PDA

View Full Version : eeuhhh ...



MJK
31 juli 2002, 14:56
nou luister... op een Epi/Gibson LP zit toch altijd onder de snaren zo'n plaatje wat bijvoorbeeld wit is (LP classic)bijv. Maar je hebt ook gewoon Epi's/gibs met een normale 'platte'voorkant. Mijn gitaarboer zegt dat als er zo'n plaatje onder zit het geluid beter is en voller is. Maar ik val meer op de normale platte voorkante, maakt dit nou zoveel uit of is er geen verschil? En kan iemand mij zegge waar ik een Epi met een platte voorkant kan krijge?

FragDaddy
31 juli 2002, 15:01
plaatje? je bedoelt de slagplaat? die kun je er gewoon zondermeer afschroeven hoor. beinvloed het geluid niet. is ervoor bedoelt om geen krassen in de lak van de gitaar te krijgen, voor mensen die hard aanslaan met hun plectrum.

SchaapOpJeHoofd
31 juli 2002, 16:03
Van een gitaarboer die dat zegt zou ik ik geen gitaar van duizend(en) guldens/euros kopen.

Lacrymosa
31 juli 2002, 16:57
Bedoel je de Arched top niet?

CheerS!!

Anders Destium
31 juli 2002, 20:40
Er zijn ook mensen die een slagplaat mooier vinden (ik niet). Ik zou niet weten wat een vaak plasticen plaat aan je geluid verbetert eerlijk gezegd.

Ic3gl0vE
31 juli 2002, 23:03
zo'n platte LP (lp100 bijv) klinkt minder omdat het minder hout is... maar dat gaat over de bovenkant van de gitaar NIET over de slagplaat... want die maakt op een LP geen flikker uit :smile:

Dude
1 augustus 2002, 11:31
Op 2002-07-31 14:56, schreef MJK:
nou luister... op een Epi/Gibson LP zit toch altijd onder de snaren zo'n plaatje wat bijvoorbeeld wit is (LP classic)bijv. Maar je hebt ook gewoon Epi's/gibs met een normale 'platte'voorkant. Mijn gitaarboer zegt dat als er zo'n plaatje onder zit het geluid beter is en voller is. Maar ik val meer op de normale platte voorkante, maakt dit nou zoveel uit of is er geen verschil? En kan iemand mij zegge waar ik een Epi met een platte voorkant kan krijge?


ik begrijp echt niet wat je bedoelt....