PDA

View Full Version : Links of rechts



Fvddungen
7 april 2005, 21:52
Ik leer nu al tijdje gitaarspelen en dat heb ik altijd zittende gedaan met de body op mijn rechterbaan, waarbij de hals in een hoek van ongeveer 30 graden zit. Nu ben ik her en der 's gaan snuffelen op internet en in boeken en daar staat altijd dat ik de body op mijn linkerbeen moet zetten en de hals in een hoek van 45 graden zit.

Ik heb dit nou geprobeerd, maar ik moet zeggen dat ik dit helemaal niet comfortabel vind. Daarnaast krijg ik op die manier ook best wel snel kramp in mijn linkerarm en hand.

Doe ik nou iets verkeerd of maakt het gewoon geen ruk uit en moet ik gewoon doen wat ik zelf het lekkerste vind?

Jax
8 april 2005, 06:53
Ik reageer wel in de bovenste van al je topics... :wink:

Ik geloof dat wat je op internet gevonden hebt de manier van zitten is voor klassieke gitaar. Hierbij zet je de gitaar eigenlijk op je foute been, en is de hoek van je hals groter. Daarnaast spelen klassieke gitaristen altijd met een voetsteun. De manier die jij beschreef als degene die jij zelf altijd gebruikt, is een normale manier van zitten voor zowel electrisch als akoestisch. Het verschil zit hem er dus geloof ik in of je klassiek of niet wilt spelen, maar correct me if I'm wrong...

Fvddungen
8 april 2005, 08:05
Zucht, ik word echt helemaal niet goed van dit forum. Gisteravond heb ik het een keer of 20 geprobeerd om dit topic te plaatsen en op een gegeven moment heb ik de moed maar opgegeven. Nu kijk ik vanochtend en staat mijn topic er maar liefst 9 keer in. Ik probeer de andere topics te verwijderen, maar dat gaat wederom gepaard met de page not found errors.

In ieder geval bedankt voor je antwoord. Ik speel zelf elektrisch en ik hou hem dus maar op mijn rechterbeen.

Thom TK
8 april 2005, 09:16
Kurt Cobain had hem altijd op zijn linkerbeen...

sorry :-D

djille
8 april 2005, 14:49
Voor zowel elektrisch als klassiek geld dat als je zit je je gitaar op je linker been hebt en je linker voet op een voetsteun staat. dan heb je namelijk een goede houding ten opzichte van je gitaar. In de praktijk komt het weinig voor dat een elektrisch gitarist met voetsteun speelt en heeft zijn gitaat dan ook niet op z'n linker been maar op z'n rechter (als je uberhaubt al zit als je electrisch gitaar speelt).

Als ik erover nadenk dan zit het bij mij zo in elkaar; thuis speel ik altijd staand, met de band staand en/of zitten zonder voetsteun op rechter been en soms omdat ik dan soepeler speel gebruik ik mn rechtervoet als voetsteun voor mn linker of ben ik kreatief en verzin ik een leuk voetsteuntje, gitaarles altijd goede houding dus met voetsteun en gitaar op linker been. Ik speel (bijna) alleen elektrisch (voor de duidelijkheid).