PDA

View Full Version : Effectpedaal zomaar aan te sluiten?



SantaSCSI
7 april 2005, 14:02
test

SantaSCSI
7 april 2005, 14:02
Hallo,

Ik zou graag weten of een effectpedaal zomaar werkt op eender welke amp. ik zit met een Peavey blazer 158 en ik zou er graag binnekort een BOSS distortion pedal bijhebben. Maar kan je deze zomaar tussen je gitaar en amp aansluiten of moet je amp die mogelijkheid bieden?

(als dit verkeerd staat, excuses)

Bl44t44p
7 april 2005, 14:03
Erm, had net gereplied en toen was je topic verdwenen? Nou goed, gelukkig heb ik mijn verhaal nog :) Komt ie ;)


Een effectpedaal (wat dan ook) werkt met elke amp, zolang de amp het zelf maar doet.

Wat betreft de volgorde, zoals ik het nu lees ga je één pedaal kopen? Dan valt er weinig te veranderen aan de volgorde he ;) Maargoed, als je meerder pedalen hebt, tja, simpel antwoord misschien, maar probeer het gewoon zelf en besluit zelf wat voor jou het lekkerste klinkt. Voor toch enige indicatie zou je even op dit forum moeten zoeken (als de Search (http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php) werkt) of moeten Googlen (http://www.google.nl/) :)

En dan de "kabelzooi". Er weer van uitgaande dat je dus meerdere pedalen hebt heb je zogenaamde patchkabeltjes nodig. Bij de meeste muziekwinkels kan je van die cheap-alle-kleuren-patchkabeltjes voor een paar euro kopen, maar daar heb ikzelf erg slechte ervaringen mee. Je kunt beter voor een betere kwaliteit (en een stuk prijziger) kabels gaan, bijv. George L of Monstercable. Ik geef de voorkeur aan het zelf in elkaar knutselen (doet iemand uit mijn klas), dan koop ik altijd Neutrik-pluggen (topkwaliteit, 5 a 6 euro per jack) en Cordial kabel :) Misschien duur maar dan heb je ook zeker goed spul.

En de voeding van je pedalen.. tja, daar is al zo ontzettend veel over geschreven, zoek gewoon eens rond in dit subforum en dan word je wel een stuk wijzer :)

SantaSCSI
7 april 2005, 17:12
Ik hed eerst een massa posts gemaakt en dan ietsje teveel delete gedrukt :p

Dank voor de hulp. ik heb intussen al uit de search (die nu wel werkt) geleerd dan een gewone 9V adaptor voldoende is. en over de kabelzooi heb ik ook weer bijgeleerd. Merci :)