PDA

View Full Version : strakheid van de snaren



gloria
6 april 2005, 23:11
testtt

gloria
6 april 2005, 23:11
Heb gisteren een nieuw pakje d'addario's op jagstang gelegd (ik ga ervan uit dat een fender-model in dit geval verschil uitmaakt met bv. een gibson-model), met de bedoeling ze in C te stemmen. Heb ik dus ook gedaan (het zijn chromes, .12 btw), alles staat nu ongeveer 'stemvast', alleen men lage C klinkt wat euh, "losjes"...als ik gewone noten neem o pde snaar worden deze errug snel afgebroken, en waarschijnlijk komt dit omdat de snaar wat te los staat? Toch wat raar voor .12? Hoe krijg ik die snaar strakker zonder de stemming te veranderen?
Dank :)


(je kan niet raden hoeveel keer ik niet geprobeerd heb dit topic erop te krijgen, zucht)

angry_gumdrop
6 april 2005, 23:13
niet

pol
7 april 2005, 11:47
simpel, dikkere snaar kopen voor de lage C, een 0.60 ofzo

maar d'addario Chromes, zijn dit geen snaren voor een acoustische gitaar?

Wat ook kan helpen is de actie iets hoger zetten zodat de snaar beter uitklinkt en niet zo snel het fretboard raakt.

Welke dikte zit er nu op ?

Javaca
7 april 2005, 13:02
Jagstang is toch een shortscale?

gloria
8 april 2005, 13:57
yop, daar zou toch best het probleem kunnen liggen of?
En het is dikte 0.52-0.12 :)

deedee
8 april 2005, 14:18
ernie ball heeft in ieder geval speciale snaren voor dropped C, ik zou die nemen

EpiCenturiesAWAy
8 april 2005, 14:39
Ja ik heb die ook wel eens gehad, euh not even slinky zijn het.
Superstrak!

gloria
8 april 2005, 20:04
thx! Direct effe informeren :)

bloempot
1 mei 2005, 17:40
vergeet niet dat een jag-stang een schaal heeft van 24" dus dat je zowiezo altijd minder druk op je snaren hebt dan de "doorsnee" gitaar dus ik zou gewoon aanraden voor lagere stemmingen een andere gitaar te gebruiken ofzo