PDA

View Full Version : Fender Blues Junior



Stefan1984
8 april 2005, 00:04
Hallo gasten, ik heb jullie advies nodig. Ben op zoek naar een nieuwe amp, en de fender blues junior lijkt me wel wat. Ik heb alleen een paar vraagjes.. 1: Is de 15Watt die hij heeft genoeg om mee te kunnen repeteren/optreden in een kleine ruimte?(onze 2e gitaarist speelt op een 80Watt fender transistor combo) 2:Kun je er zowel clean als met overdrive op spelen zonder gebruik te maken van een pedaal? (hij heeft namelijk maar 1 kanaal)
3: Met een hoeveel Watt transistor amp kun je een 15Watt buizen amp kwa volume vergelijken?

En als laatste..............is het wat???
(Ik speel voornamelijk rock en blues)
Alvast bedankt...

Les Paul
8 april 2005, 09:50
1: Volume van de Blues JR is behoorlijk hoog, maar dan zullen de eindbuizen gaan vervormen. Voor clean op bandvolume heb je wat meer headroom nodig.
2: Nee, voor meerdere kanalen heb je overdrive pedalen nodig. Red Snapper of Sparkle drive geven hele goede resultaten.
3: Is altijd moeilijk te zeggen. Hangt van veel factoren af.
4: Het is een prima versterker, maar niet erg veelzijdig. Zelf gebruik ik hem puur voor blues. Voor rock heb ik liever een Marshall.

Stefan1984
10 april 2005, 15:33
Bedankt voor je reactie Les Paul. Voor wat meer veelzijdigheid heb ik een Matrix 100 van Hughes & Kettner geprobeerd deze klonk met mijn MiM Strat heel behoorlijk. Heeft verder nog iemand ervaring met deze versterker, of de Edition Blue 60???