PDA

View Full Version : Boss GX700 of POD



Jonah
31 juli 2002, 10:41
G'day,

Ik sta op het punt iets aan te schaffen ter vervanging van mijn oude 'wannabe' oefenversterker. Ik dacht zo dat een digitaal apparaatje genoeg moet zijn, ivm de buren, enz.
Ik dacht in eerste instantie aan een POD 2.0, omdat ik hier veel goeds over lees.
Nu heb ik thuis een Boss GX700 effectsprocessor te leen. Hoewel de 'cleane' geluiden van dit ding ok zijn, heb ik een major probleem met distortion. Na veel draaien komt er enigszins een aangenaam geluid uit (de presets zijn echt droevig). Ik speel veelal Metal. Maar het is lang niet vet genoeg en het blijft duidelijk digitaal.
Komt dit nu omdat ik nog iets meer aan de knoppies moet draaien of is het gewoon niet mogelijk om een redelijke speedmetal toon met de GX700 te halen?

2e vraag: Hoe zit het met de POD 2.0? Ik heb het idee dat dit apparaat iets beter een versterker nadoet dan de GX700, maar dat de effecten van de GX700 weer beter zijn dan die van de POD.

Iemand ervaring met 1 van 2? En dan vooral richting Metal geluid (jaren 80 Metallica?)

Bedoeling is ook dat ik een ander direct met de pc ga opnemen.

Jonah

dungekste
31 juli 2002, 12:40
Ik heb ook een GX-700 en het geluid wat er bij mij uitkomt qua distortion is wel rete vet. Gewoon een kwestie van spelen met de EQ en de EQ op het distortion kanaal.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dungekste op 2002-07-31 12:40 ]</font>

Iceman
31 juli 2002, 14:20
Zag dat ik je geen mp3 kon sturen omdat ik je geen mail via Outlook kan verzenden.

Jonah
31 juli 2002, 16:07
ah, mp3 mailen.....voorkomt zinloos gediscusieer...


Wat betreft de EQ, ik zal er nog eens aan draaien. Ik schroef nu de low's een beetje op, haal wat mid's (400 Hz)weg, de high's klein beetje bij. Ik doe dit zowel in de preamp als in de EQ.
Verder uit mijn hoofd:
* Metal distortion
* Twin PreAmp (Clean). De 5150 krijg ik nog nie goed
* Speaker setje
* beetje onhoorbare chorus en soms delay
* beetje reverb

Blijft een beetje 1-dimensionaal. Maar ik weet niet of dit met een POD eigenlijk beter is. Wat ik ooit eens gehoord heb en wel aardig vond van de POD, waren de Recified en de Line 6 Insane.

Jonah

dungekste
1 augustus 2002, 22:02
Jonah, probeer de GX-700 eens zonder het gebruik van een pre-amp en dan gewoon in de input van je versterker pluggen.

Mijn standen;
Distortion: Metal distortion, Drive op 70, Bass op +14, Treble +2, Level 52
EQ: Low gain +5dB, Midfreq 500Hz, Mid gain -16 dB, Mid Q 1, High gain +6dB, Lev +2dB
en dan nog de NS aan.

Dit is uiteraard een persoonlijke smaak qua instelling en ligt ook een beetje aan hoe je de versterker zelf regelt.