PDA

View Full Version : Koptelefoon



Jollert
7 april 2005, 15:06
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon, ik heb de zoekfunctie al gebrukt maar daar werd ik niet echt wijzer van. Ik gebruik hem dan voor muziek maken en luisteren. Zelf dacht ik aan een sennheiser hd 555, heeft iemand hier ervaring mee? Er stond laatst ook een test in de gitarist geloof ik, als iemand daar de uitslag van zou kunnen geven alvast bedankt

Dirk_Hendrik
7 april 2005, 15:29
Jollert,
Ik gooi em even naar Recording. Daar wordt meer met loptelefoons gespeeld. Hoer spelen ze met batterijvretende doosjes enzo :D

harrie-beton
7 april 2005, 22:57
ik ben erg tevreden over mijn sennheiser 565. Met lang snoer.

Hard wire is beter dan draadloos.

met koptelefoons wordt je wel eerder doof dus pas op met hoge volumes.

Jollert
8 april 2005, 19:18
thnx, ik wilde sowieso al geen draadloos, want draadloos is raadloos
:-D

Ic3gl0vE
8 april 2005, 19:40
Ik heb een sennheiser HD500 en die vind ik erg fijn. oorkussentjes beginnen nu (na een jaar of 7?) wel te slijten dus hij geeft een beetje af, maar ja, slijtage mag wel na al die jaren. Ik zag dat een forumlid er een te koop aan biedt trouwens.

Misschien is het handig als je je budget vermeldt?

Jollert
9 april 2005, 00:40
rond de 100 euro en met een hoofdtelefoon, wil ik liever geen gedonder dus koop ik liever een nieuwe. Ik denk wel dat je met een sennheiser geen echte miskoop kan doen

Lord Abortion
9 april 2005, 01:32
Mijn pa en ikzelf gebruiken al altijd Sennheisers, en dat is echt wel kwaliteit. We hebben een behoorlijke high-end stereoinstallatie thuis (Arcam FMJ bi-amping, B&W speakers, ...) en de Sennheisers kunnen qua kwaliteit mee met al de andere toestellen. Ik zou zeggen: je kan er niet mee missen, maar eventueel kan je ook eens kijken naar AKG, die zijn heel populair bij projectstudio's. Ik heb ze nog nooit gehoord, maar het schijnt goed te zijn.

Han S
9 april 2005, 09:55
Beyer koptelefoons klinken ook heel goed en sluiten ook beter af dan de meeste.

Sennheiser is erg goed, maar meestal open en erg kwetsbaar.

Bloodline
27 april 2005, 12:02
Mijn pa en ikzelf gebruiken al altijd Sennheisers, en dat is echt wel kwaliteit. We hebben een behoorlijke high-end stereoinstallatie thuis (Arcam FMJ bi-amping, B&W speakers, ...) en de Sennheisers kunnen qua kwaliteit mee met al de andere toestellen. Ik zou zeggen: je kan er niet mee missen, maar eventueel kan je ook eens kijken naar AKG, die zijn heel populair bij projectstudio's. Ik heb ze nog nooit gehoord, maar het schijnt goed te zijn.

ik heb eergisteren een AKG koptelefoon gekocht voor 40 euro. hij heeft best wel een heldere klank alleen er mocht van mij wel wat meer bas req op ( alleen dat kan je owk wel doen in computer zelf of installatie ) ik heb er verder geen klachten meej. zit lkkr op me hoofd , demp goed af met die kussentjes. maar zoals mijn pap ook zegt: sennheiser's zijn de beste koptelefonen en microfonen maar behoorlijk duur !!.


gegroet,

Mendel bij de Leij

Bloodline
27 april 2005, 12:02
Mijn pa en ikzelf gebruiken al altijd Sennheisers, en dat is echt wel kwaliteit. We hebben een behoorlijke high-end stereoinstallatie thuis (Arcam FMJ bi-amping, B&W speakers, ...) en de Sennheisers kunnen qua kwaliteit mee met al de andere toestellen. Ik zou zeggen: je kan er niet mee missen, maar eventueel kan je ook eens kijken naar AKG, die zijn heel populair bij projectstudio's. Ik heb ze nog nooit gehoord, maar het schijnt goed te zijn.

ik heb eergisteren een AKG koptelefoon gekocht voor 40 euro. hij heeft best wel een heldere klank alleen er mocht van mij wel wat meer bas req op ( alleen dat kan je owk wel doen in computer zelf of installatie ) ik heb er verder geen klachten meej. zit lkkr op me hoofd , demp goed af met die kussentjes. maar zoals mijn pap ook zegt: sennheiser's zijn de beste koptelefonen en microfonen maar behoorlijk duur !!.


gegroet,

Mendel bij de Leij