PDA

View Full Version : snaren Crafter MD 35/N



hans hiemstra
31 juli 2002, 15:00
Ik ben al een tijdje in het bezit van een Crafter MD 35/N en die bevalt zeer goed, alleen de originele snaren die erop zitten spelen niet lekker (te stug) bij accoorden waarbij je je index vinger alle snaren laat indrukken (F, B etc.) . Ik heb al een zetje low tension snaren geprobeert maar dat klettert veel te veel. Is er iemand die een goede tip heeft over snaren die hij/zij gebruiken en die lekker spelen?

Earcatcherz
31 juli 2002, 15:15
Dit heeft denk ik weinig met het soort snaren uit te staan, maar meer met de kracht in je hand, had ik vroeger zelf ook last van. Ik ben wel met dunneresnaren begonnen, maar speel nu gewoon met normale standaarddiktes(klinkt ook veel beter dan die dunnere) .Ik weet niet hoe lang je al speelt, maar die kracht komt vanzelf wel(veel barre akkoorden oefenen).

hans hiemstra
31 juli 2002, 16:30
hmm, ik speel nu ongeveer 1 jaar en nog wat en oefen gemiddeld 2 uur per dag, dus ik zou er toch wel vanuit mogen gaan dat die kracht er nu toch wel eens zou moeten zijn, of duurt zoiets nog langer? ik moet daarbij wel zeggen dat ik ben begonnen met een spaanse gitaar en nu +/- 6 maanden met een western speel.

Eko
31 juli 2002, 20:16
Hans,
Heb je na het vervangen van de snaren ook de hele gitaar weer afgesteld? Het kan zijn dat de hals met dunne snaren te laag staat.
De hals kan ( als het goed is ) versteld worden d.m.v. een metalen pen. Soms kun je je brug hoger maken door er vulplaatjes onder te doen.
Voor dat je alle accoorden goed speelt op alle posities kost gewoon veel tijd en zweet, afzien en eelt kweken.
Groeten Martin