PDA

View Full Version : robert fripp



Pee
31 juli 2002, 12:54
wie is het?
wat doet hij?
hoe speelt hij?
waarmee speelt hij?
met wie speelt hij?

Ibanez
31 juli 2002, 13:02
Ik weet alleen dat hij heeft meegespeeld op het nieuwste album van satriani. Voor de rest niks.

Thomasvv
31 juli 2002, 13:23
Oprichter en baas van King Crimson, heeeele goeie band. Verder heeft hij nog met Brian Eno gewerkt en een aantal solo-dingen gedaan.

Pee
31 juli 2002, 13:37
wat soort muziek speelt hij?

pimmetje
31 juli 2002, 14:26
Er is toch ook een techniek of zo naar hem vernoemd... frippian nogwats ... ik ga ff zoeken.

Thomasvv
31 juli 2002, 14:29
Hij speelt complete wauze muziek... ik kan het niet uitleggen.. Download maar eens Frakctured (met K) van King Crimson

Pee
31 juli 2002, 15:17
Op 2002-07-31 14:26, schreef pimmetje:
Er is toch ook een techniek of zo naar hem vernoemd... frippian nogwats ... ik ga ff zoeken.


frippertronics denk ik, iets met delay zeker

Thomasvv
31 juli 2002, 16:39
Jep.. ongeveer.. 2 bandrecorders met hetzelfde signaal en dan moet je je vinger tegen 1 van de spoelen houden (of de as). Zo gaat de spoel iets langzamer lopen en krijg je bij het afspelen lusitert, hoor je dus een klein tijdsverschil.. Laat je dan de spoel weer vrij lopen, dan gaat ie weer sneller lopen en krijg je een of ander vaag effect met fases enzo.... kweenie prexies verder..

Heb dit lang lang geleden allemaal eens gelezen, dus het kan best wel een sniet helemaal kloppen :smile:

spexx
13 oktober 2002, 19:49
Stichter van King Crimson. Meest bekende lp's "In the court of the crimson king" en "starless and bible black". Zeer spacey music met veel mellotrom en synthesizer. maakt nog steeds platen en speelde samen met zowat iedereen die muziek maakte. Brian Eno en Pierre Moerlen(Gong)zijn zowat de bekendsten. Maakt nog steeds cd's

spexx
13 oktober 2002, 19:49
Stichter van King Crimson. Meest bekende lp's "In the court of the crimson king" en "starless and bible black". Zeer spacey music met veel mellotrom en synthesizer. maakt nog steeds platen en speelde samen met zowat iedereen die muziek maakte. Brian Eno en Pierre Moerlen(Gong)zijn zowat de bekendsten. Maakt nog steeds cd's

spexx
13 oktober 2002, 19:51
oh ja, fripmusic werd ook wel eens tripmusic genoemd.

Thomasvv
21 oktober 2002, 00:40
King Crimson heeft meerdere reincarnaties gehad, met steeds verschillende stijlen. Eerst was het idd veel mellotron, progrock/dymfo-achtig, bands als Transatlantic zijn naar daar zeer door beinvloed. De laatste versie van KC is heel rare muziek, laatst naar The ConstruKction of Light geluisterd toen ik stoned was... óf heel goed.. of zoals laatst dus, erg fout... hypnotiserende gitaarloopjes, rare drums, rare effecten over de zang.. weird..

Aloha schreef over die CD: "als je'm achter elkaar luistert ben je erna óf herboren óf een psychisch wrak"

stinkhippie
21 oktober 2002, 10:33
frippertronics

vulvasonic
5 november 2002, 13:56
King Crimson is voor mij nummer 1

Velen roemen hun oude albums, maar de latere stukken zijn zooooooo ongelooflijk mooi.

;}

Snow
6 november 2002, 18:04
Geflipte kerel die Fripp

Als je eens wat experimenteel gitaarwerk wil horen then check this guy out.
Totaal anders dan het gitaarwerk dat je gewoon bent
Trippie music