PDA

View Full Version : Hiėrarchie van de Helden



dacrow
7 april 2005, 18:26
Klopt deze pyramide van invloeden een beetje ?


Muddy Waters BB King John Lee Hooker

Buddy Guy

Jimi Hendrix

Stevie Ray Vaughan

Ben er ongetwijfeld veel vergeten . . .

Maiden Michiel
7 april 2005, 20:32
Bijvoorbeeld Richie Blackmore en Malmsteen ;)

THW
7 april 2005, 20:57
Bijvoorbeeld Richie Blackmore
Deze en Page misschien nog?

wietse
7 april 2005, 21:12
Klopt deze pyramide van invloeden een beetje ?


Muddy Waters BB King John Lee Hooker

Buddy Guy

Jimi Hendrix

Stevie Ray Vaughan

Ben er ongetwijfeld veel vergeten . . .

en al die lui zijn op hun beurt weer beinvloed door robbert johnson.

Ritch
7 april 2005, 21:33
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Ritch
7 april 2005, 21:33
Tsja...










:roll:

jon-ass
7 april 2005, 23:38
page zou ik er zowizo ook bijzetten,
en eric clapton ook niet te vergeten !

Davidian
8 april 2005, 00:41
vai and satriani anyone?

Svenson
8 april 2005, 05:29
Clapton moet er inderdaad nog in (oa.), tussen Buddy Guy en Jimi Hendrix.

nopster
8 april 2005, 10:32
Er zijn nog 2 King's vergeten. :wink:

Albert Collins zou ik er ook bijzetten.
Bij de latere mag Robert Cray ook niet ontbreken.

jon-ass
8 april 2005, 12:31
jeff beck zeker ook nog
en brian may heeft enorm veel invloed gehad, ook al wordt die soms helaas vergeten.

overigens later, vanaf de jaren '90, heeft kurt cobain ook een onontkenbaar grote invloed gekend, vooral op de toenmalige jeugd !
cobain fans of niet :)

Fuhgawz
8 april 2005, 17:33
Bo Diddley en Chuck Berry ook niet vergeten.

dacrow
8 april 2005, 19:37
Vooral bij blues invloeden was het eigenlijk bedoeld ,Albert King - Collins ,...

deedee
8 april 2005, 21:00
Klopt deze pyramide van invloeden een beetje ?


Muddy Waters BB King John Lee Hooker

Buddy Guy

Jimi Hendrix

Stevie Ray Vaughan

Ben er ongetwijfeld veel vergeten . . .

foutje het moet zo:
Muddy Waters BB King John Lee Hooker

Buddy Guy

Jimi Hendrix
















































































































































Stevie Ray Vaughan

Svenson
10 april 2005, 03:50
FOUT!!! Clapton moet nog VOOR Jimi Hendrix.

En wat Deedee betreft: Jimi Hendrix --> overrated. SRV speelde sommige Hendrix nummers beter dan Hendrix himself (dat is een mening, kan je over zeggen wat je wilt maar veranderd toch niets), beetje slapjes om de zogenaamde 'afstand' tussen hem en Hendrix zo groot te maken.

Harry
11 april 2005, 11:19
lekker logisch geredeneerd. Het is niet zo moeilijk om iets te verbeteren dat er al was. Er zijn duizenden, zo niet meer, gitaristen die Chuck Berry loopjes beter spelen dan de man zelf. Je luistert naar de dingen die niet helemaal optimaal zijn en doet ze beter. Geen kunst aan dus. Jimi Hendrix heeft nu eenmaal een trend gezet en SRV hoefde het alleen maar na te doen. En dat deed hij goed hoor, daar niet van....

Sim Simon
11 april 2005, 13:04
Keith Richards.
Eric Clapton.
B.B. King.
Ron Wood.
Chuck Berry.
Brian Jones.
Mick Taylor.
Stevie Ray Vaughan.

Die hebben mijn spel o.a. gemaakt tot wat het is. :)

MoserCustomShopDotCom
11 april 2005, 13:05
Je luistert naar de dingen die niet helemaal optimaal zijn en doet ze beter. Geen kunst aan dus.

No offence.. maar als je het zo stelt.. Dat kunnen de originele artiesten ook hoor ;)

RUIS
11 april 2005, 20:09
en al die lui zijn op hun beurt weer beinvloed door robbert johnson.

En die heeft dus weer heel goed naar Blind Lemon Jefferson en Huddie "Leadbelly" Ledbetter geluisterd. :wink:

dacrow
12 april 2005, 21:48
Ik vind dat Clapton niet echt een invloed gehad heeft op Jimi en zeker niet op Srvaughan ,ik herinner mij uit een boek dat Clapton naar een optreden was gaan kijken van Hendrix en niet meer wist waar zen ogen stonden :cool:

Nu Stevie Ray heeft zowel als Jimi Hendrix les gekregen van Albert King dus dan is de cirkel rond ..

vulvasonic
20 april 2005, 22:10
ALLEMAAL GELUL VAN EEN STEL DRONKEN AARDBEIEN!


Ja sorry hoor, maar wat heb je nu aan dit soort topics. Er zijn duizenden hele grote gitaristen geweest die allemaal hun plek hebben weten te verwerven in de geschiedeinis van de gitaar. En iedereen is door iedereen beinvloed en iedereen heeft zijn eigen unieke stijl wat hem/haar zo groot heeft gemaakt.

En hoe kun je mensen als Paco Pena, Joe Pass, Steve Vai, Jimi Hendrix, John Scofield en al die andere met elkaar vergelijken????

Schei uit en ga gitaar spelen!
:razz:

Dirk_Hendrik
22 april 2005, 13:19
ALLEMAAL GELUL VAN EEN STEL DRONKEN AARDBEIEN!


