PDA

View Full Version : Doorlinken gitaartops



Styhn
8 april 2005, 10:17
Ik ben bezig met het opnemen van een promo met mijn band en we gaan ons binnenkort focussen op het gitaargeluid. Ik heb een Randall RH100 top en een London City 100 W buizentop. Iemand kwam met het idee om het geluid van de Randall eerst nog door de London City te halen. Weet iemand of dit kan, en zo nee; wat zijn andere mogelijkheden om met het geluid te experimenteren?

Lacrymosa
8 april 2005, 10:35
je kan de preamp van de randall door de eindtrap van de LC gooien, of ook gewoon door de ingang van de LC

BramVersteeg
8 april 2005, 10:38
Koop een A/B/Y switch en speel gewoon over beide tops tegelijkertijd! :zz:

1959SLP
8 april 2005, 11:02
line-out Randall---->input LC

Marc Oblivian
8 april 2005, 11:04
Grappig: die vraag heb ik een tijdje terug ook gesteld (en voor precies dezelfde versterkers) :-D

Marc Oblivian
8 april 2005, 11:08
Ah...dat topic staat op pag7 onder Moderne versterkers (experiment: hulp gevraagd plze heet het topic)

1959SLP
8 april 2005, 11:33
klopt MarC O, maar deze topictitel is wel wat makkelijker te gebruiken met de zoekfunctie, tenminste, als die fatsoenlijk werkt.

Marc Oblivian
8 april 2005, 12:45
Is waar, en het blijft een relevante vraag blijkbaar :)

1959SLP
8 april 2005, 14:06
Is waar, en het blijft een relevante vraag blijkbaar :)

zeker als je regelmatig in grote zalen of open-air speelt. Bij alleen al erover lallen begint het weer te jeuken.

Marc Oblivian
8 april 2005, 15:04
Same here: moet 5 mei openluchtgitaarspelen :-D
Zal vast een "bevrijdend" gevoel geven :razz:

andoni
8 april 2005, 15:29
line-out Randall---->input LC

Hmmm klinkt dit? Want je krijgt toch al het signaal gevormd door de preamp van de Randall en dat jaag je nog eens door de preamp van de LC, je gebruikt dus 2 preamps... ben hier geen expert in maar is dit wel wat je wilt? Ik zou zeggen zien dat je de line out van de Randall rechtstreeks naar de eindtrap van de LC kan sturen (iets met effects loop van de LC zal dat zijn).

ateng
8 april 2005, 16:05
Als ik jou was zou ik alleen over de Randall versterker gaan spelen en opnemen. Door twee versterker als ware door te lussen heb je kans op meer ruis wat liever juist heel minimaal moet zijn bij opnames. Je kan beter gaan experimenteren met plaatsing van microfoon, wat voor speakers je wil gebruiken en dat soort dingen.

1959SLP
8 april 2005, 16:15
line-out Randall---->input LC

Hmmm klinkt dit? Want je krijgt toch al het signaal gevormd door de preamp van de Randall en dat jaag je nog eens door de preamp van de LC, je gebruikt dus 2 preamps... ben hier geen expert in maar is dit wel wat je wilt? Ik zou zeggen zien dat je de line out van de Randall rechtstreeks naar de eindtrap van de LC kan sturen (iets met effects loop van de LC zal dat zijn).

kwestie van experimenteren he! Ik ken die Randall verder niet dus hoe dat in deze aansluiting samengaat?? Mogelijk zou de preamp van de LC een positieve bijdrage kunnen leveren. Is die Randall trouwens niet compleet transistor?

The Fallen
9 april 2005, 15:05
Je kan ook de gitaarlijnen twee keer opnemen, een keer met de ene en de volgende keer met de andere en dan de gitaarlijnen over elkaar plaatsen. Er werd mij gezegd dat deze techniek vaak gebruikt wordt in studio's.

EpiCenturiesAWAy
9 april 2005, 21:49
Ik was vorige week in de repetitie ruimte even aan het spelen toen wilde ik eens even proberen een micro voor mn cab te zetten . Dat klonk echt duizend keer vetter door die boxen. Misschien is dat ook zo het geval bij jou versterker. warschijnlijk een stomme reply en heb je er niets aan maar ik wou het toch maar even zeggen :P

AART
9 april 2005, 23:38
die randall voortrap door de lc eindtrap en dan de lc flink opendraaien..

Krijg je toch nog een beetje buizenpunch in je gitaargeluid.