PDA

View Full Version : Reggae Dub nummer opgenomen :) tips?



skabouter
7 april 2005, 11:54
ik wil serieus aan de gang aan een eigen Reggae/dub CD. ik heb nu 1 nummer opnomen, en vind het wel ok klinken. maar zijn er nog tips, voor mixen, of geluidsverbetering ? kritiek ?

bas en gitaar zijn opgenomen met een MLX V69g mic (framus gitaar amp, peavey bassamp). keyboard zijn via mixer ingespeelt, en drums komen van LM-7 (mididrumprogramma).

here it is
:) http://lordriffenstein.netfirms.com/Skabouter/1-01.mp3 :)


en thnx LordRiffenstein voor het hosten :)

Cubensis
7 april 2005, 12:16
klinkt lekker man, alleen vind ik de gitaar iets te hol/ver weg/veel reverb klinken, maar lekker chille muziek verder

skabouter
7 april 2005, 12:20
thnx:) welke gitaar bedoel je ? slaggitaar? of het 2e stukje van de solo (daar is heb ik doelbewust gekozen voor een reverboverkill, en dat ie wat verder weg klinkt.........)

Cubensis
7 april 2005, 12:21
slag
die lead snapte ik wel ;)

skabouter
7 april 2005, 12:25
tja, dub he :) hoort veel reverb over (maar zoveel is het opzich niet)...........
maar denk je dat ie iets harder moet ? ik hoor hem opzich wel prima

Jax
7 april 2005, 16:08
Klinkt lekker man! Had van mij ietsje meer variatie in gemogen, maar dat zal wel gewoon bij de stijl horen. Ben benieuwd hoe je album wordt. Laat me maar even weten als ie af is, dan koop ik er wel eentje van je. :)

Edit: Ik ben bang dat ik geen tips voor je heb.

Roy K.
7 april 2005, 18:26
Had inderdaad wat meer variatie in gemoeten, of is het de bedoeling dat dit soort muziek opgezet moet worden als je knetterlijp bent?, dan is het wel geschikt...nu zou ik er toch echt nog een trompetpartij ergens in het begin doen, of nog een gitaarriedeltje of zo...maar ik draai hem inmiddels al wel een kwartier (als het niet langer is)! Kvinnet dus wel tof! :P :)

skabouter
7 april 2005, 18:42
haha, dankje jongens :)

tja, ik vrees inderdaad dat de saaiheid bij de stijlhoort :) dub is vrij simplistisch, en er gebeurd niet veel (geen gebrek aan creativiteit hoor :wink: ) . maar het is inderdaad ook muziek om te draaien als je gewoon lekker leip bent, of lekker buiten in de zon chilled.

komende nummers ga ik idd wel iets gevarieerder maken, meer melodie lijnen oid, dit op zich meer een begin/test nummertje :) maar toch, het zal wel redelijk simpel blijven denk ik. je moet ervan houden :)

ik denk dat ik over een maand of 2 een CDtje af heb Jax, ik zal het je laten weten :) leuk als je hem wilt kopen !

Ad.
14 april 2005, 16:35
Hey,

Klinkt goed man!!!
Gave reggae. Komt er nog zang op???
En ken je Linton Kwesi Johnson?
Daar zou je eens iets van moeten luisteren.

Verder denk ik dat de balansen wel goed zijn.
Wat er misschien aan zou kunnen veranderen is het laag van de basgitaar.
Het is wat te laag denk ik en dan wordt hij bonkiger en gaat wringen met de andere frequenties
Dat kun je misschien op verschillende manieren verbeteren.
1. door ietsje meer midden te gebruiken en het volume naar beneden
2. door een beetje laag eruit te halen en het volume ( een beetje) omhoog.
3. door een beetje galm te geven, niet te veel ( Ik weet het klinkt gek maar werkt wel vaak.)
Als dat lukt zul je zien dat de rest beter lijkt te klinken omdat ze simpelweg meer ruimte krijgen.

Wat ik altijd doe is de mix zodanig maken dat ik een goed geluid moet hebben op mijn cassette in de auto.
Als het daar goed klinkt is de mix okay.
Elders op dit forum staan wat MP3's van mij >>> Project Alpha.
Ik ben ook nog aan het zoeken naar een goede bas toon op opnames, niet makkelijk vind ik.

Met een vriendelijke groet, Ad.

BlackSun
14 april 2005, 17:49
Zooo, klinkt me dat ff relaxed! :D
Perfecte chill muziek. En erg strak gespeeld :)

Ik ben het eens met de bas opmerking, deze lijkt wat te veel laag te hebben, hoe gek het ook klinkt. Op hoog volume is hij erg aanwezig, en ligtie niet zo lekker in het gehoor. Een soort 'jeuk-in-je-oor' gevoel :P
Verdere vind ik de mix erg goed, en je hebt een heerlijke lead sound. Misschien ķetsie minder reverb op de lead.

Equalizer
14 april 2005, 20:24
Klinkt lekker hoor! :)

edit: 1:49, dan komt de bas er wat te hard en uit de maat doorheen vind ik..

ToTaL FaKe
14 april 2005, 20:57
klinkt wel grappig, vooral als je in een gekke bui bent :-D

deze stijl past wel bij je arjen, maar tog herken in stukjes van zaterdag trug.. :D Najah kan ook aan mij liggen... :-D