PDA

View Full Version : Vreemd probleem met mijn geluid



Dastard
7 april 2005, 00:03
Ik speel vaak in de oefenruimte waar ik de volgende 2 effectpedalen gebruik, een Marshall Jackhammer JH-1, met daaraan vast een Boss DimensionC DC-2, dat gaat gewoon in de input van een Peavey stack.
De 2 pedalen zitten vast aan een Ibanez AC309 adapter met zo'n kerstboom kabeltje (je kent het wel, 5 stekkers aan 1 adapter).
Wat ik de laatste tijd last van heb is dat de versterker zachter wordt, er zijn al een paar versterkers in de oefenruimte die het sowieso niet meer doen maar dat is in principe niet mijn probleem, wat ik mij dus afvraag, kan het aan mijn pedalen liggen, kan het de adapter zijn (die is wel al een aantal keren het stopcontact uitgevallen van 1 meter hoog).
Of zijn het gewoon die Peavey's die als je ze op 100% zet (is niet het volume maar is een power functie) het gewoon niet meer trekken ?
Ik speelde afgelopen zondag op een Peavey combo met extra speaker, mijn adapter viel uit het stopcontact en mijn geluid was opeens harder toen ik hem terugstopte, na 15 minuten was het opeens weer zacht en het bleef zacht, toen heb ik een andere versterker gepakt en alles was weer goed, althans ik had er toen geen last meer van.

ateng
7 april 2005, 09:54
Prik je gitaar rechtstreeks in je Peavey (zonder je pedalen) en speel daar en kwartier op. Als er geen problemen oplevert dan weet je dat het niet aan je versterker ligt. Probeer dan één voor één je pedalen.

:wink:

Dastard
7 april 2005, 18:01
Maar...dan heb ik geen overdrive meer :-(

Debaser
8 april 2005, 09:37
Het is alleen om te testen of je ook geluids problemen hebt zonder pedalen...

Dastard
18 april 2005, 11:40
gisteren maar eens geprobeerd, anderhalf uur lang met alleen mijn marshall jh-1 aangesloten te hebben, er werd niets zachter, daarna nog 45 minuten met mijn boss dc-2 geprobeerd, maar alles bleef hetzelfde volume...zou het dan toch aan de versterkers hebben gelegen ?

Mitch
18 april 2005, 13:16
Volume veranderingen TIJDENS spelen zijn eerder van versterkers te verwachten dan van pedalen. Structurele volumeveranderingen of verlies van dynamiek of hoog zie je vaker door pedalen of kabels of combinaties daarvan.