PDA

View Full Version : extra cabinet



StereoX
7 april 2005, 19:12
hellow folks

door wat veranderingen in m'n set up heb ik zeer waarschijnlijk +- 400 euro over. ik zit erover te denken om hiervan een extra engl 1 x 12" cabinet aan te schaffen voor bij m'n engl thunder combo.

nou heb ik een paar vragen
- zou het een hoop schelen qua geluid? of is het weggegooid geld? en wat veranderd er aan me geluid?

- kan ik beter voor de standard of voor de vintage uitvoering gaan? qua prijs maakt het niet veel uit. ik speel voornamelijk rock/metal

- zouden jullie hem rechtstreeks uit duitsland bestellen, of zouden jullie hem via bijv. feedback bestellen?

- ik heb een paar boss pedalen die ook stereo te gebruiken zijn. werkt dat met een extra cabinet of moet je echt 2 aparte versterkers hebben om het stereo te kunnen gebruiken?


ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Fumi SG
7 april 2005, 21:14
als je er een extra 1*12 cab bij zet krijg meer laag.....

Nicci
7 april 2005, 21:59
een extra speaker geeft een wat voller geluid. zeker geen weggegooid geld. je zal jezelf ook beter horen.

normaal gesproken zal je niet in staat zijn om stereo te kunnen spelen. om die pedaaltjes stereo te gebruiken heb je in principe 2 versterkers nodig.

welke speaker je moet nemen weet ik niet. ik zou zeker je versterker meenemen en ze beide proberen. het kan nogal verschil maken welke speakerkast je erbij plaatst.

ik zou hem daar kopen waar je hem ook kan uitproberen.

ED BOB
8 april 2005, 00:51
wat spam, maar nu wellicht toch op zijn plaats...

ik heb nog een Engl 1x12" cabinet te koop! Stond vroeger onder mijn Engl Sovereign (die ik inmiddels heb verkocht). Een extra cab maakt het geluid wat voller, meer diep en meer push door de dichte kast.

Als je interesse hebt, mail me maar:
edgar@bandopbezoek.nl

greetz, Ed

BartL
8 april 2005, 00:54
Weet hij al :-D

marcelthijssen
8 april 2005, 07:36
ik heb 'n ENGL vintage 1x12 bij m'n mesa/boogie dc-5 combo. Geeft 'n wat voller geluid idd, met wat meer laag. Als 't even kan hang ik 'm er altijd aan.
Je moet idd je versterker even meenemen en ze allebei testen. Ik vond zelf de vintage mooier. Die heeft wat meer mid en klinkt wat voller. Maar dat is persoonlijk.
Maar: zeker doen, is een hele goede aanvulling op je combo!