan om een nieuwe gitaar aan te schaffen, en wel te verstaan een fender telecaster. Een USA is me iets te duur, vandaar dat ik mijn heil bij de mexicanen zoek. Nu hoorde ik dat sommige productiejaren goeie jaren waren, en andere productiejaren minder goeie jaren. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit, en welke jaren de goeie waren?

Thanks!

Ik heb een USA tele uit 1992 en een Mexicaanse tele uit 2001. Ja er zijn wel wat verschillen maar vanuit prijs-kwaliteits verhouding bekeken vind ik het een goede gitaar. Ik heb gisteren nog op een nieuwe 2004 Mex gespeeld en daar geldt wat mij betreft hetzelfde voor. Je moet ze altijd wel even goed uitproberen en goed inspecteren. Het zwakste punt vind ik de brugzadels (snaarbreuk) maar dat geldt ook voor de USA. Bij mijn Mex heb ik dat opgelost door er Graphtech zadels op te zetten. Daarna is het een probleemloze gitaar geweest. Heb onlangs de frets laten vlakken omdat die door het vele spelen (5-6 uur per dag) waren ingesleten en nu speelt hij zelfs nog lekkerder en is ook de toon een stuk lekkerder geworden.
Veel plezier verder met het uitzoeken.

Tupelo
15 april 2005, 13:36
Toen ik een tele wilde kopen een poos geleden heb ik heel wat Mexicaanse fenders geprobeerd, later kwam ik een Blade Delta Standard tegen voor hetzelfde geld & geen van de Mexicaanse fender telecasters die ik geprobeerd had kon daaraan tippen... Keuze was vrij gemakkelijk voor me :)

wytze
16 april 2005, 18:08
heeft iemand ervaring met de g&l telecasters??? de g&l classic bijvoorbeeld...

dodoweirdo
17 april 2005, 15:11
wat je ook kan doen is mijn fender telecaster usa (van de california serie) overkopen voor 650 euro.

dodoweirdo
17 april 2005, 15:12
wat je ook kan doen is mijn fender telecaster usa (van de california serie) overkopen voor 650 euro.

ArpeggioKing
17 april 2005, 15:18
wat je ook kan doen is hier niet spammen, maar naar www.marktplaats.nl gaan :roll:

wytze
25 april 2005, 10:14
Tjah, als ik het geld had....had ik er al eentje gekocht...

Maniaaaak!!
25 april 2005, 10:18
mocht je een lage prijs zoeken, kijk dan ff hier:

www.guitarbargains.com

heeft me geloof ik 80 euro bespaard ofzo. Alle kleine beetjes helpen ja toch?

Globetrotter
26 april 2005, 20:32
Ik heb een gewone mexicaan, ik denk van 2001. Dit gitaartje speelt prachtig, ligt goed in de hand, heeft een mooie klank enne, was helemaal niet duur. Ik betaalde hem in absolute nieuwstaat, mét koffer maar 370€. Ik moet nog op de eerste Amerikaanse strat spelen die het prijsverschil waard is in mijn ogen...

Cheers,

Bart

rjong999
28 april 2005, 14:38
Bij mij net zo: veel tele's geprobeerd, uiteindelijk blijven hangen bij een gewone zwarte standard MiM, supergitaartje, EUR 400, speelt als een trein en klinkt prachtig. Maar bij de MiM's zitten veel verschillen en soms wat eigenaardigheden. Mijn body is bijv. niet zo erg mooi gespoten, daar zit een druiper in de lak.

Laat je niet wijsmaken dat Richmonds en London City vergelijkbaar zijn.

Maniaaaak!!
28 april 2005, 21:22
same here,

heb een MEX classic 50's strat die klinkt erg mooi, speelt super, en is keurig afgewerkt. In eerste instantie wilde ik de elementen verwisselen maar die blijven zitten want ze klinken gewoon ok.

ik ben erg tevreden met mijn classic 50'd iig.

was er 513 euro voor kwijt trouwens

zjanke
28 april 2005, 21:57
Laat je niet wijsmaken dat Richmonds en London City vergelijkbaar zijn.

En waarom zou dat niet zo zijn?

rjong999
28 april 2005, 22:09
Laat je niet wijsmaken dat Richmonds en London City vergelijkbaar zijn.

En waarom zou dat niet zo zijn?

Omdat dat niet zo is. :razz: Richmonds en LC's zijn leuke gitaren maar missen karakter en diepte. De meeste mexen trouwens ook, dus veel proberen voor je een fijne hebt. Maar die zijn dan ook echt lekker. Mijn Mex Tele is klinkt beter dan de gemiddelde USA Tele.

Maar ieder z'n meug, natuurlijk.

Mitch
29 april 2005, 16:10
Richwood ?

rjong999
29 april 2005, 20:41
Die ook. :lol:

BartL
29 april 2005, 22:11
Richwoods missen karakter...hoe hoor je dat? Probeer ik daar volgende keer eens op te letten. Of is het omdat er geen 'Fender' opstaat? :lol:

zjanke
30 april 2005, 06:44
Zelfde idee hier :D

Ik heb mijn LC een beter geluid gegeven door een SD quarterpounder in de neck (iemand een goede tip voor het brugelement??) en hij heeft karakter want er zit een fendersticker op :roll:

Mitch
30 april 2005, 10:27
QP in de nek :o
Ik heb wel eens een Squier Fat Tele gehad met hb bij de hals en daar later een QP bij de brug gezet. Was erg fel en scheurde geweldig ! Door de hb bij de hals was de middenstand erg goed, maar het bleef een beetje leeg klinkend ding.
Was natuurlijk ook een Indonesische Squier.....matige hals, MDF body.

Lang leve de huidige Koreanen ! Die leveren een stuk beter werk.

rjong999
30 april 2005, 11:19
Richwoods missen karakter...hoe hoor je dat? Probeer ik daar volgende keer eens op te letten. Of is het omdat er geen 'Fender' opstaat? :lol:
Als je dat niet hoort is het inderdaad zonde van je geld als je iets duurders dan een Richwood koopt.

rjong999
30 april 2005, 11:24
Zelfde idee hier :D

Ik heb mijn LC een beter geluid gegeven door een SD quarterpounder in de neck (iemand een goede tip voor het brugelement??) en hij heeft karakter want er zit een fendersticker op :roll:rare combinatie voor een tele. Maar ieder z'n meug. Als je de hals en de body vervangt krijg je waarschijnlijk een nog beter geluid.

Laten we niet raar gaan doen. Richwood en LC zijn prima gitaren. En de kwaliteitscontrole van Fender laat soms wel eens wat te wensen over, daardoor zou er best eens een Mex Tele kunnen zijn die minder lekker klinkt dan een bepaalde erg goede Richwood. Maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat Richwoods beter zijn dan Fenders.