PDA

View Full Version : aantal amps getest



marcelthijssen
6 april 2005, 23:30
test

Fumi SG
6 april 2005, 23:32
En hoe waren de bevindingen??

frankpaul1
6 april 2005, 23:32
Dit moet wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel best verhaal worden over die amps. Je bent al een uur aan het typen man :-D Tempo!!!!!

Aha forumtijd is naar de kloten :oops:

Fumi SG
6 april 2005, 23:32
Dit moet wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel best verhaal worden over die amps. Je bent al een uur aan het typen man :-D Tempo!!!!!

jij loopt een uur achter hoor :wink: ..... ik trouwens ook :oops:

marcelthijssen
6 april 2005, 23:45
heb wat amps getest vandaag.
getest op 'n 1x12 en 2x12 ENGL v30
NB: alles wat hier staat is mijn mening...

Brunetti XL R-evo
3 kanaals. Mooi rond geluid. Warme clean en goeie crunch en lead. Alles klinkt net wat te braaf en te netjes. Uitegbreide EQ met handige functies (bright, edge, focus, depth) waarmee veel verschillende sounds te krijgen zijn.

Marshall JCM2000
3 kanaals. Lekkere marshall crunch en lead, goed in te stellen, maar klinkt allemaal erg bekend en ik denk dat er een minder origineel/eigen sound uit te halen is. Matig clean geluid.

ENGL Ritchie Blackmore
4 kanaals. Mijn favoriet van deze ochtend! Helemaal mijn sound. Lekker helder clean kanaal, is wat aan te dikken met de contour-switch. Crunch kanaal mag iets meer gain hebben (deelt gain-regeling met clean kanaal).
Duidelijk lead geluid, reageert goed op 't spelen en je hoort echt je gitaar naar mijn idee. Zeer makkelijk om 'n goede sound uit te krijgen, maar vindt je 't basis geluid nix, dan kun je er verder weinig mee.

ENGL Savage
4 kanaals. Veel instellingsmogelijkheden voor verschillende sounds, daardoor wel wat moeilijker te bedienen. Goed voor 't zwaardere werk. Ik vond van deze amp vooral 't crunch kanaal erg lekker. Meer geschikt voor metal, maar aangezien ik dat niet speel, 'niet echt mijn versterker'.

LordRiffenstein
7 april 2005, 07:39
ENGL Savage
4 kanaals. Veel instellingsmogelijkheden voor verschillende sounds, daardoor wel wat moeilijker te bedienen. Goed voor 't zwaardere werk. Ik vond van deze amp vooral 't crunch kanaal erg lekker. Meer geschikt voor metal, maar aangezien ik dat niet speel, 'niet echt mijn versterker'.

Haha, het crunch kanaal van de Savage, tja, ik 'leef' op dat kanaal, is gewoon te gek en was voor mij ook een van DE redenen om een Savage120 te kopen. Werkt ook erg goed met pedalen wat het nog leuker maakt. Begrijp je commentaar ivm 'meer geschikt voor metal' niet echt, misschien tov de Blackmore maar de Savage is toch veel meer dan een metal versterker, ik speel nl. heel veel stijlen BEHALVE metal met mijn Savages :razz: :cool:

marcelthijssen
7 april 2005, 08:07
bedoel 't idd ten opzichte van de blackmore...

volgende week nog even naar Jukebox in Boekel voor de finale van m'n 'queste' naar 'n nieuwe amp :)

Baker
7 april 2005, 08:36
Ga je de Koch Multitone nog testen?

marcelthijssen
7 april 2005, 10:09
Ja, dat is wel de bedoeling... al ben ik wel erg onder de indruk van de ENGL Blackmore... dus mischien wordt 't die toch wel :D

BLOK182
7 april 2005, 11:37
Vind het ook een zeer fijne amp!

marcelthijssen
7 april 2005, 11:55
Heb jij 'm toen vergeleken met de multitone??

dat ie 4 kanalen heeft en eventueel midi-mogelijkheden (met extra interface) vind ik sowieso al een pre van de blackmore.

cosmos
7 april 2005, 12:15
De Multitone heeft ook midi-mogelijkheden (met extra interface).

Baker
7 april 2005, 16:15
Kijk, ik HEB de multitone, dus ik ben natuurlijk PRO multitone.
Met andere woorden: ik ben nou niet echt onbevooroordeeld.