Ja sorry hoor, maar wat heb je nu aan dit soort topics. Er zijn duizenden hele grote gitaristen geweest die allemaal hun plek hebben weten te verwerven in de geschiedeinis van de gitaar. En iedereen is door iedereen beinvloed en iedereen heeft zijn eigen unieke stijl wat hem/haar zo groot heeft gemaakt.

En hoe kun je mensen als Paco Pena, Joe Pass, Steve Vai, Jimi Hendrix, John Scofield en al die andere met elkaar vergelijken????

Schei uit en ga gitaar spelen!
:razz:

+1
Dodelijk saaie al 10-tallen keren gevoerde discussie. Kunne we staks SpIkE ook in dat rijtje zetten. Echt heel erg gaap.

Nicci
22 april 2005, 18:21
FOUT!!! Clapton moet nog VOOR Jimi Hendrix.

En wat Deedee betreft: Jimi Hendrix --> overrated. SRV speelde sommige Hendrix nummers beter dan Hendrix himself (dat is een mening, kan je over zeggen wat je wilt maar veranderd toch niets), beetje slapjes om de zogenaamde 'afstand' tussen hem en Hendrix zo groot te maken.

en welke nummers speelde stevie dan beter dan jimi? wat een flauwekul.
clapton voor jimi hendrix? houdt toch op. clapton probeerde elke keer als jimi in london speelde binnen te komen en wist niet dat dit allemaal op een gitaar kon.
ik begrijp best dat mensen een icoon als jimi willen afvallen. het maakt hem echter niet minder tot een icoon.
ALLe grote jongens erkennen dat de invloed van jimi hendrix op hun gitaarspel erg groot is. vai, van halen, blackmore, clapton, SRV, prince, satriani, etc. etc.
het maakt me niet uit wie jij toevallig de beste gitaris vindt, maar je maakt jezelf belachelijk door jimi hendrix overrated te noemen.

Set Wenker
22 april 2005, 21:48
Ik wil niet zeggen dat Jimi overrated is, maar Hendrix zegt zelf in een aantal interviews dat hij veel respect heeft voor clapton als gitarist en ook zeker door hem beinvloed is. Dus... Het feit dat iemand door iemand beinvloed is maakt hem toch niet meteen slechter dan de persoon die het oorspronkelijk speelde, dus waarom zou je dat tegen spreken.

En wat heeft het er mee te maken dat Clapton binnen probeert te komen in een tent waar Jimi speelt?

Richwoodje
22 april 2005, 22:09
in eerste instantie is Jimi beļnvloed door Clapton, maar deze liet zich weer beļnvloeden door Jimi door naar z'n concerten te gaan enz.

Wicked Willy
22 april 2005, 23:20
Zucht 1000000 ste topic.........over ut zelfde

dacrow
24 april 2005, 13:52
Robert Johnson

Muddy Waters BB King T-Bone Walker John Lee Hooker


Buddy Guy Albert King .................


Jimi Hendrix Jimmy Page .....


Stevie Ray Vaughan

Nicci
25 april 2005, 21:33
Ik wil niet zeggen dat Jimi overrated is, maar Hendrix zegt zelf in een aantal interviews dat hij veel respect heeft voor clapton als gitarist en ook zeker door hem beinvloed is. Dus... Het feit dat iemand door iemand beinvloed is maakt hem toch niet meteen slechter dan de persoon die het oorspronkelijk speelde, dus waarom zou je dat tegen spreken.

En wat heeft het er mee te maken dat Clapton binnen probeert te komen in een tent waar Jimi speelt?

tuurlijk had hendrix veel respect voor clapton. heb ik ook. geweldige gitarist. dat hoort iedereen die er een beetje verstand van heeft.

en over dat van clapton die naar hendrix wil . . . soms zijn er muzikanten die door iedereen als een voorbeeld gezien worden. hendrix was zo'n muzikant. miles davis, john coltrane, prince, michael brecker, metheny zijn er nog een paar.
ik wil daar maar mee zeggen dat je dat soort muzikanten bijna niet kan overschatten. en clapton hoort helaas niet in dat rijtje thuis.

Nicci
25 april 2005, 21:34
oh en iedereen vergeet django.

Iron Maiden
4 januari 2006, 13:51
Van mij hoeft bb king niet zo hoog. IIg niet naast john lee hooker, en boven jimi hendrix en jimmy page........

nirvana
4 januari 2006, 14:21
Hé jullie vergeten kurt cobain
:???:












































(grapje)

Scali
4 januari 2006, 14:26
Wat is het doel van zo'n diagrammetje precies? Om aan te geven dat al die bluesspelers eigenlijk min of meer hetzelfde doen?
Dat merkte ik al toen ik naar de muziek luisterde, en daarom luister ik ook niet meer :)

nirvana
4 januari 2006, 17:39
Wat is het doel van zo'n diagrammetje precies? Om aan te geven dat al die bluesspelers eigenlijk min of meer hetzelfde doen?
Dat merkte ik al toen ik naar de muziek luisterde, en daarom luister ik ook niet meer :)

vind jij niets aan zulke muziek? strano...

SBloke
4 januari 2006, 18:07
Pat Metheny
Eddie van Halen
Jaco Pastorius (basgitarist, maar wel een verdomd grote invloed)
Brian May
Django Reinhardt (is al genoemd, maar is belangrijk!)

Voor mij persoonlijk nog 2 namen:
Al Di Meola
Steve Morse

nopster
4 januari 2006, 20:03
R. Gallagher...

SBloke
4 januari 2006, 21:48
R. Gallagher...

damn, vergeten, en dat terwijl ik er nu net zelfs naar zit te luisteren...

Stond Zappa er eigenlijk al tussen?