PDA

View Full Version : Fender Blues Junior



Stefan1984
8 april 2005, 00:03
Hallo gasten, ik heb jullie advies nodig. Ben op zoek naar een nieuwe amp, en de fender blues junior lijkt me wel wat. Ik heb alleen een paar vraagjes.. 1: Is de 15Watt die hij heeft genoeg om mee te kunnen repeteren/optreden in een kleine ruimte?(onze 2e gitaarist speelt op een 80Watt fender transistor combo) 2:Kun je er zowel clean als met overdrive op spelen zonder gebruik te maken van een pedaal? (hij heeft namelijk maar 1 kanaal)
3: Met een hoeveel Watt transistor amp kun je een 15Watt buizen amp kwa volume vergelijken?

En als laatste..............is het wat???
(Ik speel voornamelijk rock en blues)
Alvast bedankt...

Jelte
12 april 2005, 19:49
zelf heb ik een 30 wat fender champion... ik kom amper over een bass gitaar drummer saxophonis/keyboars en zang heen... dus 15 is wel erg weinig... als hij maar een kanaal heeft lijkt het me niet dat je kan wisselen... tijdens het spelen draaien...

dit is alles wat ik kan zeggen hierover

Stefan1984
13 april 2005, 16:17
Bedankt voor je reactie Jelte. Maar ik heb ondertussen geleerd dat je het vermogen van een buizenamp ongeveer maal vijf moet doen om hem te vergelijken met een transistoramp (kwa volume dan). En als ik me niet vergis is de champion een transistoramp??

Rutger
13 april 2005, 17:18
1. ja
2. ja, alleen kun je niet 100% switchen tussen overdrive en clean. wel kun je met een los pedaal de FAT switch aan/uit zetten, wat 'm geloof ik extra oversturing geeft.
3. tja, moeilijk te zeggen. Als die gast met zn 80W zich een beetje inhoudt moet dat wel goedgaan.


Als laatste: ja! Als je van een bluesrock sound houdt.

istari
9 juni 2005, 19:40
die fender junior blues amp is een vand e beste aankopen die ik dit jaar al heb gedaan. Wondermooi geluid, van superclean naar lekker vet (voor blues dan). Met een tube screamer ervoor klinkt hij ook geweldig, maar niet overdrijven met de gain zou ik zo zeggen

geweldige amp!

iam
9 juni 2005, 19:53
mss is dit iets voor je?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21763&item=7327612065&rd=1&ssPageName=WDVW

deze is tweekanaals, 40watt buizen (dus luid genoeg)
ik ga hem binnekort ook hebben...
veel goede reviews van gelezen en soundclips klinken ook best goed...

skabouter
9 juni 2005, 19:58
niet alleen wattage is van belang om volume te krijgen. speakers zijn minstens zo belangrijk. als jij mer speakers hebt (bijv een 4x12 cabinet onder je combo(als dat kan)) dan ga je zowieso wat harder, maar heb je ook veel meer spreiding, dus hoor je jezelf beter (ookal ben je mss niet zoveel harder ofzo).