Maar, ik heb de ENGL Richie Blackmore een keer uitgebreid getest,
maar ik vind het maar nix. Niet dat het een baggerversterker is ofzo, dat helemaal niet, maar ik vond hem met al z'n kanalen en features toch tamelijk eenzijdig. Tuurlijk, de amp heeft een heerlijke rock sound....
maar dat is het dan ook wel. de clean vond ik maar zozo, en de lead.. tja, hoe omschrijf je dat. Niet mijn amp.

Koch is ook iets waar je van moet houden. Er zijn er genoeg die zeggen: Koch, dat is niet mijn ding....

Maar toch... ik denk dat de multitone veelzijdiger is dan die Engl.

lang verhaal kort:

Ik heb de multitone.
Ik heb die Richie Blackmore zeer uitgebreid getest.
Mijn conclusie was: Ik voor geen goud willen ruilen! :cool:

Baker
7 april 2005, 16:34
men wat irritant zeg.... dat je niks meer aan kunt passen. :evil:

*^(&) :evil: %&( :evil: *)& gitaarnet

ik ZOU voor geen goud willen ruilen

BLOK182
7 april 2005, 17:57
Tja, smaken verschillen, ik kan zelf weer weinig met Koch en alles met Engl :-D

Toaster
7 april 2005, 19:49
Ik heb zelf een koch powertone met een 2x 12 jenssen

maar ik denk toch dat ik beetje terug kom op de jenssens...

Ik ga daar dus eens andere speakers in hangen..

Trouwens raar dat dat jenssen geluid op het podium heel duidelijk hoorbaar maar het karkater van die speaker in de zaalmix niet terug gevonden kan worden...

Toaster
7 april 2005, 19:50
Ik heb zelf een koch powertone met een 2x 12 jenssen

maar ik denk toch dat ik beetje terug kom op de jenssens...

Ik ga daar dus eens andere speakers in hangen..

Trouwens raar dat dat jenssen geluid op het podium heel duidelijk hoorbaar maar het karkater van die speaker in de zaalmix niet terug gevonden kan worden...

Mark S
7 april 2005, 21:50
Ik denk dat ik ook eens zo'n Brunetti aan de tand ga voelen, lijkt me een interessant ding.

Je bent trouwens de eerste die het clean van een JCM-2000 matig vind, zeker de 100 watters van zowel de DSL als de TSL hebben een zeer goed clean vind ik.

Mr.Bluesbreaker
7 april 2005, 23:27
Totdat je dr een Bedrock 651 naast zet :wink:
Nee ok genoeg over dat ding.
Clean van de TSL werkt voor mij het beste met singlecoils met de gain een beetje open. Laat je de gain rond de helft staan, dan is de toon echt te dun en levenloos. Humbuckers lust ie minder, behalve wanneer je de master opendraait, gain iets verder dan de helft, en je hebt al een mooie crunch voor hele akkoorden-ragwerk. Maar het clean vind ik (nu) op zich met humbuckers ook maar matig/redelijk.

marcelthijssen
8 april 2005, 00:13
Die Brunetti vond ik wel aardig... Ik vond 'm persoonlijk iets te 'netjes' of te 'rond'. Maar als je daarvan houdt klinkt ie geweldig.
Je kunt er meteen 'n 19 inch app. inbouwen.

Morgen (straks eigenlijk) naar Jukebox in Boekel, voor mijn test-finale... jullie horen 't wel...

Baker
8 april 2005, 08:28
Ik denk dat ik ook eens zo'n Brunetti aan de tand ga voelen, lijkt me een interessant ding.

Je bent trouwens de eerste die het clean van een JCM-2000 matig vind, zeker de 100 watters van zowel de DSL als de TSL hebben een zeer goed clean vind ik.

Vergeleken met het clean van eerdere marshall is het zeer goed.
Vergeleken met bijv. Fender is het matig

Maar inderdaad, de TSL heeft een zeer bruikbare clean.

BramVersteeg
8 april 2005, 08:46
Die Brunetti vond ik wel aardig... Ik vond 'm persoonlijk iets te 'netjes' of te 'rond'. Maar als je daarvan houdt klinkt ie geweldig.
Je kunt er meteen 'n 19 inch app. inbouwen.

Morgen (straks eigenlijk) naar Jukebox in Boekel, voor mijn test-finale... jullie horen 't wel...

Veel plezier :wink:

vinni
8 april 2005, 09:43
Heb ook de Ritchie Blackmore gehad.

Fantastsiche versterker op twee punten na:
Dat crunchkanaal (gecombineerd met het clean) dat was nix.
Te vlak, niet open.....je kon dr net nix mee.
Punt twee.....met mijn 4X12 V30 kast klinkt het allemaal te scherp
naar mijn smaak.


Vinni