PDA

View Full Version : Snaren !!



LuukieRayVaughan
7 april 2005, 22:10
Ik zit me de heletijd aftevragen watvoorn snaren ik moet kopen..
Ik speel beetje SRV achtig maar ik ben laatste tijd ook met jazz bezig. Ik heb nu Ernie Ball 010 snaren. Ik speel op een Fender Stratocaster. Kunnen jullie mij tips geven wat goeie merken zijn enzo ??
bedankt alvast

Das Schaap
7 april 2005, 22:22
Waarom wil je andere snaren ?

LuukieRayVaughan
7 april 2005, 22:43
Ik hoor vaak van mensen dat Ernie Ball klote is. Ik vind ze wel fijn maar misschien zijn er ook wel 1000 keer fijnere..

Fumi SG
7 april 2005, 23:05
ik gebruik gewoon Fender 009 snaren, ik heb verder nog niks gehad maar ik ben hier tevreden mee. Alhoewel ik binnenkort een keer een ander setje ga halen.... ff vergelijken.

Blijepanda
7 april 2005, 23:21
Ernie Ball klote :o :???: Dan heb je op dit forum niet zoveel medestanders vrees ik voor je :) Het is niet voor niets dat er zoveel beroemde gitaristen Ernie Ball gebruiken :wink:

Edit: Ik zie nu dat je EB zelf wel goed vindt :)

Jeroenvanhulsteijn
8 april 2005, 00:55
je moet snaren gewoon proberen. Dan weet je hoe ze klinken. Kost af en toe wat geld. Maar het is echt de enige manier om er achter te kopen.

Probeer eens D'Addario Chromes of Half Rounds als je ook jazz speelt. Deze snaren klinken wat meer mellow. De half rounds zit tussen flat wounds (chromes) en round wounds in qua klank. Ik zou in jou geval voor Half Rounds gaan. Daar kun je SRV ook nog wel uit halen denk ik.

Probeer eens een setje 0.11 (Ik speel nu zelf op 0.11 Chromes).

LuukieRayVaughan
8 april 2005, 08:08
Dankje !!!

Heintje
9 april 2005, 15:23
Na 25 jaar van alles geprobeerd te hebben, ook EB-snaren, is mijn favourite snarenmerk Elixir (Nanoweb coating). Blijven heel lang helder.

Luca P
10 april 2005, 09:24
Snaren zijn een kwestie van smaak!
Zelf heb ik D'addario. Voor mij de beste.
En ik vervang ze ook nog eens 1 keer in de 4 maanden ofzo.
Vind ik lekker spelen.
En maak zo ook nog eens deel uit van mijn unieke sound en bla bla......
8-)